Falujące obroty na cieplym silniku
a mozna jakos sprawdzic ten czujnik czy sprawny jest czy nie i jaka mniej wiecej cena tego cacka 
duzo czyli tak jak pisalem tankuje 21-22 l zalezy ile stoi wacha i przejezdzam na tym 120-130 km mniej wiecej wiec troche wychodzi co? a jeszcze rok temu w lato jak sprawdzalem na tych kapciach 16" 205/50 to pod korek po 100km weszlo 11 z groszem wiec chyba jako tako w normie bylo co?
a jeszcze pytanko bo szukalem i nie znalazlem jakie oznaczenia felg sa do mazdy naszej mx3 chodzi mi o et i jakie mogo byc bo te co mam wystaja mi poza obrys auta z jakies 3 cm a to nie dobrze bo jak jakis misiek sie przy...bie to mandacik albo dowodzik powiniety
a to mi sie nie usmiecha poza tym na chopkach albo ostrych zakretach jak ktos siedzi z tylu to obcieraja co prawda rzadko jezdze z pasazerami ale tak jest i wolal bym chyba 15" chyba ze mi spadnie spalanie z tych okolo17-stu litrow bo tak chyba mniej wiecej wychodzi a to ciezka sprawa hehe
duzo czyli tak jak pisalem tankuje 21-22 l zalezy ile stoi wacha i przejezdzam na tym 120-130 km mniej wiecej wiec troche wychodzi co? a jeszcze rok temu w lato jak sprawdzalem na tych kapciach 16" 205/50 to pod korek po 100km weszlo 11 z groszem wiec chyba jako tako w normie bylo co?
a jeszcze pytanko bo szukalem i nie znalazlem jakie oznaczenia felg sa do mazdy naszej mx3 chodzi mi o et i jakie mogo byc bo te co mam wystaja mi poza obrys auta z jakies 3 cm a to nie dobrze bo jak jakis misiek sie przy...bie to mandacik albo dowodzik powiniety
Ostatnio edytowano 3 cze 2010, 17:39 przez pawson86, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 maja 2010, 13:00
- Posty: 29
- Skąd: koszalin
- Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.
aha takie spalanie mam po miescie nie dlugie odcinki praca dom czy cus w tym stylu ale bylo mniej a jest teraz wiecej przy normalnej nodze nie kozacze po mniescie nie stac mnie na mandaty a poza tym szkoda katowac auto tak mniej wiecej 60 na czworce czasem piatce moze nie zbyt zwawy styl ale tak jezdze od poczatku jak mam to auto
- Od: 18 maja 2010, 13:00
- Posty: 29
- Skąd: koszalin
- Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.
ori kola od mazdy są dla felg 15 cali (czyli dla tych alumow sa byly w 1.8) ET45 15x6jj rozmiar oponki 205/55R15, ja latam na ori kolach od mazdy 3 czy cos takego
i mam 195 oponki na feldze 15 cali i jest elegancko 
Odnosnie spalania: moze po prostu benzyna podrożała
a tak powaznie to ciezko jest cos doradzic ja wymienialem ten czujnik bo kosztowal 40zl a akurat wymienialem sporo rzeczy takze z rozpedu zrobilem od razu to 
Odnosnie spalania: moze po prostu benzyna podrożała
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
aha no zobaczymy jakie spalanie bede mial na tej przeplywce od 323 jak co to sie podziele spostrzezeniami
tez mam pare rzeczy wymienionych i nie wiem juz sam kable sprawne bez przebic filtr paliwa rok temu powietrza miesiac temu dolot uszczelniony swiece wymienione kat wyciety strumienica wspawana i teraz ta przeplywka czas pokaze hehe
a co do tych felg to moje maja takie parametry 9j 16h2 et 30 wiec juz wiem ze nie takie jakie powinne byc
a co do tych felg to moje maja takie parametry 9j 16h2 et 30 wiec juz wiem ze nie takie jakie powinne byc
- Od: 18 maja 2010, 13:00
- Posty: 29
- Skąd: koszalin
- Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.
kurde bylo fajnie cacy tylko po ustawieniu obrotow skasowalem bledy kompa bo w miedzy czasie zmienilem przeplywomierz i teraz jakos faluja jak zwalniam przy naciskaniu hamulca to lataja 1000-1500 i nie wiem co jest piec k...wa mac a bylo fajnie jesli chodzi o obroty bo spalanie jeszcze nie wiem czy spadlo ktos cos moze poradzic? i jak podgazuje to wolno spadaja znaczy zatrzymuja sie na chwile na 1500 i po chwili spadaja do tych umownych okolo 800
- Od: 18 maja 2010, 13:00
- Posty: 29
- Skąd: koszalin
- Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.
a wiec spalanie takie samo na starej jak i na nowej przeplywce wiec przeplywka raczej odpada wiec co moze byc nie tak jakies porady dzieki z gory
a co myslicie o adaptacji przepustnicy?obroty faluja przy hamowaniu jak podgazuje to zatrzymuja sie na chwile na 1500 obrotow po chwili spadaja do normalnych wolnych obrotow mieszanka duza wiec i spalanie duze bo 16,17 l to moze byc przepustnica?co myslicie?
a co myslicie o adaptacji przepustnicy?obroty faluja przy hamowaniu jak podgazuje to zatrzymuja sie na chwile na 1500 obrotow po chwili spadaja do normalnych wolnych obrotow mieszanka duza wiec i spalanie duze bo 16,17 l to moze byc przepustnica?co myslicie?
- Od: 18 maja 2010, 13:00
- Posty: 29
- Skąd: koszalin
- Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.
na bank nie przepustnica –> szczytaj bledy bedzie wszystko wiadomo –> w dziale warsztat na mazdaspeed.pl est instrukcja jak to zrobic
a jesli masz dosc to jak u mnie sie mocno mazda posypala tylko jeden warsztat w koszalinie pomogl w przyzwoitej cenie
jak jedziesz GNIEŹNIEŃSKA do forum to skrecasz w prawo za orlenem ulica chyba strażacka nazwa warsztatu JKM jak dobrze pamietam 
a jesli masz dosc to jak u mnie sie mocno mazda posypala tylko jeden warsztat w koszalinie pomogl w przyzwoitej cenie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
dzieki djArias sprawdze to niebawem a co do czytania bledow cos tam czytalem ale jak sprawdzilem pozniej to nie wiadomo co mi pokazala dioda bo jakos takich numerow nie bylo 
P.S. a skad wiesz ze nie przepustnica i co myslisz o adaptacji czy to cos daje wogole?
P.S. a skad wiesz ze nie przepustnica i co myslisz o adaptacji czy to cos daje wogole?
- Od: 18 maja 2010, 13:00
- Posty: 29
- Skąd: koszalin
- Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.
ewentualnie czujnik przepustnicy moze byc zle ustawiony –> poszukaj na forum ustawienie TPS (Throttle Position Sensor) –> nie ma sensu zmieniac przepustnicy –> od kazdego mx-3 ma taka sama srednice wiec nie bedzie z tego mocy
a pozatym przepustnica to element mechaniczny – starczylo by ją przeczyścić – ściągnij dolot otwórz przepustnice ręcznie wyczyść ten talerzyk ...
odnosnie TPS'u –> masz szczelinomierz? jesli nie to odpal mazde w trybie diagnostycznym wentylator powinien nie chodzic –> nastepnie otworz lekko przepustnice powinien urochomic sie wentylator... ;] jesli tak to:
sprawdź szczelinomierzem i na 0.1 nie dziala wentylator a na 0.5 dziala...
no i jeszcze czyszczenie przepustnicy (u mnie problemy z obrotami ustaly po przeczyszczeniu):
viewtopic.php?f=116&t=32195&hilit=czyszczenie+przepustnicy
viewtopic.php?f=115&t=66336&p=1690483&hilit=czyszczenie+przepustnicy#p1690483
co prawda opisy z 323 ale u nas jest bardzo podobnie ;]
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
odnosnie TPS'u –> masz szczelinomierz? jesli nie to odpal mazde w trybie diagnostycznym wentylator powinien nie chodzic –> nastepnie otworz lekko przepustnice powinien urochomic sie wentylator... ;] jesli tak to:
sprawdź szczelinomierzem i na 0.1 nie dziala wentylator a na 0.5 dziala...
no i jeszcze czyszczenie przepustnicy (u mnie problemy z obrotami ustaly po przeczyszczeniu):
viewtopic.php?f=116&t=32195&hilit=czyszczenie+przepustnicy
viewtopic.php?f=115&t=66336&p=1690483&hilit=czyszczenie+przepustnicy#p1690483
co prawda opisy z 323 ale u nas jest bardzo podobnie ;]
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
pawson, nie wiem w jakiej kolejności to robiłeś, ale po zmianie przepustnicy powinieneś jeszcze raz dla pewności ustawić wolne obroty w trybie serwisowym.
Dodatkowo w tym trybie komp nie koryguje wolnych obrotów więc to, co ustawisz tutaj, przy dobrze ustawionym TPS, powinno być wartością wyjściową.
Jeśli potem będą dalej problemy to musisz sprawdzić szczelinomierzem ustawienie TPSa i jeśli to wypadnie dobrze to wyczyścić krokowca.
Pamiętaj, że źle ustawiony silnik może wpływać na odczyty z czujników i czasem mogą pokazać się błędy.
Jak kiedyś miałem źle ustawiony zapłon to pokazywało mi błąd położenia wałków albo wału – nie pamiętam ale tak jakoś dziwnie...
Najpierw ustawiłem silnik (zapłon i wolne), potem zresetowałem błędy i już nigdy się nie pojawiły.
Dodatkowo w tym trybie komp nie koryguje wolnych obrotów więc to, co ustawisz tutaj, przy dobrze ustawionym TPS, powinno być wartością wyjściową.
Jeśli potem będą dalej problemy to musisz sprawdzić szczelinomierzem ustawienie TPSa i jeśli to wypadnie dobrze to wyczyścić krokowca.
Pamiętaj, że źle ustawiony silnik może wpływać na odczyty z czujników i czasem mogą pokazać się błędy.
Jak kiedyś miałem źle ustawiony zapłon to pokazywało mi błąd położenia wałków albo wału – nie pamiętam ale tak jakoś dziwnie...
Najpierw ustawiłem silnik (zapłon i wolne), potem zresetowałem błędy i już nigdy się nie pojawiły.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
oki dzieki ale przepustnicy nie zmienialem tylko przeplywomierz a po wymianie juz ustawialem wolne obroty i ciul mi wyszlo bo faluja i jak dojezdzam do skrzyzowania na hamulcu lataja 1000-1500 i po chwili sie ustatkowuja na mniej wiecej 900 ale tez widoczne sa lekkie wahania sie wskazowki obrotomierza poza tym pali mi 15-16 litrow
a co do tps-u nie wiem jak to zrobic wiec nie wiem czy jest dobrze ustawiony
- Od: 18 maja 2010, 13:00
- Posty: 29
- Skąd: koszalin
- Auto: mx-3 1.6 DOHC 1996r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość