Witam .Właśnie zakupiłem Mazde mx-3 v6 k8 i problemy a mianowicie
-jak na 140KM to strasznie muli i nie wkreca sie na obroty ma jakies 60 KM na gazie i na benzynie takie same objawy.
-przy wiekszych predkosciach obrotowtch 5-7tyś kopci na biało siwo-kupa dymu ,i smierdzi jak .........
Niewiem co robic czy naprawiać silnik czy wymiana ,jak naprawiać to co .Jutro jade na sprawdzenie cisnienia w silniku.miałem olej w swiecach bo puszczało z pokrywy zaworów ale już tem problem usunołem.Przewody nie mają przebicia .co poradzicie.
Brak mocy i siwy dym | 1.8 V6 24v K8
Strona 1 z 1
Zdejmij miskę i głowicę a wszystko stanie się jasne
- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
Zobacz czy tłok któryś nie pękł, obejżyj panewki czy nie obróciło którejś. Wymień pierścienie i uszczelniacze i sprawdź jeszcze czy zawór nie lata w prowadnicy.
- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
Albo od razu pomyśl o innym silniku zamiast reanimować padnięte K8.
PS. 140KM to ten silnik nigdy nie miał, nawet po wyjeździe z fabryki...
PS. 140KM to ten silnik nigdy nie miał, nawet po wyjeździe z fabryki...
na każdym cylindze jest 12-11pas cisnienie.Zapchany byl filter powietrza i zalane olejem swiece,juz jes lepiej ale jeszcze to nie to,wymienie swiece zobaczymy. Kopci jak obroty spadają – to pewnie uszczelniacze na zaworach????
- Od: 15 sie 2012, 23:03
- Posty: 4
- Auto: mx-3 v6 24v k8 1995rok
A olej bierze? Odczytaj sobie kody błędów na początek. Jeśli coś wywali to napraw, jeśli nic nie będzie to może też siadać aparat zapłonowy, niezłe cyrki potrafi zrobić w K8
Podciśnienia spaprane też potrafią dusić silnik. Przyczyn naprawdę sporo by się znalazło 
-
wiiteekk
winrobert napisał(a):Kopci jak obroty spadają – to pewnie uszczelniacze na zaworach????
Uszczelniacze zaworowe sprawdzisz czyszcząc najpierw przewód odmy (ten z zaworkiem co wychodzi z przedniej pokrywy zaworów) a następnie po przejechaniu powiedzmy 100km sprawdzić czy jest zaolejony. Zawsze trochę będzie ale nie żeby od razu stamtąd ciekło:P Możesz też sprawdzić obszar tuż za przepustnicą bo właśnie stamtąd brane jest podciśnienie – czarny nalot sugeruje zużyte uszczelniacze (i pewnie nie tylko).
winrobert napisał(a):na każdym cylindze jest 12-11pas cisnienie
Rozumiem że chodzi o 12 – 11 atmosfer? Nominalnie powinno być 13.5, dopuszczalne 10.5 (info tech). Kopcenie na biało – uszczelki pod głowicami, sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego. I narazie silnika nie katuj póki nie wiesz co jest...
wiiteekk napisał(a):Odczytaj sobie kody błędów na początek.
To podstawa więc ja również sugeruję odpytanie silnika. Czasem unika się ogromnego czasu na szukanie usterki. Instrukcje masz na forum
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
usterek wogóle nie wykazuje ,zużycie oleju jest duze 1 na 500km ,kopci strasznie az wstyt jeżdzić .i niewiem czy pszac sie w koszty remontu .płynu chłodniczego nie ubywa stan trzyma cały czas.moc powoli wruciła do normy wymieniłem swiece i zapchany filtr powietrza.na obroty sie wkreca elegancko tylko dymi jak bym palił siano albo słome gesty biały dym. co poradzicie .co do kompresji podobno jakpierszcienie są zurzzyte olej robi powloke i cisnienie
Dopisano 2 wrz 2012, 12:18:
zachowuje sie podobnie tylko jak sie rozgrzeje www.youtube.com/watch?v=Ga_k5C1rpmA
Dopisano 2 wrz 2012, 12:18:
zachowuje sie podobnie tylko jak sie rozgrzeje www.youtube.com/watch?v=Ga_k5C1rpmA
- Od: 15 sie 2012, 23:03
- Posty: 4
- Auto: mx-3 v6 24v k8 1995rok
Kupuj pierścienie i szykuj tałzena na remont głowic chyba że tylko uszczelniacze zmienisz. Oczywiście jak panewki są ok bo jak korba biła czy obracało którąś to silnik na złom wywal.
- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość