Kłopot z wysokimi obrotami

Postprzez msobecki » 10 lis 2009, 13:14

Witam, nie moglem znaleźć podobnego tematu, wiec zakładam nowy.
Zdaje się od wczoraj moja Madzia choruje, tzn wczoraj zauważyłem pierwsze oznaki choroby. Objawia sie to tym, ze:
1) na luzie po naciśnięciu pedału gazu, obroty dochodzą do 4tysiecy, poskaczą trochę do góry troszkę na dół (tak jak by zapłon był odcięty przez chwile) czasem uda się wkręcić na wyższe obroty – przed tym bez problemu do odcięcia kręciło
2) podczas jazdy w momencie zmiany biegu z 1 na 2 w dolnym zakresie obrotów na dwójce jest jak by mniejsza moc niz wcześniej, po czym lekko szarpnie i dostaje kopa

dodam jeszcze ze od jakiegoś czasu silnik grzeje się bardziej niż powinien utrzymuje stałą temperatura powyżej połowy skali – dziwi mnie to bo latem kiedy było cieplej wskazówka stała idealnie na połowie. Płyn chłodniczy jest chyba w porządku, na bieżąco dolewam ubytki. Olej jest na maksimum, co prawda wymieniany dość dawno, ale wątpię zeby miało to aż taki wplyw na prace silnika

ogólnie jestem przerażony, macie jakieś koncepcje co to może być?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez iceman150 » 10 lis 2009, 17:58

Czy w oleju jest masło? Czy płyn chłodniczy jest zabrudzony? Czy mazda kopci?
Jeśli tak to oznaka UPG.

Jeśli nie to może być termostat (wysoka temp.)
A z tym krztuszeniem to albo coś zapłonem albo gdzieś łyka lewe powietrze.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez msobecki » 10 lis 2009, 19:30

W oleju masła nie ma. W plynie chłodniczym a wlasciwie w zbiorniczku, śa jakieś ciemne smieci.. Mazda kopci, tylko rano i to nie zawsze. UPG? Uszczelka pod głowicą?

Zapytam z ciekawosci, jakie są oznaki zatarcia silnika, albo ze silnik kończy swój żywot?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez iceman150 » 10 lis 2009, 20:06

Zatarcie- strasznie niska moc i przegrzewający się silnik do tego stopnia że para bucha :P
Tak tylko czy w tym płynie te ciemne śmieci to olej?

UPG-uszczelka pod głowicą (nawyki z innego forum z tym skrótem :) )
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez msobecki » 11 lis 2009, 13:21

te syfki są tylko w zbiorniczku z płynem chłodniczym, osadzają sie na brzegach zbiornika i rurce,sprawdzę dzisiaj co to takiego.

Wracając do obrotów o których mówiłem na początku, dziwna sprawa, wczoraj wieczorem silnik wkręcał się bez żadnych grymasów do oporu, może jakaś elektryka zawilgotniała...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez Face2Face4Race » 1 gru 2009, 16:06

mi na kompie w podobnych objawach pokazalo bledy 02 i 04 czyli czujnik polozenia walu korbowego a mazda z obrotami szaleje dzieje sie magia ze zaden mechanik nie dochodzi co to jest. wymienie czujnik to jeszcze napisze rezultat

pozdrawiam, HRS
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Postprzez darek mazdamx-3 » 4 gru 2009, 09:49

wskaźnik temperatury jeżeli jest troche ponad połowe to jest ok, jest to optymalna temperatura, dziwi mnie tylko dlaczego w lecie pokazywała połowe, może termostat się nie załączał i miała niższą hmm trudno powiedzieć
darek
Początkujący
 
Od: 25 lis 2009, 20:49
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: mazda mx-3 1.8 v6

Postprzez Face2Face4Race » 15 cze 2010, 09:15

hm czujnik pol walu korb wymieniony i nic :P za to po wymianie aparatu zaplonowego wszystko zaczelo chodzic jak w zegarku :D w aparacie zaplonowym jest czyjnik halla inaczej czujnik polozenia walka rozrzadu i on byl winowajca calego zamieszania.
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323