Witam Panowie/Panie.
Od 3 dni jestem szczęsliwym posiadaczem Mazdy Mx-3 2.5 v6 (KL06 wg znajomego mechanika).
Dziś rano podczas jazdy zwróciłem uwagę na dość głośne tykanie pod maską (2 dni pracowała jak marzenie), coś mnie tknęło żeby stanąć na stacji i sprawdzić olej, dolałem 0,7l. I tu zaczął się pierwszy problem:
Poprzedni właściciel łaskawie zadzwonił i powiedział, że pomylił się i jednak lał tam fullsynt. a nie jak mi powiedział semi. Dokładnie zaraz po tym jak zdążyłem wlać minerał. Szybko pojechałem do mechnika na zmiane, w drodze z powrotem do domu hałas zrobił się dużo większy.
Koleny problem:
Po odkręceniu korka oleju zobaczyłem dym a silnik gorący jak diabli (temp silnika w normie)
Dodam że mam czujnik ciśnienia oleju i jest w normie, temperatura oleju podskoczyla aż do 110 stopni choć nie wiem czy to dobrze czy źle.
Najważniejszym problemem jest bardzo głośno grający zawór i gotujący sie olej.
Podrzućcie jakis pomysł co mogło się stać i jak poważne to jest, ewentualnie jak się pozbyć problemu
Po ostygnięciu tłucze jakby miało silnik rozwalić. Zaczynam się zastanawiać czy o własnych siłach do mechanika ją zabiorę.
Pozdro i nie krzyczcie za mocno.
Tłukące zawóry
Strona 1 z 1
zawór, albo panewka
tak mysle bo w k8 jak zaczelo mi sie tluc to tez dolalem na szybko oleju i juz bylo tylko gorzej tluklo jak oszalałe i w koncu padla mazda i nic tylko holowanie , akurat jechałem po auto na swapa 2.5 wiec jakos to bylo k8 do dnia dzisiejeszego stoi tylko ze zdjetymi pokrywkami ale panewek nie ogladalem jeszcze nawet oleju nie spsciulem rozrzad ok
wszystko co uslyszalem w tym temacie zawsze obstawialo urwany, pogiety zawór lub obrócona panewke..
wszystko co uslyszalem w tym temacie zawsze obstawialo urwany, pogiety zawór lub obrócona panewke..
- Od: 22 mar 2009, 21:08
- Posty: 290
- Skąd: Sandomierz
- Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r
Bosaczek55 pocieszyles mnie jak cholera ale w sumie tego sie spodziewalem
oplaci sie naprawiac? bo czytalem, ze jesli to panewka to musze przemyslec nowy silnik dla malenstwa :/
a co jesli zawor? tak samo jak w przypadku panewki raczej nieoplacalne czy da sie za znosna cene w porownaniu do nastepnego silnika.
Srednio mam ochote na nowy silnik (diabli wiedza co w nim bedzie) dopoki jest nadzieja na naprawe.
Odpalilem dzis Madzie zeby zobaczyc cisnienie oleju i na luzie miala 4,5 bar i rosla bardzo szybko, przy 5 (po okolo 3-5 sek )zgasilem silnik
oplaci sie naprawiac? bo czytalem, ze jesli to panewka to musze przemyslec nowy silnik dla malenstwa :/
a co jesli zawor? tak samo jak w przypadku panewki raczej nieoplacalne czy da sie za znosna cene w porownaniu do nastepnego silnika.
Srednio mam ochote na nowy silnik (diabli wiedza co w nim bedzie) dopoki jest nadzieja na naprawe.
Odpalilem dzis Madzie zeby zobaczyc cisnienie oleju i na luzie miala 4,5 bar i rosla bardzo szybko, przy 5 (po okolo 3-5 sek )zgasilem silnik
- Od: 7 sie 2011, 10:29
- Posty: 33
- Skąd: Tilburg, NL
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 v6 144km 1993r, a obecnie Mazda Mx-3 2.5 v6 1993r
ja sie na tym az tak nie znam
poprostu mi tak mowili po awarii ze to najprawdopodobniej sie stało...a gdybac można... moze nakrec filmik jak to stuka i wrzuc na forum moze wiecej osob sie wypowie
poszukaj w innych watkach bo jak ja szukalem to znalazlem kilka podobnych
poszukaj w innych watkach bo jak ja szukalem to znalazlem kilka podobnych
- Od: 22 mar 2009, 21:08
- Posty: 290
- Skąd: Sandomierz
- Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r
w czwartek/piatek wieczorem wrzuce filmik z dzwiekiem silnika i diagnoze mechanika w Holandii. Apropo innych postow przeczytalem wiekszosc jednak zauwazalem kilka roznic typu: nie przypominam sobie by ktos opisywal stan cisnienia, temperatury oleju czy dymienia spod korka przy okazji dziwnego dzwieku spod pokrywy i dlatego osobny post a nie podpiecie sie pod istniejacy
- Od: 7 sie 2011, 10:29
- Posty: 33
- Skąd: Tilburg, NL
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 v6 144km 1993r, a obecnie Mazda Mx-3 2.5 v6 1993r
Diagnoza:
piston bearing – panewka zdechla.
Tak na zakonczenie powiedzcie czy warto robic cos wiecej z silnikiem niz panewki (no i jesli trzeba szlif korbowodow), mam na mysli jakis maly remont. Autko przed awaria panewki chodzilo dobrze, i sie zastanawiam czy jest sens ruszac cos wiecej.
piston bearing – panewka zdechla.
Tak na zakonczenie powiedzcie czy warto robic cos wiecej z silnikiem niz panewki (no i jesli trzeba szlif korbowodow), mam na mysli jakis maly remont. Autko przed awaria panewki chodzilo dobrze, i sie zastanawiam czy jest sens ruszac cos wiecej.
- Od: 7 sie 2011, 10:29
- Posty: 33
- Skąd: Tilburg, NL
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 v6 144km 1993r, a obecnie Mazda Mx-3 2.5 v6 1993r
rapis napisał(a):Tak na zakonczenie powiedzcie czy warto robic cos wiecej z silnikiem niz panewki (no i jesli trzeba szlif korbowodow), mam na mysli jakis maly remont.
Jeśli ciśnienie sprężania jest ok i głowice, zawory też to nie ma po co. Najwyżej możesz wymienić podkładki dystansowe na wałkach rozrządu, uszczelniacze zaworowe bo to raczej mały koszt, więcej nie ma sensu chyba ruszać... Jak będziesz naprawiał tą panewkę to prosimy o jakąś relację, ja szczególnie
Pozdrawiam i szybkiego powrotu do sprawności

P.S.
A czy piston bearing to nie jest czasem łożysko tłoka czyli łożysko główki korbowodu?
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Jak narazie mechanior rozbiera caøy silnik bo okazalo sie poprzedni wlasciceil nie byl fanem zmieniania oleju i silnik zasyfialy od spalonego oleju. Wg mechaniora mialem zapchane kanaly olejowe i tylko kwestia czasu bylo kiedy cos lupnie... Napewno teraz wymieniam wszystkie uszczelki w silniku (plus planowanie glowicy) bo mechanior rozbiera caly silnik. Jesli dam rade to sprobuje porobic pare zdjec.
a co do P.S.
"A czy piston bearing to nie jest czasem łożysko tłoka czyli łożysko główki korbowodu? " czy czasem lozysko tloka to nie wlasnie panewka bo jakos mi tak tlumacz przedstawil.
a co do P.S.
"A czy piston bearing to nie jest czasem łożysko tłoka czyli łożysko główki korbowodu? " czy czasem lozysko tloka to nie wlasnie panewka bo jakos mi tak tlumacz przedstawil.

- Od: 7 sie 2011, 10:29
- Posty: 33
- Skąd: Tilburg, NL
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 v6 144km 1993r, a obecnie Mazda Mx-3 2.5 v6 1993r
rapis napisał(a):"A czy piston bearing to nie jest czasem łożysko tłoka czyli łożysko główki korbowodu? " czy czasem lozysko tloka to nie wlasnie panewka bo jakos mi tak tlumacz przedstawil.
Tak precyzyjnie to panewka jest zazwyczaj częścią łożyska, np. w silniku panewki występują w łożyskach ślizgowych wału (główne i tzw. korbowodowe czyli łożyska stopy korbowodu). Łożysko główki korbowodu ma zazwyczaj taką budowę że w główkę korbowodu jest montowana tulejka ścieralna a w niej pracuje sworzeń tłoka, co więcej czasem sworzeń pracuje także w otworach tłoka (sworzeń pływający). Jak zwał tak zwał ale jeśli chodzi faktycznie o łożysko tłoka czyli główkę korbowodu to odpada ci szlif wału a to już ogromna różnica w kosztach
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Koszty remontu silnika 2.5 v6 KL06.
Części:
Uszczelki pod głowicę, ELRING – 139PLN x2
Uszczelka pod pokrywę zaworów OE MAZDA – 49PLN x2
Uszczelniacz na wałek rozrządu OE MAZDA – 43PLN x2
Uszczelniacz na wał od rozrzadu OE MAZDA – 52PLN
Uszczelniacz na wał od skrzyni OE MAZDA – 109PLN
Pierścienie tłokowe OEM NPR – 319PLN/kpl (nominał)
Uszczelniacze zaworowe, OEM MAZDA – 99PLN/kpl 24szt
Cena kompletu panewek jeszcze nie znana ze względu na to, że będą zamawiane na miejscu przez holenderskiego mechanika
Wał korbowy nie będzie szlifowany ze względu na ceny szlifu w Holandii. Zamawiam z Polski używany w nominale
--------
do tego kompletny rozrząd:
Rozrząd zestaw OEM MAZDA na 100.000km/5l a w nim:
pasek SUN (OEM MAZDA)
Rolki prowadząca pierwsza – NSK (OEM MAZDA)
druga – NSK (OEM MAZDA)
trzecia – GMB (OEM MAZDA)
Napinacz hydrauliczny – NTN (OEM MAZDA)
739PLN (cena z pompa wody)
--------
pompa wodna zostaje stara ponieważ wg. mechanika jest nietknięta zębem czasu a wg. kwitów wynika, że ma 17 miesięcy
--------
do tego komplet filtrów plus olej
Filtr oleju OEM MAZDA – 22PLN
Filtr paliwa, OEM) – 20PLN
Filtr powietrza stożek będzie kupowany jako ostatni tez w Holandii
olej MOTUL 6100 10W40 5L – 149PLN
--------
i do kompletu paski klinowe 60 PLN
Łącznie:
2031 PLN (minus pompa wody bo nie pamiętam ile kosztowała) wszystko od Rikiego z http://www.mazdaparts.pl
do tego 400PLN za wał korbowy od xXx
Robocizna plus nowe panewki nominal około 500-600 euro.
Łącznie wyniesie mnie ta przyjemność około 1100 euro, ale mam silnik po KAPITALNYM remoncie z gwarancją.
Doszły jeszcze uszczelki kolektorów, pompy wody i kilka innych drobnych uszczelek
Łącznie plus 60 euro bo zamawiane na eBay-u
Doszla pompa paliwa – 69euro
Przestroga na przyszłość: Jesli bedziecie w Tilburgu w Holandii unikajcie mechanika na Groenstraat
Części:
Uszczelki pod głowicę, ELRING – 139PLN x2
Uszczelka pod pokrywę zaworów OE MAZDA – 49PLN x2
Uszczelniacz na wałek rozrządu OE MAZDA – 43PLN x2
Uszczelniacz na wał od rozrzadu OE MAZDA – 52PLN
Uszczelniacz na wał od skrzyni OE MAZDA – 109PLN
Pierścienie tłokowe OEM NPR – 319PLN/kpl (nominał)
Uszczelniacze zaworowe, OEM MAZDA – 99PLN/kpl 24szt
Cena kompletu panewek jeszcze nie znana ze względu na to, że będą zamawiane na miejscu przez holenderskiego mechanika
Wał korbowy nie będzie szlifowany ze względu na ceny szlifu w Holandii. Zamawiam z Polski używany w nominale
--------
do tego kompletny rozrząd:
Rozrząd zestaw OEM MAZDA na 100.000km/5l a w nim:
pasek SUN (OEM MAZDA)
Rolki prowadząca pierwsza – NSK (OEM MAZDA)
druga – NSK (OEM MAZDA)
trzecia – GMB (OEM MAZDA)
Napinacz hydrauliczny – NTN (OEM MAZDA)
739PLN (cena z pompa wody)
--------
pompa wodna zostaje stara ponieważ wg. mechanika jest nietknięta zębem czasu a wg. kwitów wynika, że ma 17 miesięcy
--------
do tego komplet filtrów plus olej
Filtr oleju OEM MAZDA – 22PLN
Filtr paliwa, OEM) – 20PLN
Filtr powietrza stożek będzie kupowany jako ostatni tez w Holandii
olej MOTUL 6100 10W40 5L – 149PLN
--------
i do kompletu paski klinowe 60 PLN
Łącznie:
2031 PLN (minus pompa wody bo nie pamiętam ile kosztowała) wszystko od Rikiego z http://www.mazdaparts.pl
do tego 400PLN za wał korbowy od xXx
Robocizna plus nowe panewki nominal około 500-600 euro.
Łącznie wyniesie mnie ta przyjemność około 1100 euro, ale mam silnik po KAPITALNYM remoncie z gwarancją.
Doszły jeszcze uszczelki kolektorów, pompy wody i kilka innych drobnych uszczelek
Łącznie plus 60 euro bo zamawiane na eBay-u
Doszla pompa paliwa – 69euro
Przestroga na przyszłość: Jesli bedziecie w Tilburgu w Holandii unikajcie mechanika na Groenstraat
- Od: 7 sie 2011, 10:29
- Posty: 33
- Skąd: Tilburg, NL
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 v6 144km 1993r, a obecnie Mazda Mx-3 2.5 v6 1993r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość