Wymieniona popychaczy hydraulicznych

Postprzez matysh » 30 lip 2009, 23:53

/V6 napisał(a):Wydaje mi się, że na wstępie muszę skreślić hydronapinacz z listy podejrzanych elementów ponieważ dzwięk stukania nie dochodzi z jego okolic.

No to HLA...

/V6 napisał(a):sprawdzam co drugi dzień i jak było FULL tak jest

Też niedobrze. Koleżka miał kiedyś BA KF i ponoć u niego cisza była. Jak twierdzi stan na skali bagnetu to 2/3.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez /V6 » 31 lip 2009, 00:08

Najpewniejsze rozwiązanie to...
Poczekać do wypłaty, i odwiedzić Jarka "Jakse" bo mam do niego 20min drogi :)
Po fachowemu się zrobi...
Sam na 70% jestem przekonany, że to hydrauliczny popychacz/e tak stukają...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez Capazo » 8 sie 2009, 13:39

Witam chcialbym sie podpiac pod temat bo mam ten sam problem oto filmik

http://www.youtube.com/watch?v=pLqlA73F ... r_embedded

Mechanik powiedzial ze to niby HLA albo cos w glebi silnika, ja jestem dobrej mysli i podejrzewam ze to moze byc ten zaworek co <b>waldii</b> o nim pisall. W srode bedzie sprawdzane cisnienie oleju. Jesli bedzie git to trzeba bedzie pomyslec na kl'em albo kl-ze. Pozdrawiam i czekam na Wasze wypowiedzi
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez norbson » 1 wrz 2009, 16:07

ja wymieniłem zaworek cisnienia oleju nawet olej na magnateca ,hydropopychacze i daalje stuka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 19:45
Posty: 80
Skąd: szczecin
Auto: mazda mx 3 1.8 v6

Postprzez Capazo » 1 wrz 2009, 22:54

Witam okazalo sie ze u mnie panewka sie obrocila na korbowodzie i to tak stukalo... jedyne rozsadne wyjscie chyba to wymiana silnika wiec tak zrobilem. Pozdrawiam
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez norbson » 6 wrz 2009, 23:07

o kórde,a jakie koszta wymiany silnika??narazie to ja juz ok 2 tys wsadziłem zeby zlikwidować te stukanie i nic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 19:45
Posty: 80
Skąd: szczecin
Auto: mazda mx 3 1.8 v6

Postprzez Capazo » 7 wrz 2009, 00:42

Witam

za KLZE zaplacilem 2400 zl do tego przewoz idt oleje filtry sprzegla czasm rozzrad takze kolo 3,5-4 tys. Jak skoncze wszytsko to zdam relacje ile wydalem forsy. Pozdrawiam
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez kuki84 » 7 wrz 2009, 20:42

witam
troszke mnie przestraszyliście z tą wymianą silnika, bo ja też mam dziwny stukot w motorku, tylko u mnie stuka jak jest zimny dopuki się nie rozgrzeje i cisza
kuki84
 

Postprzez Chappel » 9 wrz 2009, 20:09

Właśnie przymierzałem się do wymiany "zaworka pompy oleju" ale jak ma się to skończyć i tak wymianą silnika to chyba wolę się wstrzymać :/
Przeczytałem jednak dzisiaj, że w Alfach Romeo 146 powodem "klekotania" może być "układ wariatora faz zaworowych". Czy coś takiego występuje w ogóle w MX-3?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 18:45
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 1.8 V6 '93

Postprzez fazzi » 9 wrz 2009, 21:57

Chappel napisał(a):Czy coś takiego występuje w ogóle w MX-3

nie
To inna marka, inna filozofia, wszystko inne...
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez qazxsw1 » 10 wrz 2009, 16:43

w alfach rozsypujący się wariator klekocze o wiele bardziej, coś jak prawdziwy stary diesel. Tam masz zmienne fazy rozrządu, coś jak vtec i vvti, na wyższych obrotach nieźle dają kopa, a porównując myślę że 1.8 w alfie 145/146 bez problemu objedzie nasze 1.8 V6. Niestety.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez Szymonaki » 10 wrz 2009, 17:16

Miałem podobny problem i okazało się że panewka mi się obróciła. powstał owal na wale korbowym na pierwszym cylindrze. w związku z tym wał poszedł do szlifu ( wyszedł 2 szlif), panewki do wymiany i stukot zniknął.
Początkujący
 
Od: 19 maja 2008, 14:17
Posty: 12

Postprzez Szymonaki » 10 wrz 2009, 17:20

Miałem podobny problem i okazało się że panewka mi się obróciła. powstał owal na wale korbowym na pierwszym cylindrze. w związku z tym wał poszedł do szlifu ( wyszedł 2 szlif), panewki do wymiany i stukot zniknął. i uwaga co dziwne nie zaświeciła mi się kontrolka od oleju. Stukot masz podobny do mojego z tego co usłyszałem z filmiku.
Początkujący
 
Od: 19 maja 2008, 14:17
Posty: 12

Postprzez Szymonaki » 10 wrz 2009, 17:52

[quote="/V6"]No i mnie dopadła ta przypadłość <killer>
Przez 3 miesiące była kompletna cisza a teraz pojawia sie taki metaliczny stukot, choć w porównaniu do tego stukotu z kilku filmików to ja mam cisze pod maską...
Stukot przeważnie pojawia się na rozgrzanym silniku, nie jest ciągły. I nie zawsze się pojawia

sprawdź wał i panewki bo mogła ci się obrócić i zarysować lub zrobić owal na wale. ja tak miałem
Początkujący
 
Od: 19 maja 2008, 14:17
Posty: 12

Postprzez Chappel » 12 wrz 2009, 10:21

@qazxsw1 @fazzi dzięki za odpowiedź. Jest tyle różnych teorii na temat klekotania naszych mazd, że wolałem się upewnić.
Swoją drogą to pojawiają się coraz to bardziej wymyślne przyczyny tego irytującego dźwięku, niestety każdy z nich brzmi coraz bardziej skomplikowanie i...coraz drożej :/
Może więc podejść do sprawy od drugiej strony? Czy ktoś wie co może się stać z silnikiem jeśli nie będziemy reagować na ten stukot? Czy może to doprowadzić do trwałego i poważnego uszkodzenia silnika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 18:45
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 1.8 V6 '93

Postprzez fazzi » 12 wrz 2009, 15:00

Chappel to zależy... Jeśli przymierzałeś się do wymiany zaworka (chyba najtańsza opcja) to podjedź do jakiegoś warsztatu na pomiar ciśnienia. Jak za mało to wymieniaj i ciesz się ciszą ( o ile to jedyny powód stukania ;) ).
Natomiast Druga opcja – jeśli stukanie czasem zanika to ja bym się nie obawiał o silnik bo to nie HLA (czyli nie najpoważniejsza moim zdaniem usterka...). Pilnować oleju przy górnej kresce i OK.
Resztę elementów można sukcesywnie wymieniać przy okazji innych remontów. Np przy wymianie rozrządu. U mnie też czasem stuka. Przez kilka sekund po odpaleniu i prawie zawsze jak mi poziom oleju spadnie poniżej 1/2. Wtedy dolewam i jest znów względnie cicho (cichutkie postukiwanie słyszę prawie zawsze, ale tym się chyba nie ma co martwić). Natomiast jak będzie robiony rozrząd to pomyślę czy przy okazji nie wymienić sprężynek przy wałkach i tego hydronapinacza...
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez yogi99925 » 12 wrz 2009, 16:44

witam ja mam Madzie 323f 1.5 16v no i mam takie stuki delikatne jak mi się silnik rozgrzeję no i jak przyśpieszam kolega mi powiedział ze to pewnie popychacze i mówił żeby zalać inny olej mam mobila 15w40 a kazał zalać na castrola 15w40 magnateca czy to prawda ????? Czy to wina czegos innego podkresalm ze słychać to jak sie przyśpiesza i na rozgrzanym silniku
MAZDA JEST JAK TYSKIE PONAD WSZYSTKIE Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2009, 21:40
Posty: 28
Skąd: Ostrołęka
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V

Postprzez yogi99925 » 12 wrz 2009, 16:47

Dodam że jestem świeżym właścicielem Madzi bo mam ją od 2 miesięcy
MAZDA JEST JAK TYSKIE PONAD WSZYSTKIE Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2009, 21:40
Posty: 28
Skąd: Ostrołęka
Auto: MAZDA 323F 1,5 16V

Postprzez fazzi » 12 wrz 2009, 19:12

yogi99925 czytaj z łaski swojej to o czym się pisze w danym temacie. Czy Twoje auto ma silnik 1.8 V6? Stukanie w Twoim silniku to, z tego co wiem, najczęściej kwestia płytek regulujących przy zaworach. Było o tym na forum wystarczy poszukać. O olejach też było i to dużo (Dział 'Eksploatacja'). Tam się dowiesz że 15W40 to nie jest w ogóle dobry wybór do Mazd...
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez norbson » 12 wrz 2009, 20:35

ja narazie czekam az mi wpynie kasa i bede mial czas,podjade do mechanika co mi zakladal nowe popychacze,zeby mi sprawdził wszystko ,z tego co czytam to mam konkretny problem bo mi ciągle klekocze,czy zimny,czy cieply,to ze to moze być napinacz,lub sprezynki od rozrządu ,panowie z serwisu mazdy powiedzieli mi zebym nie sluchał się murzynów,wiadomo pisząc o problemie nie mozna w 100 procentach stwierdzić co jest,jak tylko uda mi się to pieprzone klekotanie zlikwidować odezwe sie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 19:45
Posty: 80
Skąd: szczecin
Auto: mazda mx 3 1.8 v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323