Gaśnięcie silnika po odkręceniu korka wlewu oleju
Panowie, wykorzystując temat – czy pod korkiem oleju macie jakąś uszczelkę? U mnie jest plastikowy korek i dokręca się go bezpośrednio do bloku. Nie powinno tam czegoś być?
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Ja u siebie też mam plastikowy korek i może kiedyś była tam uszczelka i albo już jej nie ma albo jest taka twarda że nie spełnia swojej funkcji. Cały czas miałem uwaloną pokrywę rozrządu od oleju i postanowiłem dorobić uszczelkę do korka i teraz jest ok.
Raczej powinna być uszczelka.
Raczej powinna być uszczelka.
Korek posiada uszczelkę, taki 5mm pasek przy gwincie. Jednak z czasem guma od oleju i temperatury twardniej i staje się twarda (tak jak uszczelki pod pokrywą zaworów). Jak cieknie to wystarczy zajechać do ASO i kupić nowa uszczelkę. Cena nie całe 7 zł ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Siemka co do tematu korka to również mam plastikowy, co do postu na temat gaśnięcia silnika to moja mazda mx3 1.8 V6 również gaśnie także stwierdzam fakt że to jest standard 

- Od: 27 paź 2009, 18:13
- Posty: 5
- Skąd: Polska
- Auto: mazda mx3\1.8 V6\1993\
chlopaki spokojnie a wogole kto odkreca korek jak zapala silnik. po co takie cos robic w mx to normalne i sie nie przejmujcie
- Od: 1 lut 2009, 21:49
- Posty: 277
- Skąd: Radków Monachium
- Auto: mazda mx-3 v 6:)byla
jest honda civic 1.6 vti
Podpinka
"Uratowaliśta mi chłopoki" kawał zdrowia
mędrcy "mechaniory" z mojej okolicy już wiele teorii mieli
u mnie to samo – odkręcasz korek – i buuu gaśnie. Wyciągam bagnet- obroty spadają. Szukałem tego tematu i dziś trafiłem na niego przypadkiem. Pozdr. 


<Virtus de paX>
- Od: 24 kwi 2009, 10:33
- Posty: 50
- Skąd: Pajęczno
- Auto: Mazda MX3 V6 24V DOHC '93r.
Ja w klze moge smigac z otwartym korkiem caly czas i nic sie nie dzieje tylko olej sobie chlapie 
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
W moim B6-ME również spadają obroty o jakieś 200rpm...mechanik mnie przestraszył że silnik ma przedmuchy
widocznie mazdy tak mają...
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
A powiedzcie mi jak Tomass ktory zakladal temat czy z tym plynem chlodniczym powinno tak byc ze wzrasta z wlaczeniem samochodu? Bo mam problem z ktorym nie umie sobie poradzic ;/ W zbiorniczku mam pomiedzy max a min a przy tym korku az pod sam czubek. Jak odkrece to lekko leje. Auto chodzi jak diesel (traktor) i przy zwyklych obrotach calym trzesie... Czy mogla pojsc pompa wody? Jakies pomysly?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
chyba sprzedal auto:P hehe:D
K8 gasnie:D a np KL i chyba KF w ktorym probowalem nie:P wiec dziwne... ja slyszalem od swojego mecheza (japonczyka) ze ten typ tak ma
K8 gasnie:D a np KL i chyba KF w ktorym probowalem nie:P wiec dziwne... ja slyszalem od swojego mecheza (japonczyka) ze ten typ tak ma
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?
– ..... chłodnica
– ..... chłodnica
- Od: 6 wrz 2009, 21:02
- Posty: 738
- Skąd: Kraków
- Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16
powiem tak powinien zgasnac podczas odkrecenia korka
ja swoj sprawdzielm przez przypadek, podczas wymiany oleju nie zakrecilem korka wlewu, odpalilem pochodzil chwilke i spadly mu obroty az zgasl,
z tego co dowiedzialem sie to jezeli ci nie zgasnie to dostaje sie lewe powietrze i jest wtedy nie dobrze w 1.6 i w 1.8 w swapach 2,5 nie gasnie, analogiczne to jest poniewaz odkrecajac korek wpuszczasz powietrze, a jezeli ci nie gasnie tzn ze juz powietrze dostaje sie inna dodatkowa droga ktora nie powinno
ja swoj sprawdzielm przez przypadek, podczas wymiany oleju nie zakrecilem korka wlewu, odpalilem pochodzil chwilke i spadly mu obroty az zgasl,
z tego co dowiedzialem sie to jezeli ci nie zgasnie to dostaje sie lewe powietrze i jest wtedy nie dobrze w 1.6 i w 1.8 w swapach 2,5 nie gasnie, analogiczne to jest poniewaz odkrecajac korek wpuszczasz powietrze, a jezeli ci nie gasnie tzn ze juz powietrze dostaje sie inna dodatkowa droga ktora nie powinno
- Od: 19 cze 2011, 13:51
- Posty: 5
W moim mx-3 K8 świeżo po wymianie rozrządu wraz z pompą, silnik nie gasł, ani po odkręceniu korka, ani po wyciągnięciu bagnetu. Przed wymianą przygasał i się dławił – ostatecznie gasł. Od wymiany minęło 20 tys. km. i objawy powróciły. Dziwna zależność, ale to raczej nie ma żadnego wpływu na działanie silnika, tak jak wcześniej już niektórzy pisali.
cross napisał(a):A wie ktoś gdzie na necie jakieś fajne chromowane korki można dostać?
na ebay-u są mazdaspeed
Ok dzięki sprawdzę :
Głównie na zagranicznych ebayach jest. Ktoś już tam kupował jakieś części? Pytanie czy płatne przy odbiorze wybieracie , bo raczej płacić przelewem zbyt ryzykowne
Głównie na zagranicznych ebayach jest. Ktoś już tam kupował jakieś części? Pytanie czy płatne przy odbiorze wybieracie , bo raczej płacić przelewem zbyt ryzykowne
-
cross
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość