Brak mocy i siwy dym | 1.8 V6 24v K8

Postprzez winrobert » 15 sie 2012, 23:12

Witam .Właśnie zakupiłem Mazde mx-3 v6 k8 i problemy a mianowicie
-jak na 140KM to strasznie muli i nie wkreca sie na obroty ma jakies 60 KM na gazie i na benzynie takie same objawy.
-przy wiekszych predkosciach obrotowtch 5-7tyś kopci na biało siwo-kupa dymu ,i smierdzi jak .........
Niewiem co robic czy naprawiać silnik czy wymiana ,jak naprawiać to co .Jutro jade na sprawdzenie cisnienia w silniku.miałem olej w swiecach bo puszczało z pokrywy zaworów ale już tem problem usunołem.Przewody nie mają przebicia .co poradzicie.
Początkujący
 
Od: 15 sie 2012, 23:03
Posty: 4
Auto: mx-3 v6 24v k8 1995rok

Postprzez janiszzz_mx3 » 16 sie 2012, 08:37

Zdejmij miskę i głowicę a wszystko stanie się jasne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez winrobert » 16 sie 2012, 08:58

janiszzz_mx3 napisał(a):Zdejmij miskę i głowicę a wszystko stanie się jasne

gdzie mam szukać przyczyny????
Początkujący
 
Od: 15 sie 2012, 23:03
Posty: 4
Auto: mx-3 v6 24v k8 1995rok

Postprzez janiszzz_mx3 » 16 sie 2012, 20:10

Zobacz czy tłok któryś nie pękł, obejżyj panewki czy nie obróciło którejś. Wymień pierścienie i uszczelniacze i sprawdź jeszcze czy zawór nie lata w prowadnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Gared » 16 sie 2012, 20:13

Albo od razu pomyśl o innym silniku zamiast reanimować padnięte K8.
PS. 140KM to ten silnik nigdy nie miał, nawet po wyjeździe z fabryki...
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez winrobert » 16 sie 2012, 21:53

na każdym cylindze jest 12-11pas cisnienie.Zapchany byl filter powietrza i zalane olejem swiece,juz jes lepiej ale jeszcze to nie to,wymienie swiece zobaczymy. Kopci jak obroty spadają – to pewnie uszczelniacze na zaworach????
Początkujący
 
Od: 15 sie 2012, 23:03
Posty: 4
Auto: mx-3 v6 24v k8 1995rok

Postprzez wiiteekk » 16 sie 2012, 22:27

A olej bierze? Odczytaj sobie kody błędów na początek. Jeśli coś wywali to napraw, jeśli nic nie będzie to może też siadać aparat zapłonowy, niezłe cyrki potrafi zrobić w K8 ;) Podciśnienia spaprane też potrafią dusić silnik. Przyczyn naprawdę sporo by się znalazło :P
wiiteekk
 

Postprzez m1a1 » 19 sie 2012, 09:09

winrobert napisał(a):Kopci jak obroty spadają – to pewnie uszczelniacze na zaworach????

Uszczelniacze zaworowe sprawdzisz czyszcząc najpierw przewód odmy (ten z zaworkiem co wychodzi z przedniej pokrywy zaworów) a następnie po przejechaniu powiedzmy 100km sprawdzić czy jest zaolejony. Zawsze trochę będzie ale nie żeby od razu stamtąd ciekło:P Możesz też sprawdzić obszar tuż za przepustnicą bo właśnie stamtąd brane jest podciśnienie – czarny nalot sugeruje zużyte uszczelniacze (i pewnie nie tylko).
winrobert napisał(a):na każdym cylindze jest 12-11pas cisnienie

Rozumiem że chodzi o 12 – 11 atmosfer? Nominalnie powinno być 13.5, dopuszczalne 10.5 (info tech). Kopcenie na biało – uszczelki pod głowicami, sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego. I narazie silnika nie katuj póki nie wiesz co jest...
wiiteekk napisał(a):Odczytaj sobie kody błędów na początek.

To podstawa więc ja również sugeruję odpytanie silnika. Czasem unika się ogromnego czasu na szukanie usterki. Instrukcje masz na forum :) Pozdro i wytrwałości <ok>
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez winrobert » 2 wrz 2012, 12:10

usterek wogóle nie wykazuje ,zużycie oleju jest duze 1 na 500km ,kopci strasznie az wstyt jeżdzić .i niewiem czy pszac sie w koszty remontu .płynu chłodniczego nie ubywa stan trzyma cały czas.moc powoli wruciła do normy wymieniłem swiece i zapchany filtr powietrza.na obroty sie wkreca elegancko tylko dymi jak bym palił siano albo słome gesty biały dym. co poradzicie .co do kompresji podobno jakpierszcienie są zurzzyte olej robi powloke i cisnienie

Dopisano 2 wrz 2012, 12:18:

zachowuje sie podobnie tylko jak sie rozgrzeje www.youtube.com/watch?v=Ga_k5C1rpmA
Początkujący
 
Od: 15 sie 2012, 23:03
Posty: 4
Auto: mx-3 v6 24v k8 1995rok

Postprzez janiszzz_mx3 » 2 wrz 2012, 18:15

Kupuj pierścienie i szykuj tałzena na remont głowic chyba że tylko uszczelniacze zmienisz. Oczywiście jak panewki są ok bo jak korba biła czy obracało którąś to silnik na złom wywal.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Gared » 2 wrz 2012, 22:11

Wymień na inną jednostkę napędową. IMO ;)
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323