Gaśnięcie silnika (ciepłego) na wolnych, falujących obrotach. Niepracujący zimny silnik.

Postprzez karolek14595 » 27 lip 2011, 18:11

Witam.
Nie wiem czy w dobrym miejscu zakładam post. Proszę wybaczyć i pomóc w biedzie.

Mam problem z Mazdą MX3 1.8 V6 1992r +LPG. Pewnego razu, gdy jechałem (silnik był ciepły -temp stan normalny) po naciśnięciu sprzęgła zaczęła falować prędkość obrotowa (obroty ok 1000-500) silnika (na zasilaniu LPG) przez ok 20 sekund silnik zgasł. Odpaliłem silnik i znowu falowały obroty. Później przełączyłem na benzynę i silnik normalnie się zachowywał przez ok minutę a następnie prędkość obrotowa falowała na biegu jałowym tak jak przy LPG. Na wyższych obrotach (ok 2tys obr/min) sinik normalnie się zachowywał. Na ciepłym silniku dałem radę go uruchomić. Po nocy już silnik był zimny i odpalił i popracował ok 5 sekund na prędk. obrotowej wynoszącej ok 300 obr/min. Gdy naciskałem na gaz – nie było reakcji. Silnik zgasł a następnie już nie dałem rady go włączyć. Taka to nietypowa sytuacja.

Sprawdzono:
– pompka podaje paliwo,
– iskra jest prawidłowa (sprawdzono na dwóch kompletach świec Denso i NGK)
– przewody zapłonowe (NGK) mają ok rok, więc są dobre moim zdaniem,
– po odłączeniu złącz (wtyczek) przepływomierza, silnika krokowego i czujnika położenia wału (różne kombinacje) silnik zachowywał się bez zmian -nie odpalał,
– wyczyszczono palec kopułkę zapłonową,
– czujnik położenia przepustnicy działa prawidłowo,
_ podano do układu dolotowego powietrza "PLAK" Jako samostart i silnik nie zagadał (raczej to nie był zbyt mądry pomysł),
– przewody gumowe i podciśnienia są na swoim miejscu i w dobrym stanie, brak "łapania" jakiegoś lewego powietrza
– błędy, które sczytałem (dioda i mostek w złączu diagnost.) to przepływomierz i czujnik ciśnienia atmosferycznego. Kiedyś odłączyłem przepływkę (kostkę) i silnik pracował ale falowały obroty, więc raczej to nie tego wina,
-odłączono akumulator i złączono klemy – i + , aby rozładowały się kondensatory (niby),

1.Zamontowany był filtr stożkowy gdy to się stało (2 ok miesiące na nim jeździłem może to jego wina przez zaciąganie piachu i przepływomierz padł).
2. Było słychać dziwne "świszczenie" w okolicach paska rozrządu (może rozrząd przeskoczył – mało prawdopodobne wg mnie)

Zdaje się, że wiele możliwości próbowano i sprawdzano i nie udało się znaleźć przyczyny unieruchomienia silnika. Może ktoś miał taki problem kiedyś, albo ma jakieś pomysły co należy sprawdzić jeszcze to proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2008, 23:55
Posty: 37
Skąd: Goniądz
Auto: była MX3 1992r 1.8V6

Postprzez maris801801 » 28 lip 2011, 22:19

Szczerze wątpie czy ktoś Ci pomoże w tej sprawie, bo wykluczyłeś już najważniejsze elementy. jesli myślisz, że wina może leżeć po stronie przepływki wyciągnij ją, odpinając nawet kabel i spróbuj odpalić. Jak nie odpali spróbuj w trybie serwisowym. A świstanie mogło wychodzić albo z przełaczania się komór podciśnienia- przy dużysz momętach obrotowych (bo na "luzie" na pewno nie świstało), albo z szumiącego łożyska. Jeśli nie da rady możliwe, że pozostaje Ci niestety ale mechanik (ale porządny bo zwykłych to znam... spiepszą coś zamiast naprawić ;]) ;/
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez karolek14595 » 28 lip 2011, 22:38

leżeć po stronie przepływki wyciągnij ją, odpinając nawet kabel i spróbuj odpalić. Jak nie odpali spróbuj w trybie serwisowym


Próbowałem z odłączonym przepływomierzem jak i w trybie serwisowym. A czujnik moze temperatury padł jakis?
BO w pewnym momencie przy szukaniu przyczyny włączył się wentylator chłodnicy i pracował cały czas do momentu odkręcenia kluczyka (wyłączenie zapłonu). Dziwne to było bo w trybie serwisowym na chwilę się włącza wentylator. Juz u mechanika – elektronika stoi Mazda i jestem ciekaw czy dojdzie do czegos. A stożek może żwiru zaciągnął i przepływkę uszkodziło. Ale powinien silnik zagadac. Nie wiem juz nic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2008, 23:55
Posty: 37
Skąd: Goniądz
Auto: była MX3 1992r 1.8V6

Postprzez maris801801 » 29 lip 2011, 13:09

Według mnie wina nie leży po stonie elektryki, bo mimo, walniętych czujników powinien normalnie odpalać ;) Może się mylę chodź byłoby to dla mnie miłe zaskoczenie :D Daj znać cóż tam się stało, bo może to kogoś znów czekać, a i wiedza się powiększy ;]

Pozdr0!
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez karolek14595 » 31 sie 2011, 20:03

Okazało się niby ze wina nie leży po stronie elektrycznej. Teraz będe sprawdzał czy rozrząd nie "przeskoczył". Może to być winą falowania na obrotach i ciężkiego odpalania na zimnym silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2008, 23:55
Posty: 37
Skąd: Goniądz
Auto: była MX3 1992r 1.8V6

Postprzez maris801801 » 31 sie 2011, 21:28

Tak jak mówiłem ;) Elektryka odpada ;]
Pozdr0!
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez karolek14595 » 3 wrz 2011, 01:41

Tak to rozrząd. Na Dwóch kołach pasowych sie przestawił (na jednym kole o 1 ząbek a na dugim chyba o 2 ząbki) i luźny pasek był. Poza tym przejechałem na rozrządzie jakieś 40-50tys. km i rolka napinająca pasek jest do wymiany bo cięzko się obraca i wydaje dźwięk jakby łożysko było zatarte. Rolki firmy KOYO nie polecam, gdyż taka była zamontowana u mnie. Dzis kupię nowy kompletny rozrząd (3 rolki i pasek) i złożę i powinno byc ok juz. Dzięki Bogu, że ten silnik jest bezkolizyjny.
Ostatnio edytowano 5 wrz 2011, 19:25 przez karolek14595, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2008, 23:55
Posty: 37
Skąd: Goniądz
Auto: była MX3 1992r 1.8V6

Postprzez D4NI3L » 4 wrz 2011, 13:17

jaki przebieg na rolkach firmy KOYO był ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Zubrzyk87 » 4 wrz 2011, 18:58

Od nie dawna jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy MX-3 1.6 16V DOHC rok 1997 + gaz sekwencyjny.
Nie chcę bałaganić dlatego podpinam się pod ten wątek.
Zaciekawiło mnie delikatne (choć wyczuwalne) szarpnięcie w trakcie przyspieszania przy wchodzeniu na 3tyś obrotów. Najbardziej wyczuwalne jest to na drugim biegu. Czy to normalne zachowanie? Czy ten silnik ma zmienne fazy rozrządu (coś jak VTEC Hondy)?
Zubrzyk87
 

Postprzez karolek14595 » 5 wrz 2011, 19:23

D4NI3L napisał(a):jaki przebieg na rolkach firmy KOYO był ?


Przebieg na rolkach Koyo to 51 tys. km.

Ale dziwne "świszczenie" spod osłony rozrządu zaczęlo juz jakis czas temu dochodzić, więc wcześniej łożysko tam się skończyło. Już złożyłem rozrząd na rolkach fimy GMB i pasku Mitsuboshi. Zobaczę co to będzie dalej. Poza tym silnik przestał "cykać", bo wcześniej jakby zawory było słychac. Teraz jest cisza po ustawieniu rozrządu. Jeśli u kogoś silnik 1.8 V6 będzie pracował jak diesel (dźwięk traktora) to warto sprawdzić czy rozrząd się nie przestawił a mimo to silnik dalej potrafi pracować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2008, 23:55
Posty: 37
Skąd: Goniądz
Auto: była MX3 1992r 1.8V6

Postprzez D4NI3L » 5 wrz 2011, 20:34

karolek14595 napisał(a): fimy GMB i pasku Mitsuboshi.


najlepszy wybór <spoko> <spoko> ile Cię wyszło za części?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez karolek14595 » 6 wrz 2011, 20:49

D4NI3L napisał(a):najlepszy wybór <spoko> <spoko> ile Cię wyszło za części?


Za rolki i pasek zapłaciłem 245zł. Promocja jest jakaś aktualnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2008, 23:55
Posty: 37
Skąd: Goniądz
Auto: była MX3 1992r 1.8V6

Postprzez D4NI3L » 6 wrz 2011, 21:51

karolek14595 napisał(a):
D4NI3L napisał(a):najlepszy wybór <spoko> <spoko> ile Cię wyszło za części?


Za rolki i pasek zapłaciłem 245zł. Promocja jest jakaś aktualnie.

w carspeed??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez karolek14595 » 18 wrz 2011, 21:46

D4NI3L napisał(a):w carspeed??


Nie. W motorsystem w Białymstoku. Fajny sklep z częściami do japońskich samochodów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2008, 23:55
Posty: 37
Skąd: Goniądz
Auto: była MX3 1992r 1.8V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323