Rozrząd – Ile jest w nim rolek?
1, 2
no nie wiem co zrobic auto kupilem z 2 tyg temu i nie wie kiedy byl wymieniony rozrzad mam przejechane 136.000 takze zdaje mi sie ze czas na wymiane
- Od: 2 paź 2005, 14:23
- Posty: 27
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda MX3 V6 24
tomekrvf napisał(a):Chyba że kolega przez części rozumie sam pasek za około 150 PLN z JC a reszta to robota
nie pasek z rolkami
- Od: 2 paź 2005, 14:23
- Posty: 27
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda MX3 V6 24
Wg. mojej instrukcji rozrząd powienien być wymieniany co 60.000 mil czyli ~ 96.000 km.
Czyli teoretycznie masz jeszcze troche czasu.
Przebieg 136.000 wydaje się być mocno wątpliwy ... Jaki rocznik Twojej mx-trójki ?
Jednak rób co chcesz – Twój samochód![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Czyli teoretycznie masz jeszcze troche czasu.
Przebieg 136.000 wydaje się być mocno wątpliwy ... Jaki rocznik Twojej mx-trójki ?
Jednak rób co chcesz – Twój samochód
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
93 ale przebieg wyglada na oryginalny dlugo stal i nie widac zeby bylo kreceone na warszacie mowili ze oryginalny
- Od: 2 paź 2005, 14:23
- Posty: 27
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda MX3 V6 24
marek napisał(a):Hmm, no to mam dla Ciebie radę: albo zamień V6 na R4 (tzn kup mx-3 1,6) albo zamień na tańsze w utrzymaniu auto.
nie no wymienie tylko zaskoczyla mnie ta cena to dlatego, ze wczesniej mialem lancie tam to byly grosze, a mam jeszce mercedesa ale tam to nie ma co robic bo jest lancuszek napeno wymienie ja " nie wiaze aut na druty
- Od: 2 paź 2005, 14:23
- Posty: 27
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda MX3 V6 24
hmmmm sorki ze sie wtrące ale ile moze kosztowac taka wymiana w mx-3 1.6 16v dohc bo mam juz przejechane 142 tys. niby kobietam mowila jak ja kupilem ze bylo wymieniane wczesniej ale czy to prawda to niewiem oczywiscie mowie o pasku i rolkach i napinaczach jak i ile tego idzie neiwiem a pasek Gates XS za 60 zl nowka czy to dobre i pieniedze tez
mistrzy klucza Jakasa
? co ty na to
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
malekm napisał(a):ak się zastanawiam... Czy można stwierdzić po stanie rolek i napinacza czy konieczna jest ich wymiana? Czy ew. wymiana samego paska jest bardzo wielką głupotą? Koszt rzędu 2000zl staje się rozterką przy wartości auta powiedzmy 12000 i fakcie, że silnik jest bezkolizyjny i ryzykuje się właściwie zatrzymaniem silnika
stanu raczej nie sprawdzisz jedynie jeżeli bedzie w stanie agonalnym na rozleceniu to to zobaczysz innych wad raczej nie dlatego zaleca sie wymianę kompletów.
no wiec tak ja mam ten sam dylemat i stwirdziłem że zmieniam tylko posek a dlaczego:
1 jak mi stanie silnik w drodze to sobie najwyżej poklne świat sie nie zwali bo bezkolizyjny
2 rolka jak pada to zazwyczaj piszczy łożysko co się słyszy a wiec bede najwyżej siedział w garażu poraz drugi bo robie sobie sam.
3 napinacz jak padnie to nawyżej pasek przeskoczy i też stanę patrz punkt 1
auto jest z 93 r za jakieś 3-4 lata bede go chciał zmienić robie 15 tyś w roku wiec wychodzi max 60 tyś auto przytargane z niemiec i ma na liczniku 160 tyś podejrzewam że rozrząd przynajmniej 1 raz był robiony wniosek jeszcze 40 tyś ii do wymiany wiec do 60 też powinien sie doczołgać. Wic zmieniam tylko pasek aby ograniczyczć punkt 1 do minimum i ryzykuje. Każdy robi jak uważa i zależy co ma i za ile gdybym miał furę za 30 tyś PLN i planował bym zrobić nią ze 100 tyś to pewnie zrobił bym całość na ori.
pozdrawiam.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Ok 400-500 zł full opcja.mlody1921 napisał(a):w mx-3 1.6 16v dohc
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Piotrek 2005 napisał(a):napeno wymienie ja " nie wiaze aut na druty
No ale skoro 700 pln za rozrząd to dramat, to nie oczekuj że będziesz miał zamienniki do mazdy w cenach części do poloneza.
Można oczywiście pakować same części JC, dopasowywać części z innego auta a potem następny właściciel będzie klął...
Wlasnie wrocilem z warsztatu (polecanego notabene na forum), ktorego wlasciciel i mechanicy powiedzieli, ze "silniki mazdy V6 sa bezkolizyjne tylko wtedy, gdy glowice leza na stole
" Sam juz nie wiem co otym myslec, wlasciciel opowiadal przypadki remontow po zerwaniu paska i chcial mi dawac telefon do klientow ktorzy mieli taki przypadek, zebym sobie sprawdzil.....
Tak czy owak rozrzad nalezy zrobic, ale kwestia bezkolizyjnosci wydaje sie byc sporna. Co powiecie?
no ja tez nie wiem w sumie V6 mam od jakis 3 tyg narazie robie zawieche wlasnie bede wymnienial przeguby i zastanawiam ise ile to mnie wyniesie
- Od: 2 paź 2005, 14:23
- Posty: 27
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda MX3 V6 24
malekm napisał(a): kwestia bezkolizyjnosci wydaje sie byc sporna. Co powiecie?
sprawa bezkolizyjności K-series była już poruszana na forum niejednokrotnie
wypiadały się tęgie umysły i w sumie jednoznacznej odpowiedzi nie ma do dziś
Długi swego czasu napisał na ten temat coś takiego
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Tomekrvf miał za to zupełnie inne zdanie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
tak więc do końca pewnie nigdy nie będzie wiadomo

XsiX napisał(a):Długi swego czasu napisał na ten temat coś takiego
A Ja piszę ze po zerwaniu paska w V6 nic się nie dzieje ( potwierdzone faktami ) motor gasnie i koniec , zakładasz nowe graty i jazda...XsiX napisał(a):Tomekrvf miał za to zupełnie inne zdanie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
malekm napisał(a):Wlasnie wrocilem z warsztatu (polecanego notabene na forum), ktorego wlasciciel i mechanicy powiedzieli, ze "silniki mazdy V6 sa bezkolizyjne tylko wtedy, gdy glowice leza na stole usmiech
zdziwił bym sie gdyby powiedzieli coś innego.
A co ci powiedzą olej pan to bo jest bezkolizyjny przyjedziesz pan jak strzeli, gdyby tak mówili to by na chleb nie zarobili

- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Ja jakos daje sobie radę i nie ściemniam ludzisołtys napisał(a):A co ci powiedzą olej pan to bo jest bezkolizyjny przyjedziesz pan jak strzeli, gdyby tak mówili to by na chleb nie zarobili
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Ja jakos daje sobie radę i nie ściemniam ludzi język bo to ma krotkie nogi ( jak widać ).....i jak teraz gosc wyglada? wyszedł na debila i naciągacza- tak to wygląda od strony klienta.
taaaa żeby takich ludzi jak ty było wiecej w tym naszym pięknym kraju to pewnie było by dużo przyjemniej.
fakt faktem pasek należy zmieniać rególarnie nieważne czy jest kolizyjny czy nie. A sprawa kolizyjności to inna bajka która ułatwia życie właścicielowi tyle że do sytuacji zerwania paska nie powinno dojść przy rególanrych wymianach.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
kicha45 napisał(a):PROBLEM ZE SPADSJACYMI OBROTAMI W MX3 NA CIEOLYM SILNIKU
napisz to jako temat na 3/323/MX-3 tam napewno ktos ci pomoze
- Od: 2 paź 2005, 14:23
- Posty: 27
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda MX3 V6 24
moze masz swiece do wymiany, ja mialem taki problem w iinym alcie i okazalo sie ze to wtryski ale zrob jak ci napisalem utzworz nowy temat
- Od: 2 paź 2005, 14:23
- Posty: 27
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda MX3 V6 24
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość