Falowanie wolnych obrotów mazda mx3 V6

Postprzez peter23h » 27 mar 2010, 22:10

Witam, mam problem z falowaniem wolnych obrotów w mojej maździe mx 3 1.8V6 i nie wiem jak to usunąć. Dodam, ze dzieje się tak i na benzynie i na gazie, auto często potrafi zgasnąć na biegu jałowym. Może to zanieczyszczony silniczek krokowy?? Jeśli tak to gdzie on się znajduje?? A może macie inne propozycje?? Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 1 sty 2010, 14:18
Posty: 11

Postprzez czarny.marcin » 27 mar 2010, 23:30

bierze Ci olej ? a raczej na pewno bierze :) jeśli tak to wykręć i przeczyść świece bo pewnie już nie wyglądają za ciekawie .Jak coś to dopiero na drugi plan brałbym kroczek
Chodzenie do kościoła świadczy o Tobie , że jesteś katolikiem ? To tak jakby spanie w garażu robiło z Ciebie mechanika...

Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
Wolność ma zapach benzyny
Na gaz to powinny być kuchenki i zapalniczki a nie samochody :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2009, 04:58
Posty: 27
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: mx-3 V6
Masz japońca jeździsz do końca
Masz japońca kręcisz do końca

Postprzez peter23h » 28 mar 2010, 19:01

Nie bierze oleju!! Świece były niedawno wymieniane, więc to nie to. Gdzie znajduje się silniczek krokowy??
Początkujący
 
Od: 1 sty 2010, 14:18
Posty: 11

Postprzez iLS » 29 mar 2010, 22:41

kolego polecam użyć wyszukiwarki, owych tematów jest sporo, wiele sie z nich dowiesz :)
keep on rockin' in the free world.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2009, 12:24
Posty: 94
Skąd: Sułkowice
Auto: piękna Madzia EC B6 91r.

Postprzez misiura » 29 mar 2010, 22:50

W kategori "silniki" możesz taki temat załozyć kolego, tylko uważaj bo za podobny temat na dzień dobry mój powądrował do kosza kompletnie bez podstawnie <glupek2> ale trudno :) dowiedziałem się w inny sposób pisz na pw do ludzi którzy się na tym znają lub udzielają porad w podobnych tematach. Powodzenia
P O Z D R A W I A M
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 18:00
Posty: 107
Skąd: Wlkp / Poznań okolice
Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM

Postprzez Lottie » 1 kwi 2010, 15:45

U mnie zaczęło się od falowania wolnych obrotów, potem Mazda zaczęła gasnąć... Okazało się, że do wymiany był aparat zapłonowy... Ale podejrzewano też czujnik położenia przepustnicy...
Lottie
 

Postprzez moskal » 1 kwi 2010, 23:39

Witam:)
u mnie jest również problem z falowaniem ale tylko na benzynie. Na LPG normalnie chodzi. Ja wymieniałem aparat zapłonowy i tak samo robił przed jak i po wymianie. Byłem na komputerze z tym to Krokowy dobry, sonda dobra był maly problem z dopływem powietrza i z egr. Problemy z powietrzem błedy zostały wykasowane i na chwile był spokój po 3 dniach z powrotem wróciło do falowanie. Teraz pojade jeszcze raz na kompa i jeżeli wywali błąd egr to go zaślepie. zobaczymy moze to pomoże.
Bo widzi Pan Panie władzo....ja po prostu lubię zapi*****ać
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 00:13
Posty: 20
Skąd: Wejherowo
Auto: Mx-3 1.8 v6

Postprzez KoKo » 6 kwi 2010, 22:06

Silniczek krokowy to jest to małe czarne pudełko pod przepustnicą. Żeby go wyczyściuc trzeba odkręcic przepustnicę (4 śruby), Podem od przepustnicy odkręcasz krokowca i go myjesz. Ja użyłem do tego celu płynu do mycia silników bo akurat taki miałem pod ręką. I faktycznie pomogło bo po tym zabiegu obroty przestały falować. Sprawdź jeszcze szczelność dolotu. Może masz gdzieś pęknięcia w tej gumowej rurze łączącej przepustnice z filtrem powietrza. Dokładnie obadaj odcinek przepustnica – przepływomierz powietrza bo on jest najważniejszy.
Była Mazda 323F BA GT, jest Volvo S40...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 14:10
Posty: 219
Skąd: Łódzkie
Auto: Volvo S40

Postprzez Kolin » 20 kwi 2010, 23:03

Witam!
Miałem podobny problem z obrotami.
Polecam sprawdzić gumę łączącą obudowe filtra powietrza z przepustnicą. U mnie było w niej kilka dziurek i madzia łapała "lewe" powietrze. Wymieniłem i wszystko śmiga jak trzeba
Początkujący
 
Od: 10 sie 2009, 09:04
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 1.8 V6 K8 94'

Postprzez krystek319 » 7 maja 2010, 23:16

Witam wszystkich .
W mojej Maździe miałem podobny problem.Okazało się że sprawcą problemu był przepływomierz.
Kiedy jechałem gaz strzelił w kolektor i popsuł przepływomierz . Samochód odpalał, ale na jałowym biegu dziwnie pracował (obroty falowały) zdarzało się, że gasł jednak gdy jechałem lub dawałem gazu problem ustawał.Wydaje się ,że mazda 323f i twoja to podobne konstrukcje wiec niezawadzi sprawdzić :) :) Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 maja 2010, 11:10
Posty: 7
Skąd: Podlaskie, Białystok
Auto: Mazda 323F 1.8 16V(Mój ulubiony)
Mercedes 190 2.0 E (Dobry,ale wole Madzie)
Audi 80 1.9 TD combi(Pojemny)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323