Problem z wentylatorem chłodnicy

Postprzez sheerydrain » 11 kwi 2012, 22:34

Witam. Dzisiaj po czyszczeniu przepustnicy z mojej mx3 v6 po złożeniu wszystkiego do kupy zabrałem się za regulowanie TPS-a. Postępowałem wg instrukcji, zmostkowałem gniazda TEN i GND aby wprowadzić komputer w tryb serwisowy, następnie między ślimak przepustnicy a odbojnik włożyłem 0,5 milimetrowy listek szczelinomierza, odpaliłem silnik i zacząłem regulować TPS-a tak aby załączył się wentylator. Wszystko zrobiłem jak należy przy wychyleniu przepustnicy o 0,5 milimetra załącza się wentylator ale w tylko w trybie serwisowym. Po wyjęciu zmostkowanych przewodów z gniazda DIAGNOSIS i przejściu do normalnego trybu po dodaniu gazu wentylator nie załącza się czy to normalne i tak powinno być ? Dodam że wszystkie operacje dokonywane były na rozgrzanym silniku. Z niecierpliwością czekam na odpowiedzi i pozdrawiam.
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez Jacol » 12 kwi 2012, 11:01

sheerydrain napisał(a):przejściu do normalnego trybu po dodaniu gazu wentylator nie załącza się czy to normalne i tak powinno być ?
Tak, silnik nie osiągnął temp. żeby załączył się wentylator... mój się załącza w mocno ciepłe dni po niezłym katowaniu ;)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez sheerydrain » 12 kwi 2012, 12:10

Uff to całe szczęście bo bałem się że coś się z elektryką popaprało :). Dzięki serdeczne za odpowiedź. Pozdrawiam :)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez Jacol » 13 kwi 2012, 00:30

sheerydrain napisał(a):Dzięki serdeczne za odpowiedź. Pozdrawiam :)
<spoko>
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez adis555 » 13 kwi 2012, 01:41

U mnie mimo innego typu silnika wentylator też włącza się rzadko w ciepłe dni gdy stoję w miejscu :]
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez sheerydrain » 13 kwi 2012, 12:24

Dodam jeszcze że wczoraj zrobiłem trasę 100 km i wszystko jest ok z małym ale po jeździe i wbiciu na bieg jałowy obroty utrzymują się na granicy 1000 – 1300 obr/min i dopiero po jakimś czasie spadają do ustawionych przeze mnie 750obr/min. Czyżby coś z krokowcem? czyściłem go benzyną ekstrakcyjną i cały syf z niego wypłynął więc nie wiem co to może być może jakiś błąd komputera choć wątpię. Czekam na wasze porady :)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez Jacol » 13 kwi 2012, 15:37

sheerydrain napisał(a):obroty utrzymują się na granicy 1000 – 1300 obr/min i dopiero po jakimś czasie spadają do ustawionych przeze mnie 750obr/min.
Mozliwe ze masz wiekszy pobor pradu i wtedy komputer sam podnosi obroty, np. wlacza sie wentylator, klima itp.
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez sheerydrain » 13 kwi 2012, 18:29

Zauważyłem też problem chyba z alternatorem raz na jakiś czas chyba przestaje działać bo świecą się kontrolki , które zaznaczyłem na zdjęciu i podświetlenie w kabinie lekko przygasa a po jakimś czasie wszystko wraca do normy ( może coś ze szczotkami), któregoś razu właśnie przy takim zdarzeniu zaśmierdziało mi w środku taką jakby wyschniętą kanalizą albo jakimś karbidem ;D czytałem że takie objawy wydaje palące się sprzęgło ale moje sprzęgło jest w 100% sprawne.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c6309.html
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez Jacol » 13 kwi 2012, 21:20

Mi te same kontrolki paliły się przy padnietym alternatorze.
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez sheerydrain » 13 kwi 2012, 21:52

Opłaca się to samodzielnie regenerować ?
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez Jacol » 13 kwi 2012, 22:07

sheerydrain napisał(a):Opłaca się to samodzielnie regenerować ?
mi sie opłacało, miałem drugi <lol>
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez sheerydrain » 13 kwi 2012, 22:45

będzie czas to coś pomodzę ;D
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323