Witam wszystkich
Niedawno kupiłem moją MX-3, zrobiłem w niej kilka rzeczy, głownie w zawieszeniu, ale mam problem z wyciekami z silnika. Cieknie olej i chciałbym prosić o pomoc skąd to może lecieć i co jest przyczyną (poniżej zdjęcia) . Silnik to 1.8 V6. Zdjęcia robione od strony prawego koła z przodu.
http://imageshack.us/f/845/p1011752.jpg
http://imageshack.us/f/255/p1011754.jpg
Wycieki oleju z silnika
Strona 1 z 1
mi to wyglada po 1 na walnieta manszete od przegubu.. nad tym wahaczem jest tez pompa wspomagania a z przodu sprawdz zbiorniczek od plynu wspomy bo z niego tez lubi sie saczyc .. jesli chodzi o silnikk to pokrywy zaworów, simering na rozrządzie z drugiej strony oring aparatu zaplonowego,simering na wale.. wiec szukaj
- Od: 22 mar 2009, 21:08
- Posty: 290
- Skąd: Sandomierz
- Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r
wytrzyj szmatą a później obserwuj
aha sprawdź czy osłona przegubu jest cała...
aha sprawdź czy osłona przegubu jest cała...
- Od: 3 wrz 2012, 15:45
- Posty: 89
- Skąd: Włocławek/Gdańsk
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 94'
to jest pompa wspomagania, co do mycia silnika to jak najbardziej...tylko dobrze spryskac jakims srodkiem aktywnym odczekac i do tego karcher z gorącą wodą ,jak umyjesz to kompresor i przedmuchaj sobie miejsca gdzie mogla wpasc woda, np kanaly swiec itp itd ja tak mylem i nic mi sie nie dzialo
- Od: 22 mar 2009, 21:08
- Posty: 290
- Skąd: Sandomierz
- Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r
Heh sprawdź sobie cenę przegubu wewnętrznego
Na bank osłona pękła, kup nową za 30zł i jak najszybciej wymieniaj.
Na bank osłona pękła, kup nową za 30zł i jak najszybciej wymieniaj.
- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
Nowy przegub wewnętrzny kosztuje ok. 150 zł A sama osłona jak pisałeś w granicach 30-40 zł Tylko teraz pytanie czy masz pewność i czy wymienić cały przegub czy tylko osłonę i jak to sprawdzić czy przegub jest jeszcze dobry a osłona do wymiany?
- Od: 3 wrz 2012, 15:45
- Posty: 89
- Skąd: Włocławek/Gdańsk
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 94'
Kolego po prostu jak masz lewarek to weź odkręć koło, podnieś auto z tej strony, zabezpiecz je czyli coś podłuż pod spód w mocne miejsce opuść na to auto i jak już solidnie będzie stało do daj na luz(miej zaciągnięty ręczny) i chwyć tą osłonę i ją po naciągaj w każdą stronę czy nie ma pęknięcia bądź dziury czy przetrzaśnięcia, żeby zobaczyć w koło to obracaj sobie tarczą hamulcową:) jeśli osłona cała to nie jest jej wina a jeśli uszkodzona to musisz ją wymienić. czy przegub też? jeśli coś tyka przy pryśpeszaniu albo skręcaniu i to z tej strony to jest do wymiany a jak nie to sama osłona + nowy smar grafitowy:)
tylko JAPONIA....
- Od: 11 lis 2011, 22:38
- Posty: 11
- Skąd: POZNAŃ
- Auto: MX-3 1.6 DOHC 94
Bosz, dłuższych zdań nie dało się już zbudować? Patrząc na to jak obrzygane olejem jest auto myślę, że jeśli to faktycznie manszeta to starczy ją pomacać by znaleźć rozdarcie – bez konieczności kręcenia kołem, wyginania i szarpania się. Stawiałbym jednak, że to raczej płyn z układu wspomagania.
Przegub wewnętrzny wedle mojej wiedzy to koszt "trochę" wyższy niż 150zł, za wspomnianą kwotę to można sobie kupić przegub, ale ten przy piaście.
Co do diagnozy czy przegub cały – u mnie nie było stuków przy przyspieszaniu/skręcaniu, za to ostro waliło podczas przejazdów przez "śpiących policjantów" czy podczas jazdy w poprzek kolein.
Przegub wewnętrzny wedle mojej wiedzy to koszt "trochę" wyższy niż 150zł, za wspomnianą kwotę to można sobie kupić przegub, ale ten przy piaście.
Co do diagnozy czy przegub cały – u mnie nie było stuków przy przyspieszaniu/skręcaniu, za to ostro waliło podczas przejazdów przez "śpiących policjantów" czy podczas jazdy w poprzek kolein.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość