Dziwna praca silnika oraz błędy ecu i abs

Postprzez wiiteekk » 21 lip 2012, 21:30

Jestem w trakcie remontu swojego mx'a i żeby nie było prosto są kłopoty :P Dzisiaj po regeneracji zacisków założyłem je odpowietrzyłem i wykonałem jazdę testową. Wcześniej odpiąłem aku w celu skasowania starych błędów i żadnych nie było. Przejechałem się i silnik pracował dziwnie, nie miał takiego "kopa" :P i oczywiście zacisk jeden też do końca nie odbijał. Wcześniej wymieniłem przewody i aparat, ustawiłem zapłon pod lampą i równiutko się zgadzał. Błędy jakie mi wyskoczyły to 5 – czujnik spalania stukowego i 16 – czujnik egr. Sprawdziłem sobie też błędy abs i wywaliło 11, 13 są to błędy czujników z którymi sobie poradzę bo i tak muszę zaciski poprawić. Ale również pokazało błąd 51 oraz 53. Nie wiem wcale jak się za to zabrać. Gdzie szukać przyczyny błędów. Silnik również dziwnie głośno pracuje oraz czasem sie przydusza delikatnie. Słychać też tyrkotanie które zagłusza dźwięk silnika w układzie V. Z góry dzięki za pomoc ; )
wiiteekk
 

Postprzez m1a1 » 30 lip 2012, 15:47

Błędy ABS 51 i 53 to odpowiednio błąd przekaźnika bezpieczeństwa i przekaźnika silnika pompy ABS... Polecam najpierw usunąć awarie czujników, później kasowanie błędów ABS (włączasz zapłon i 10 razy naciskasz hamulec z częstotliwością 1 naciśnięcia poniżej 1 sek.), później wyłączasz zapłon, znów włączasz i opdalasz silnik. Jak lampka znów będzie świeciła to usuwasz błędy do skutku. Mógł paść przekaźnik, bezpiecznik, jest problem z instalacją...
Jeśli chodzi o silnik to EGR może mieć źle podłączone rurki od podciśnień – sprawdź to dokładnie. U mnie było podłączone w taki sposób że zawór otwierał się sam – silnik praktycznie ciągle gasł bo dostawał spaliny do kolektora kiedy nie powinien. Miałem też błąd czujnika spalania stukowego ale po usunięciu wszystkich pozostałych już się nie pojawia <jupi> Dla pewności sprawdź szarą kostkę niedaleko czujników temperatury (rocznik '93 ma dwa :P). Takie kłopoty to kaszka z mleczkiem w porównaniu do tego co ja miałem ze swoją kapryśnicą :P Pozdro i pisaj jak tam :)
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez wiiteekk » 30 lip 2012, 20:40

Podciśnienia na pewno mam popaprane. Próbowałem dojść według schematu ale nie dałem rady... Błędy to kasują się tylko po odpięciu klemy w aku :P zawsze mi kasowało ; ) Co najdziwniejsze kontrolka od absu wcale się nie świeci ale błedy ma, pompa też się włącza podczas hamowania. Tylko od początku wydawało mi się że za szybko tak jakby popuszcza hamulce. Jutro sprawdzę te kostki. Dzięki za pomoc :P Będę walczył z tym :P
wiiteekk
 

Postprzez m1a1 » 30 lip 2012, 22:33

Dziwne bo sterownik ABS nie powinien kasować błędów przy braku zasilania... Przynajmniej tak jest w dokumentacji i u mnie też. Kontrolka może być spalona :P Sprawdź przekaźniki ABS (pod maską obok lewego kielicha).
Z podciśnieniami nie jest tak trudno :) Żeby mieć pewność że EGR się nie otworzy i silnik nie będzie gasł, poprostu odłącz od niego przewód podciśnienia – ale błąd będziesz miał na 100% bo ECU wykrywa kiedy zawór powinien być otwarty a nie jest i odwrotnie. Tyle że nie będzie ci się silnik dusił. Ale najlepiej podłączyć to tak jak jest fabrycznie. W sumie to tylko dwa przewody bo jeden do podciśnienia a drugi od przewietrzania :) Ja czepiłem się elektroniki przy błędzie EGR i walczyłem miesiąc z brakiem wolnych obrotów a wystarczyło przepiąć przewód z podciśnienia na przewietrzanie <glupek2>
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez wiiteekk » 30 lip 2012, 22:40

Obok lewego czyli ze strony filtra powietrza i aku? Po drugiej stronie nad kielichem mam miejsce na coś bo jest pusta kostka ale myślałem że to od klimy. Nie no kontrolka nie jest spalona, bo przed odpaleniem się załącza i przecież nią wymigiwałem sobie błędy :P
wiiteekk
 

Postprzez m1a1 » 1 sie 2012, 09:04

wiiteekk napisał(a):Obok lewego czyli ze strony filtra powietrza i aku?

Dokładnie tak czyli lewa strona samochodu :)
wiiteekk napisał(a):Po drugiej stronie nad kielichem mam miejsce na coś bo jest pusta kostka...

A ile przewodów do niej wchodzi i jak mniej więcej wygląda?
wiiteekk napisał(a):Nie no kontrolka nie jest spalona, bo przed odpaleniem się załącza i przecież nią wymigiwałem sobie błędy :P

Ja migałem sobie diodą podłączoną do złącza diagnosis :P Czyli po odpaleniu gaśnie? To panie dziwna sprawa że masz błędy skoro się nie świeci w trakcie pracy silnika :( Coś masz namieszane chyba. Miał ktoś taki przypadek? Bo nam się dwuosobowy dialog zrobił i może być ciężko z tym :P
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez wiiteekk » 1 sie 2012, 18:29

Gaśnie nawet przed odpaleniem, zapika dwa razy przekaźnik i gaśnie :P Oj tą kostkę muszę jutro zobaczyć bo nie pamietam teraz.
wiiteekk
 

Postprzez m1a1 » 2 sie 2012, 20:54

Po włączeniu zapłonu jest taki jakby self-test dlatego ten przekaźnik klika dwa razy, u mnie też :) Z silnikiem już gra wszystko? :P
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez wiiteekk » 3 sie 2012, 00:59

Błąd EGR narazie nie występuje, chodzi równo, dziwnym trafem przestało klekotać jeszcze na starym oleju :P Po ogarnięciu blacharki ładnie go wymyję, wypoleruję trochę, zrobię podciśnienia jak się należy i może wywale całkowicie EGR ;) Jedynie zastanawia mnie dlaczego tak od razu nie pali, tylko czasami musi dłużej zakręcić, ale z czasem się i to ogarnie :P
wiiteekk
 

Postprzez m1a1 » 3 sie 2012, 15:12

Może silnik się opamiętał w końcu :P Czasem jedna głupota wpływa na wszystko tak jak u mnie wspomniany EGR...
wiiteekk napisał(a):Jedynie zastanawia mnie dlaczego tak od razu nie pali, tylko czasami musi dłużej zakręcić, ale z czasem się i to ogarnie :P

Moja jak postoi dzień dwa to też trzeba dłużej... Moim zdaniem to sprawa ciśnienia paliwa – pompa paliwa w innych samochodach włącza się po włączeniu zapłonu na moment, u mnie dopiero od momentu zakręcenia rozrusznikiem. I zanim wytworzy ciśnienie które uszło na postoju to mija chwilka. Taka jest moja diagnoza <ok>
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323