Rozrząd – Ile jest w nim rolek?

Postprzez tomekrvf » 15 paź 2005, 14:02

Chyba że kolega przez części rozumie sam pasek za około 150 PLN z JC a reszta to robota
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Piotrek 2005 » 15 paź 2005, 14:30

no nie wiem co zrobic auto kupilem z 2 tyg temu i nie wie kiedy byl wymieniony rozrzad mam przejechane 136.000 takze zdaje mi sie ze czas na wymiane
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2005, 14:23
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX3 V6 24

Postprzez Piotrek 2005 » 15 paź 2005, 14:32

tomekrvf napisał(a):Chyba że kolega przez części rozumie sam pasek za około 150 PLN z JC a reszta to robota

nie pasek z rolkami
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2005, 14:23
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX3 V6 24

Postprzez Puhcio » 15 paź 2005, 15:10

Wg. mojej instrukcji rozrząd powienien być wymieniany co 60.000 mil czyli ~ 96.000 km.

Czyli teoretycznie masz jeszcze troche czasu.

Przebieg 136.000 wydaje się być mocno wątpliwy ... Jaki rocznik Twojej mx-trójki ?

Jednak rób co chcesz – Twój samochód :]
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Piotrek 2005 » 15 paź 2005, 15:42

93 ale przebieg wyglada na oryginalny dlugo stal i nie widac zeby bylo kreceone na warszacie mowili ze oryginalny
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2005, 14:23
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX3 V6 24

Postprzez Piotrek 2005 » 15 paź 2005, 15:47

marek napisał(a):Hmm, no to mam dla Ciebie radę: albo zamień V6 na R4 (tzn kup mx-3 1,6) albo zamień na tańsze w utrzymaniu auto.

nie no wymienie tylko zaskoczyla mnie ta cena to dlatego, ze wczesniej mialem lancie tam to byly grosze, a mam jeszce mercedesa ale tam to nie ma co robic bo jest lancuszek napeno wymienie ja " nie wiaze aut na druty :) " pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2005, 14:23
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX3 V6 24

Postprzez mlody1921 » 15 paź 2005, 15:59

hmmmm sorki ze sie wtrące ale ile moze kosztowac taka wymiana w mx-3 1.6 16v dohc bo mam juz przejechane 142 tys. niby kobietam mowila jak ja kupilem ze bylo wymieniane wczesniej ale czy to prawda to niewiem oczywiscie mowie o pasku i rolkach i napinaczach jak i ile tego idzie neiwiem a pasek Gates XS za 60 zl nowka czy to dobre i pieniedze tez ?? mistrzy klucza Jakasa ??? co ty na to
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez sołtys » 15 paź 2005, 16:54

malekm napisał(a):ak się zastanawiam... Czy można stwierdzić po stanie rolek i napinacza czy konieczna jest ich wymiana? Czy ew. wymiana samego paska jest bardzo wielką głupotą? Koszt rzędu 2000zl staje się rozterką przy wartości auta powiedzmy 12000 i fakcie, że silnik jest bezkolizyjny i ryzykuje się właściwie zatrzymaniem silnika


stanu raczej nie sprawdzisz jedynie jeżeli bedzie w stanie agonalnym na rozleceniu to to zobaczysz innych wad raczej nie dlatego zaleca sie wymianę kompletów.

no wiec tak ja mam ten sam dylemat i stwirdziłem że zmieniam tylko posek a dlaczego:

1 jak mi stanie silnik w drodze to sobie najwyżej poklne świat sie nie zwali bo bezkolizyjny
2 rolka jak pada to zazwyczaj piszczy łożysko co się słyszy a wiec bede najwyżej siedział w garażu poraz drugi bo robie sobie sam.
3 napinacz jak padnie to nawyżej pasek przeskoczy i też stanę patrz punkt 1

auto jest z 93 r za jakieś 3-4 lata bede go chciał zmienić robie 15 tyś w roku wiec wychodzi max 60 tyś auto przytargane z niemiec i ma na liczniku 160 tyś podejrzewam że rozrząd przynajmniej 1 raz był robiony wniosek jeszcze 40 tyś ii do wymiany wiec do 60 też powinien sie doczołgać. Wic zmieniam tylko pasek aby ograniczyczć punkt 1 do minimum i ryzykuje. Każdy robi jak uważa i zależy co ma i za ile gdybym miał furę za 30 tyś PLN i planował bym zrobić nią ze 100 tyś to pewnie zrobił bym całość na ori.

pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Jaksa » 15 paź 2005, 17:01

mlody1921 napisał(a):w mx-3 1.6 16v dohc
Ok 400-500 zł full opcja.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez marek » 15 paź 2005, 17:05

Piotrek 2005 napisał(a):napeno wymienie ja " nie wiaze aut na druty


No ale skoro 700 pln za rozrząd to dramat, to nie oczekuj że będziesz miał zamienniki do mazdy w cenach części do poloneza.

Można oczywiście pakować same części JC, dopasowywać części z innego auta a potem następny właściciel będzie klął...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez malekm » 19 paź 2005, 10:01

Wlasnie wrocilem z warsztatu (polecanego notabene na forum), ktorego wlasciciel i mechanicy powiedzieli, ze "silniki mazdy V6 sa bezkolizyjne tylko wtedy, gdy glowice leza na stole :) " Sam juz nie wiem co otym myslec, wlasciciel opowiadal przypadki remontow po zerwaniu paska i chcial mi dawac telefon do klientow ktorzy mieli taki przypadek, zebym sobie sprawdzil..... :| Tak czy owak rozrzad nalezy zrobic, ale kwestia bezkolizyjnosci wydaje sie byc sporna. Co powiecie?
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 14:42
Posty: 46 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 1.8V6, Mondeo MKII 2.5V6.

Postprzez Piotrek 2005 » 19 paź 2005, 10:49

no ja tez nie wiem w sumie V6 mam od jakis 3 tyg narazie robie zawieche wlasnie bede wymnienial przeguby i zastanawiam ise ile to mnie wyniesie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2005, 14:23
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX3 V6 24

Postprzez XsiX » 19 paź 2005, 11:28

malekm napisał(a): kwestia bezkolizyjnosci wydaje sie byc sporna. Co powiecie?

sprawa bezkolizyjności K-series była już poruszana na forum niejednokrotnie
wypiadały się tęgie umysły i w sumie jednoznacznej odpowiedzi nie ma do dziś :|

Długi swego czasu napisał na ten temat coś takiego
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

Tomekrvf miał za to zupełnie inne zdanie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0

tak więc do końca pewnie nigdy nie będzie wiadomo <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Jaksa » 19 paź 2005, 14:20

XsiX napisał(a):Długi swego czasu napisał na ten temat coś takiego


XsiX napisał(a):Tomekrvf miał za to zupełnie inne zdanie
A Ja piszę ze po zerwaniu paska w V6 nic się nie dzieje ( potwierdzone faktami ) motor gasnie i koniec , zakładasz nowe graty i jazda... :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez sołtys » 19 paź 2005, 16:58

malekm napisał(a):Wlasnie wrocilem z warsztatu (polecanego notabene na forum), ktorego wlasciciel i mechanicy powiedzieli, ze "silniki mazdy V6 sa bezkolizyjne tylko wtedy, gdy glowice leza na stole usmiech


zdziwił bym sie gdyby powiedzieli coś innego.
A co ci powiedzą olej pan to bo jest bezkolizyjny przyjedziesz pan jak strzeli, gdyby tak mówili to by na chleb nie zarobili <lol> bo klietnta trzeba łąpać na rynku teraz już sam widzisz pewny nie jesteś i zrobisz to szybko pewnie u nich i pieniążki sie zarobią :P
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Jaksa » 19 paź 2005, 19:18

sołtys napisał(a):A co ci powiedzą olej pan to bo jest bezkolizyjny przyjedziesz pan jak strzeli, gdyby tak mówili to by na chleb nie zarobili
Ja jakos daje sobie radę i nie ściemniam ludzi :P bo to ma krotkie nogi ( jak widać ).....i jak teraz gosc wyglada? wyszedł na debila i naciągacza- tak to wygląda od strony klienta.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez sołtys » 19 paź 2005, 19:27

Jaksa napisał(a):Ja jakos daje sobie radę i nie ściemniam ludzi język bo to ma krotkie nogi ( jak widać ).....i jak teraz gosc wyglada? wyszedł na debila i naciągacza- tak to wygląda od strony klienta.



taaaa żeby takich ludzi jak ty było wiecej w tym naszym pięknym kraju to pewnie było by dużo przyjemniej. ;)

fakt faktem pasek należy zmieniać rególarnie nieważne czy jest kolizyjny czy nie. A sprawa kolizyjności to inna bajka która ułatwia życie właścicielowi tyle że do sytuacji zerwania paska nie powinno dojść przy rególanrych wymianach.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Gość » 20 paź 2005, 19:30

PROBLEM ZE SPADSJACYMI OBROTAMI W MX3 NA CIEOLYM SILNIKU
Gość
 

Postprzez Piotrek 2005 » 23 paź 2005, 13:31

kicha45 napisał(a):PROBLEM ZE SPADSJACYMI OBROTAMI W MX3 NA CIEOLYM SILNIKU

napisz to jako temat na 3/323/MX-3 tam napewno ktos ci pomoze
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2005, 14:23
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX3 V6 24

Postprzez Piotrek 2005 » 23 paź 2005, 13:34

moze masz swiece do wymiany, ja mialem taki problem w iinym alcie i okazalo sie ze to wtryski ale zrob jak ci napisalem utzworz nowy temat
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2005, 14:23
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX3 V6 24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323