Wymieniona popychaczy hydraulicznych

Postprzez norbson » 27 lip 2009, 22:30

jakis czas temu pojawily sie stuki na wolnych obrotach ,na zimnym i cieplym silniku,mowili mi ze do wymiany popychacze,jak wiadomo jest ich 24 ,wymienilem ,dzisiaj odebralem auto i stuka,niby mechanik mowi ze trzeba troche przeczekac,pojezdzic,czy ma racje??co moze jeszcze odpowiadac za stuki??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 19:45
Posty: 80
Skąd: szczecin
Auto: mazda mx 3 1.8 v6

Postprzez Hazu » 27 lip 2009, 22:48

fajnie dałeś sie naciągnać
ale skoro tak mechanik Ci mówi o czekaj aż przestanie stukac w końcu daje Ci gwarancje na usługę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez norbson » 27 lip 2009, 22:49

czyli co lipe zrobił czy jak??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 19:45
Posty: 80
Skąd: szczecin
Auto: mazda mx 3 1.8 v6

Postprzez norbson » 27 lip 2009, 22:50

silnik jest po generalnym remoncie mowil ze stukanie to moze byc wina ze za głęboko sa usadzone tłoki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 19:45
Posty: 80
Skąd: szczecin
Auto: mazda mx 3 1.8 v6

Postprzez Hazu » 27 lip 2009, 22:51

myslę ze to nie popyhacze były powodem stukania

czy kiedyś przesaje/przestawało stukać (jak zimny, jak ciepły , po wymianie oleju )?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez norbson » 27 lip 2009, 23:15

na cieplym ,czasem przestaje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 19:45
Posty: 80
Skąd: szczecin
Auto: mazda mx 3 1.8 v6

Postprzez mlody1921 » 28 lip 2009, 00:30

Powinno stukać przy odpaleniu auta i po chwili powinien być spokój a jaki olej lejesz do auta i co ile ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Maniek » 28 lip 2009, 12:04

Witam to może ja się podepnę do tematu. Mam mazde MX-3 1.6 z 95r. i przy odpalaniu mam taki stuki przez jakies 2-3 sek tylko gdy auto postoi tak minimum z 2h. Nie wiem czy coś się niedobrego dzieje ale mechanik mówił, że możliwe, że olej spływa i dlatego stuka przy odpalaniu. Po odpaleniu już nic nie stuka i silniczek pracuje ładnie. Mam zalany olej 10W/40 Mobil super S ale chyba zmienię na Castrol magnateca w tej samej cenie bo i tak zaraz mnie czeka zmiana oleju i może to coś mopoże :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 18:59
Posty: 96
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda MX-3 1,6 95r

Postprzez Gared » 28 lip 2009, 17:08

Ja wlałem do siebie Castrola i dopiero zaczęło stukać...
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez waldii » 28 lip 2009, 23:52

Gared napisał(a):Ja wlałem do siebie Castrola i dopiero zaczęło stukać...

Ty tez przeklinasz castrola??Mam to samo teraz <lol> cyk cyk cyk

Maniek u Ciebie o jest norma,nic sie nie dzieje

norbson koszt naprawy tego cykania to 70zl plus robocizna max 100zl.Nazywa sie to zaworek upustowy pompy oleju ;)
waldii
 

Postprzez Maniek » 29 lip 2009, 09:09

<b>Waldii</b> Czyli u mnie to też będzie ten zaworek??? bo w zimie wydawało mi się, że tego nie było. A auto mam od października.

Dzięki za odpowiedź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 18:59
Posty: 96
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda MX-3 1,6 95r

Postprzez matysh » 29 lip 2009, 16:12

<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60425&postdays=0&postorder=asc&start=0
Chyba każdy mechanik słysząc cykający k-series mówi o popychaczach albo zaworach. Cykanie prawdopodobnie bierze się z hydronapinacza :) ale o tym w temacie wyżej. Teorii jest wiele ale zacząć należy od poziomu oleju, następnie działanie hydronapinacza itd...
powodzenia
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez /V6 » 30 lip 2009, 11:20

No i mnie dopadła ta przypadłość <killer>
Przez 3 miesiące była kompletna cisza a teraz pojawia sie taki metaliczny stukot, choć w porównaniu do tego stukotu z kilku filmików to ja mam cisze pod maską...
Stukot przeważnie pojawia się na rozgrzanym silniku, nie jest ciągły. I nie zawsze się pojawia <co?>
Teraz trzeba ustalić co jest przyczyną tego stukania:
-popychacze
-zawory
-hydronapinacz
-sprężynki na wałkach rozrządu
Rozrząd (kompletny) wymieniany był przy 190tys, aktualnie przejechane 231tyś.
Olej wymieniany co 8tyś. Przed wymianą i po wymianie zawsze była cisza (Valvoine 10W40 MaxLife półsyntetyk)
Podejrzewałem popychacz/e ale po przeczytaniu tego tematu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
podejrzany stał się hydronapinacz, który ma już na karku ponad 41tys (jeśli wierzyć książce serwisowej <jelen> )
Jak pojawi się to stukanie, to postaram się dokładnie zlokalizować skąd dochodzi i nagram filmik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez norbson » 30 lip 2009, 18:54

bylem u mechanika sprawdzil mi cisnienie oleju i wyszlo ze na wolnych obrotach mam 1,5 a przy 3 tys mam 3,5 a powinno byc ponad 4 ,i do wymiany jest zawor spostowy pompy oleju koszt zaworu 85zl w serwisie mazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 19:45
Posty: 80
Skąd: szczecin
Auto: mazda mx 3 1.8 v6

Postprzez norbson » 30 lip 2009, 18:57

wrzuc filmik to postaram ci powiedziec czy masz podobny stukot jak u mnie ,mechanik mowil jeszcze ze po wymianie popyhaczy na zamienniki moze to nie pomoc,zobaczymy czy stukot minie jak wymienia mi ten zawor-ponoc po ok 200km dopiero sie przyjmuje i juz nie stuka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 19:45
Posty: 80
Skąd: szczecin
Auto: mazda mx 3 1.8 v6

Postprzez /V6 » 30 lip 2009, 23:12

Sprawdziłem i nagrałem telefonem sam dzwięk spod maski i z zewnątrz auta chodząc w koło niego.
1. Dzwięk prosto spod maski.
http://odsiebie.com/pokaz/4506381---ff3f.html
Dzwięk ten najbardziej słyszalny jest na górnej pokrywie a dokładniej przy literze D z nazwy DOHC.

2. Dzwięk z boku auta przy zamkniętej masce, pod końcem telefon przyłożony do maski.
http://odsiebie.com/pokaz/4506481---6635.html

Na zimnym silniku tego stukania nie ma a silnik pracuje cichutko. Wydaje się, że silnik chodzi głośno ale w rzeczywistości słychać lekki szum+stukanie <killer>
Trzeba się tym zająć...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez matysh » 30 lip 2009, 23:13

Gdzieś, kiedyś czytałem, że te hydronapisacze mają właśnie większą żywotność niż cała reszta elementów rozrządu. Może po prostu to nie było wymieniane? Koszt takowego zabiegu nie jest mały.

Do tego dochodzi kwestia żywotności HLA – ponoć lubi mieć wysoki poziom oleju, jak napisał niedawno jeden z mazdowiczów. Ja osobiście nie wiem jak się do tego wszystkiego odnieść. Stukanie w k-series to u moich kumpli norma... czy to K8, czy KF, czy KL-ZE.

/V6 napisał(a):Wydaje się, że silnik chodzi głośno ale w rzeczywistości słychać lekki szum+stukanie

jasne, bo powyżej 2500-3000 RPM stukanie ma taką częstotliwość, że dźwięk staje się liniowy, albo silnik go zagłusza.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez /V6 » 30 lip 2009, 23:22

matysh
Chodziło mi o to, że mój silnik pracuje bardzo cicho a z tych nagrań wychodzi, że jest bardzo głośny nie licząc juz tego stukania. Wiem, że powyżej pewnej ilości obrotów tego stukania nie słychać...
Oczywiście nagranie przy 750rpm...
Silnik pracuje bardzo cicho!!! Słychać jedynie lekki szum, a teraz pojawił się stukot, który mnie wnerwia.
Zapewne można ten problem wyeliminować, bo przez 3 miesiące była kompletna cisza. Trzeba tylko pokombinować co zrobić w silniku. <co?>

PS nagrywałem jakieś 20min temu, żeby można było wyłapać stukanie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez matysh » 30 lip 2009, 23:30

/V6 napisał(a):Trzeba tylko pokombinować co zrobić w silniku.

A powiedz... ile zostało Ci jeszcze czasu do wymiany oleju? Dla świętego spokoju mógłbyś zmienić olej i filtr na próbę. Po wymianie powinno się uspokoić na jakiś czas na bank. Potem zostaje tylko bardzo dokładna obserwacja poziomu oleju i doleweczki w razie czego.
U mnie wyglądało to tak, że po wymianie była cisza, ale gdy olej już trochę popracował (+/– 2 tyg.) cykanie znowu się pojawiło. Przy czym poziom oleju sprawdzałem tylko przez 2 dni.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez /V6 » 30 lip 2009, 23:37

matysh napisał(a):
/V6 napisał(a):Trzeba tylko pokombinować co zrobić w silniku.

ile zostało Ci jeszcze czasu do wymiany oleju?i.

Do wymiany jakieś 4000km. Olej wymieniany był z filtrem oczywiście. Silnik na 8tyś wziął 3 setki oleju. Olej sprawdzam co drugi dzień i jak było FULL tak jest. Do wymiany jest uszczelka pokrywy zaworów bo dmucha mi olej na śrubie i zalewa pokrywę.
Wydaje mi się, że na wstępie muszę skreślić hydronapinacz z listy podejrzanych elementów ponieważ dzwięk stukania nie dochodzi z jego okolic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323