Gaśnięcie silnika po odkręceniu korka wlewu oleju

Postprzez fazzi » 26 paź 2009, 18:20

Panowie, wykorzystując temat – czy pod korkiem oleju macie jakąś uszczelkę? U mnie jest plastikowy korek i dokręca się go bezpośrednio do bloku. Nie powinno tam czegoś być?
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez niedzwiadek833 » 26 paź 2009, 18:38

Ja u siebie też mam plastikowy korek i może kiedyś była tam uszczelka i albo już jej nie ma albo jest taka twarda że nie spełnia swojej funkcji. Cały czas miałem uwaloną pokrywę rozrządu od oleju i postanowiłem dorobić uszczelkę do korka i teraz jest ok.
Raczej powinna być uszczelka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez gadula » 26 paź 2009, 20:55

Korek posiada uszczelkę, taki 5mm pasek przy gwincie. Jednak z czasem guma od oleju i temperatury twardniej i staje się twarda (tak jak uszczelki pod pokrywą zaworów). Jak cieknie to wystarczy zajechać do ASO i kupić nowa uszczelkę. Cena nie całe 7 zł :]
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez malenka832 » 27 paź 2009, 18:34

Siemka co do tematu korka to również mam plastikowy, co do postu na temat gaśnięcia silnika to moja mazda mx3 1.8 V6 również gaśnie także stwierdzam fakt że to jest standard <nauka>
Początkujący
 
Od: 27 paź 2009, 18:13
Posty: 5
Skąd: Polska
Auto: mazda mx3\1.8 V6\1993\

Postprzez karolradkow » 27 paź 2009, 20:55

chlopaki spokojnie a wogole kto odkreca korek jak zapala silnik. po co takie cos robic w mx to normalne i sie nie przejmujcie
mazda szybciej stoi niż inne auta jeżdżą:):)

http://karolradkow.mybrute.com

ktoś walczy:):)
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 21:49
Posty: 277
Skąd: Radków Monachium
Auto: mazda mx-3 v 6:)byla
jest honda civic 1.6 vti

Postprzez Suloo » 27 paź 2009, 22:18

karolradkow napisał(a):kto odkreca korek jak zapala silnik

jak pisalem wczesniej,kupujacy ktory o tym wie:D
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez PunkRock1986 » 28 paź 2009, 00:48

Podpinka :) "Uratowaliśta mi chłopoki" kawał zdrowia <jupi> mędrcy "mechaniory" z mojej okolicy już wiele teorii mieli hahaha u mnie to samo – odkręcasz korek – i buuu gaśnie. Wyciągam bagnet- obroty spadają. Szukałem tego tematu i dziś trafiłem na niego przypadkiem. Pozdr. <faja>
<Virtus de paX>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 10:33
Posty: 50
Skąd: Pajęczno
Auto: Mazda MX3 V6 24V DOHC '93r.

Postprzez Capazo » 28 paź 2009, 01:25

Ja w klze moge smigac z otwartym korkiem caly czas i nic sie nie dzieje tylko olej sobie chlapie :D
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez soul » 28 paź 2009, 11:45

moj KF nie gasnie, a obroty nawet sie nie zachwieja przy odkreceniu korka .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez kubik » 28 maja 2010, 10:16

W moim B6-ME również spadają obroty o jakieś 200rpm...mechanik mnie przestraszył że silnik ma przedmuchy :D widocznie mazdy tak mają...
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez maris801801 » 28 maja 2010, 14:35

A powiedzcie mi jak Tomass ktory zakladal temat czy z tym plynem chlodniczym powinno tak byc ze wzrasta z wlaczeniem samochodu? Bo mam problem z ktorym nie umie sobie poradzic ;/ W zbiorniczku mam pomiedzy max a min a przy tym korku az pod sam czubek. Jak odkrece to lekko leje. Auto chodzi jak diesel (traktor) i przy zwyklych obrotach calym trzesie... Czy mogla pojsc pompa wody? Jakies pomysly?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez HKSze » 28 maja 2010, 20:47

chyba sprzedal auto:P hehe:D

K8 gasnie:D a np KL i chyba KF w ktorym probowalem nie:P wiec dziwne... ja slyszalem od swojego mecheza (japonczyka) ze ten typ tak ma
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez raddim » 8 lip 2011, 22:11

Podpinam się do tematu, u mnie mx3 też zdycha tak więc normalka a w xedosie mam 2.5 i tamten już nie zdycha :)
[url]www.atlanie.pl[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2009, 09:24
Posty: 42
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Auto: MAZDA MX3 1.8 V6 92r./Xedos 9 2.5 V6 95r./Mazda 323 BJ 99r./Mazda 626 1.8

Postprzez malboro51 » 1 lis 2011, 20:10

powiem tak powinien zgasnac podczas odkrecenia korka

ja swoj sprawdzielm przez przypadek, podczas wymiany oleju nie zakrecilem korka wlewu, odpalilem pochodzil chwilke i spadly mu obroty az zgasl,

z tego co dowiedzialem sie to jezeli ci nie zgasnie to dostaje sie lewe powietrze i jest wtedy nie dobrze w 1.6 i w 1.8 w swapach 2,5 nie gasnie, analogiczne to jest poniewaz odkrecajac korek wpuszczasz powietrze, a jezeli ci nie gasnie tzn ze juz powietrze dostaje sie inna dodatkowa droga ktora nie powinno
Początkujący
 
Od: 19 cze 2011, 13:51
Posty: 5

Postprzez lukipietras » 3 lis 2011, 10:36

W moim mx-3 K8 świeżo po wymianie rozrządu wraz z pompą, silnik nie gasł, ani po odkręceniu korka, ani po wyciągnięciu bagnetu. Przed wymianą przygasał i się dławił – ostatecznie gasł. Od wymiany minęło 20 tys. km. i objawy powróciły. Dziwna zależność, ale to raczej nie ma żadnego wpływu na działanie silnika, tak jak wcześniej już niektórzy pisali.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 22:52
Posty: 267
Skąd: LUB
Auto: EC K8

Postprzez cross » 14 gru 2011, 02:59

A wie ktoś gdzie na necie jakieś fajne chromowane korki można dostać?
cross
 

Postprzez D4NI3L » 14 gru 2011, 12:36

cross napisał(a):A wie ktoś gdzie na necie jakieś fajne chromowane korki można dostać?


na ebay-u są mazdaspeed
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez cross » 14 gru 2011, 12:43

Ok dzięki sprawdzę :

Głównie na zagranicznych ebayach jest. Ktoś już tam kupował jakieś części? Pytanie czy płatne przy odbiorze wybieracie , bo raczej płacić przelewem zbyt ryzykowne
cross
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323