Wycieki oleju z silnika

Postprzez patoxd » 3 wrz 2012, 15:47

Witam wszystkich :)
Niedawno kupiłem moją MX-3, zrobiłem w niej kilka rzeczy, głownie w zawieszeniu, ale mam problem z wyciekami z silnika. Cieknie olej i chciałbym prosić o pomoc skąd to może lecieć i co jest przyczyną (poniżej zdjęcia) ?? . Silnik to 1.8 V6. Zdjęcia robione od strony prawego koła z przodu.


http://imageshack.us/f/845/p1011752.jpg
http://imageshack.us/f/255/p1011754.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2012, 15:45
Posty: 89
Skąd: Włocławek/Gdańsk
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 94'

Postprzez Bosaczek55 » 3 wrz 2012, 19:55

mi to wyglada po 1 na walnieta manszete od przegubu.. nad tym wahaczem jest tez pompa wspomagania a z przodu sprawdz zbiorniczek od plynu wspomy bo z niego tez lubi sie saczyc .. jesli chodzi o silnikk to pokrywy zaworów, simering na rozrządzie z drugiej strony oring aparatu zaplonowego,simering na wale.. ;) wiec szukaj ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez patoxd » 3 wrz 2012, 20:03

Możesz coś więcej o tym przegubie powiedzieć :D? Trochę tego jest do sprawdzenia :P Pewnie najlatwiej byloby umyc silnik i wtedy patrzec.. tylko to chyba niezbyt bezpieczne dla silnika ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2012, 15:45
Posty: 89
Skąd: Włocławek/Gdańsk
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 94'

Postprzez D4NI3L » 3 wrz 2012, 21:56

wytrzyj szmatą a później obserwuj
aha sprawdź czy osłona przegubu jest cała...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez patoxd » 3 wrz 2012, 23:12

A to miejsce?
http://imageshack.us/f/17/123ztnk.jpg

Co to jest za część albo z czym jest połączona?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2012, 15:45
Posty: 89
Skąd: Włocławek/Gdańsk
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 94'

Postprzez Bosaczek55 » 5 wrz 2012, 10:16

to jest pompa wspomagania, co do mycia silnika to jak najbardziej...tylko dobrze spryskac jakims srodkiem aktywnym odczekac i do tego karcher z gorącą wodą ,jak umyjesz to kompresor i przedmuchaj sobie miejsca gdzie mogla wpasc woda, np kanaly swiec itp itd ja tak mylem i nic mi sie nie dzialo ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez patoxd » 5 wrz 2012, 19:54

A sama jazda z takimi wyciekami czymś grozi ? Oczywiście monitoruję poziom oleju (tydzień temu zmienilem i zalałem 4l Mobila 10W40,wiec poziom jest na maxa).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2012, 15:45
Posty: 89
Skąd: Włocławek/Gdańsk
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 94'

Postprzez janiszzz_mx3 » 5 wrz 2012, 21:20

Heh sprawdź sobie cenę przegubu wewnętrznego :)
Na bank osłona pękła, kup nową za 30zł i jak najszybciej wymieniaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez patoxd » 5 wrz 2012, 22:33

Nowy przegub wewnętrzny kosztuje ok. 150 zł :P A sama osłona jak pisałeś w granicach 30-40 zł :D Tylko teraz pytanie czy masz pewność i czy wymienić cały przegub czy tylko osłonę i jak to sprawdzić czy przegub jest jeszcze dobry a osłona do wymiany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2012, 15:45
Posty: 89
Skąd: Włocławek/Gdańsk
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 94'

Postprzez iwan807 » 29 wrz 2012, 00:22

Kolego po prostu jak masz lewarek to weź odkręć koło, podnieś auto z tej strony, zabezpiecz je czyli coś podłuż pod spód w mocne miejsce opuść na to auto i jak już solidnie będzie stało do daj na luz(miej zaciągnięty ręczny) i chwyć tą osłonę i ją po naciągaj w każdą stronę czy nie ma pęknięcia bądź dziury czy przetrzaśnięcia, żeby zobaczyć w koło to obracaj sobie tarczą hamulcową:) jeśli osłona cała to nie jest jej wina a jeśli uszkodzona to musisz ją wymienić. czy przegub też? jeśli coś tyka przy pryśpeszaniu albo skręcaniu i to z tej strony to jest do wymiany a jak nie to sama osłona + nowy smar grafitowy:)
tylko JAPONIA....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2011, 22:38
Posty: 11
Skąd: POZNAŃ
Auto: MX-3 1.6 DOHC 94

Postprzez Gared » 29 wrz 2012, 22:11

Bosz, dłuższych zdań nie dało się już zbudować? ;) Patrząc na to jak obrzygane olejem jest auto myślę, że jeśli to faktycznie manszeta to starczy ją pomacać by znaleźć rozdarcie – bez konieczności kręcenia kołem, wyginania i szarpania się. Stawiałbym jednak, że to raczej płyn z układu wspomagania.

Przegub wewnętrzny wedle mojej wiedzy to koszt "trochę" wyższy niż 150zł, za wspomnianą kwotę to można sobie kupić przegub, ale ten przy piaście.

Co do diagnozy czy przegub cały – u mnie nie było stuków przy przyspieszaniu/skręcaniu, za to ostro waliło podczas przejazdów przez "śpiących policjantów" czy podczas jazdy w poprzek kolein.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez iwan807 » 1 paź 2012, 21:20

Gared napisał(a):Co do diagnozy czy przegub cały – u mnie nie było stuków przy przyspieszaniu/skręcaniu,

faktycznie tu masz rację:) aczkolwiek zdarza się:D
tylko JAPONIA....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lis 2011, 22:38
Posty: 11
Skąd: POZNAŃ
Auto: MX-3 1.6 DOHC 94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323