Zdecydowałem się na remont silnika. Mazda Mx-3 1.8 v6 K8
Czyli między innymi wymiana uszczelki pod głowicą, kolektorami, pokrywą zaworów itp.
Objawy:
-Ubywa płyn chłodzący
– ubywa olej
-zbiera się bardzo duże ciśnienie wody, czasem eksplodowało mi z pod maski
– klekocze jakiś zawór pod górną pokrywa ( i tutaj pytanie, czy dojdę do tego który tu zawór czy muszę wymieniać wszystko czy samą górę?)
– samochód posiada instalacja LPG i reduktor bardzo często mi zamarzał (z braku wody)
i tutaj rozwinę. Czy woda ucieka mi przez reduktor czy przez uszczelkę pod głowicą?
Biorąc pod uwagę moje doświadczenia że z tak dużego ciśnienia płyn wystrzelał z pod maski z wlewu do chłodnicy i czasem był tak gorący ze po wlaniu płynu gdy samochód oczywiście ostygł woda natychmiast sie gotowała i wystrzeliwała z pod maski odrazu po wlaniu to raczej wskazuje na uszczelkę prawda?
-samochód kopci na biało
Chce to zrobić po jak najniższych kosztach bo i tak będe zmieniał na 2.5 Kl-ze ale to dopiero na euro 2012
I przede wszystkim boje się że będą popękane kanały wodne w silniku. Jak to najlepiej sprawdzić?