Wymiana kpl rozrządu | MX-3 V6

Postprzez HKSze » 23 lip 2010, 00:48

w V-kach jak sie wymienia to komplet... 1200 nie twoje <dupa> <nie powiem> wymiana paska bez pompy i napinaczy do fuszerka :|
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?


– ..... chłodnica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 21:02
Posty: 738
Skąd: Kraków
Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16

Postprzez silverfox57 » 23 lip 2010, 06:11

hahahks napisał(a):w V-kach jak sie wymienia to komplet... 1200 nie twoje <dupa> <nie powiem> wymiana paska bez pompy i napinaczy do fuszerka :|


Tyle u Ciebie kosztuje wymiana rozrządu z częściami ? Kumpel wymieniał rozrząd w V-teku za części SKF (pompa i rolki) + pasek rozrządu GATES dał około 500 zł. Robocizna wymiany kosztowała 300 zł
Ostatnio edytowano 23 lip 2010, 17:21 przez silverfox57, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 23:56
Posty: 13
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda MX-3 1.6 107 KM 1994

Postprzez fabianos » 23 lip 2010, 11:36

Witam. Też mam mx-3 z 92r z tym samym silnikiem ostatnio wymieniałem rozrząd i na wszelki wypadek kupiłem pompę i okazało się że dobrze zrobiłem bo ta stara był już w bardzo kiepskim stanie :)
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2010, 21:17
Posty: 7
Skąd: ZIELONA GÓRA
Auto: MAZDA MX-3 1.6 rok 1992

Postprzez qazxsw1 » 23 lip 2010, 12:24

Tyle u Ciebie kosztuje wymiana rozrządu z częściami ? Kumpel wymieniał rozrząd w V-teku za części SKF (pompa i rolki) + pasek rozrządu GATE dał około 500 zł. Robocizna wymiany kosztowała 300 zł


Twój kolega wymienił i to na jakiś szit, i to pewnie bez napinacza hydraulicznego... także powodzenia jak mu niedługo przeskoczy rozrząd. Na takich rzeczach się nie oszczędza według mnie. hahahks dobrze mówi – 1200 zł to i tak nie dużo.

Ja kupiłem w carspeedzie (przy okazji polecam) taki zestawik, za prawie 700 zł:
– pasek japoński SUN na 100.000km (Mitsuboshi są na 60.000km i takie wsadzają na allegro J )
– hydronapinacz oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy świeży – z czerwcowej dostawy MMLE, a nie sprzed kilku lat ;)
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (te rolki mazda pakuje w swoje pudełka jako oryginał)
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NSK (te rolki mazda pakuje w swoje pudełka jako oryginał)
– rolka napinająca GMB

Robocizna zależy jak się uda, ale myślę że z 500 zł trzeba dać, może trochę mniej. Przy okazji wymieniłem paski klinowe – również radzę to zrobić, bo guma nie jest wieczna, a moje wyglądały już kiepsko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez silverfox57 » 23 lip 2010, 16:48

qazxsw1 napisał(a):
Tyle u Ciebie kosztuje wymiana rozrządu z częściami ? Kumpel wymieniał rozrząd w V-teku za części SKF (pompa i rolki) + pasek rozrządu GATES dał około 500 zł. Robocizna wymiany kosztowała 300 zł


Twój kolega wymienił i to na jakiś szit, i to pewnie bez napinacza hydraulicznego... także powodzenia jak mu niedługo przeskoczy rozrząd. Na takich rzeczach się nie oszczędza według mnie. hahahks dobrze mówi – 1200 zł to i tak nie dużo.

Ja kupiłem w carspeedzie (przy okazji polecam) taki zestawik, za prawie 700 zł:
– pasek japoński SUN na 100.000km (Mitsuboshi są na 60.000km i takie wsadzają na allegro J )
– hydronapinacz oryginał OE MAZDA w pudełku mazdy świeży – z czerwcowej dostawy MMLE, a nie sprzed kilku lat ;)
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NTN (te rolki mazda pakuje w swoje pudełka jako oryginał)
– rolka prowadząca oryginał OEM MAZDA – NSK (te rolki mazda pakuje w swoje pudełka jako oryginał)
– rolka napinająca GMB

Robocizna zależy jak się uda, ale myślę że z 500 zł trzeba dać, może trochę mniej. Przy okazji wymieniłem paski klinowe – również radzę to zrobić, bo guma nie jest wieczna, a moje wyglądały już kiepsko.


Jak lubisz przepłacać to twoja sprawa za tą samo jakość wykonania :)
Co do pasków rozrząd czołowi producenci udzielają gwarancji na 120.000 km(Gates,Contitech,Bosch) ale i tak w serwisach pierwsza wymiana po 90.000 km a kolejne co 60.000 km.

Już poprawiłem, dzięki :)
Ostatnio edytowano 23 lip 2010, 17:21 przez silverfox57, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 23:56
Posty: 13
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda MX-3 1.6 107 KM 1994

Postprzez qazxsw1 » 23 lip 2010, 17:17

Jak już coś to pasek Gates a nie Gate :) Ja tam wierzę w Smirnoffa z carspeedu i wolę dać parę groszy więcej i mieć pasek SUN, a nie jakieś inne wynalazki. Takie moje zdanie, prędzej rozsypie się reszta auta niż ten pasek pęknie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez silverfox57 » 23 lip 2010, 17:34

Każdy ma swoje zdanie co jest lepsze :) Widziałem różne paski i ich wykonanie i na gołe oko nie stwierdzi się, który jest lepszy :) Trzeba byłoby podać pasek testom laboratoryjnym na ścieralność itd.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2008, 23:56
Posty: 13
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda MX-3 1.6 107 KM 1994

Postprzez chabas » 25 lip 2010, 23:29

Wymiana paska z napinaczami kosztowała mnie jakies 120zł ;D W sumie tylko części robocizna 0zł...

Machneliśmy to w godzinke ze znajomym ;)
Żyj szybko... A umieraj kiedy chcesz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:02
Posty: 389
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda MX-3 1.6 '96

Postprzez Dareczeq » 26 lip 2010, 13:18

Mati Mx3 napisał(a):czy moge wymienic sam pasek rozrzadu czy lepiej wszystko na raz? nie mam za duzo pieniedzy bo sie spukalem do konca wiec czy sama wymiana paska nie zaburzy pracy silnika czy czegos innego?


1. Mozesz wymienic sam pasek rozrzadu. Ja wymieniam wszystkie paski co 25 tys km niezaleznie od tego w jakiej sa kondycji gdyz ich cena jest bardzo niska. Nie bawie sie w naciaganie starych w przypadku piskow itp.

2. Wymiana samego paska nie zaburzy pracy silnika. Jesli nie stac Cie na wymiane kompletnego rozrzadu po wymianie samych paskow przynajmniej czesciowo bedziesz spokojniejszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 09:00
Posty: 237
Skąd: Pleszew
Auto: BMW X3 E83 3.0 i

Postprzez raczkowsky » 10 wrz 2010, 17:43

Czy jeżeli pęknie rozrząd w MX-3 1,6 16V to silnik DOHC jest kolizyjny?
Mx-3 1.6 16V 98'
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2010, 16:41
Posty: 10
Skąd: Olsztyn/Suwałki
Auto: Mazda Mx-3 1.6 16V 98'

Postprzez maris801801 » 10 wrz 2010, 18:26

Hehe na pewno jest kolizyjny :) v-ka jest na 100 bezkolizyjna bo takowy przypadek mialem, ale 1.6 jest ;] wiec lepiej to zrob za wczasu bo pozniej to tylko tys beda lecialy.. ;]
Pozdr0!
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Suloo » 10 wrz 2010, 20:50

a ja slyszalem ze jest bezkolizyjny.jak mi strzeli to powiem na 100% jak jest :D
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez raczkowsky » 11 wrz 2010, 01:06

No wlasnie ja też słyszałem, że 1.6 DOHC jest bezkolizyjny. Czy komuś z czytających ten wątek strzelił kiedyś rozrząd w tym silniku i jest pewien kolizyjności?
Mx-3 1.6 16V 98'
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2010, 16:41
Posty: 10
Skąd: Olsztyn/Suwałki
Auto: Mazda Mx-3 1.6 16V 98'

Postprzez SponeR » 16 wrz 2010, 22:26

a ja nie słyszałem jak mi pasek w trasie poszedł :p po cichaczu sie urwał :D
założyli nowy z rolkami i pompą i śmiga
o tym że ten silnik jest BEZKOLIZYJNY jest z 10 tematów na tym forum :/
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez ambro8888 » 30 kwi 2011, 11:53

czytam posty i tematy i nie moge się doczytać więc odświeżę temat żeby wiedzieć na pewno a dokładnie chodzi mi o to czy rozrząd w mx3 1,6 SOHC jest kolizyjny czy nie?
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2010, 14:39
Posty: 42
Skąd: mazowieckie
Auto: mazda demio 1.5 pb

Postprzez Matador » 1 maja 2011, 10:05

na 100% jest bez kolizyjny w sohc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2010, 18:31
Posty: 215
Skąd: Werbkowice
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V

Postprzez ambro8888 » 1 maja 2011, 14:56

dzieki :)
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2010, 14:39
Posty: 42
Skąd: mazowieckie
Auto: mazda demio 1.5 pb

Postprzez SponeR » 2 maja 2011, 09:15

rozrząd się robi tylko i wyłącznie z pompą :P czemu ??
nowy pasek jest nierozciągnięty i sztywniejszy , może za bardzo naciągnąć rolkę od starej pompy i wtedy pompa cieknie
i znowu trzeba rozbierać żeby pompę wymienić, znow robocizna a pozatym zaleca sie kupić nowy pasek bo raz naciągnięty pasek nie kwalifkuje się do ponownego zakładania ale to tylko teoria :D
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez marcin87_19 » 2 maja 2011, 20:31

Panowie nie kloccie sie bo w kazdym miescie koszt wymiany jest inny ja kupilem ostatnio rozrzad komplet (bez pompy wodnej) za 550zl oryginal a wymiana kosztowala mnie 100zl pamietaj kolego ,,mati MX3" ze trzeba uwazac jak sie wymienia sam pasek tam sa znaki bo jezeli pomylisz sie o chociaz o jeden zabek to samochod bedzie wiecej palil najlepiej to posluchajcie sie kolegi ,,SponeR" bo ma racje
Początkujący
 
Od: 5 lut 2011, 13:13
Posty: 17
Skąd: Sokółka
Auto: mx-3 1.6 16V 107 KM 1995 czerwone skora

Postprzez SponeR » 2 maja 2011, 20:38

poprostu lepiej to zrobić i mieć spokój a nie kwiczeć na trasie :]
ja kwiczałem jak pasek poszedł właśnie na trasie i przyrzekłem sobie że nigdy więcej :P
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323