Wymieniona popychaczy hydraulicznych
jakis czas temu pojawily sie stuki na wolnych obrotach ,na zimnym i cieplym silniku,mowili mi ze do wymiany popychacze,jak wiadomo jest ich 24 ,wymienilem ,dzisiaj odebralem auto i stuka,niby mechanik mowi ze trzeba troche przeczekac,pojezdzic,czy ma racje??co moze jeszcze odpowiadac za stuki??
- Od: 31 sty 2006, 19:45
- Posty: 80
- Skąd: szczecin
- Auto: mazda mx 3 1.8 v6
Witam to może ja się podepnę do tematu. Mam mazde MX-3 1.6 z 95r. i przy odpalaniu mam taki stuki przez jakies 2-3 sek tylko gdy auto postoi tak minimum z 2h. Nie wiem czy coś się niedobrego dzieje ale mechanik mówił, że możliwe, że olej spływa i dlatego stuka przy odpalaniu. Po odpaleniu już nic nie stuka i silniczek pracuje ładnie. Mam zalany olej 10W/40 Mobil super S ale chyba zmienię na Castrol magnateca w tej samej cenie bo i tak zaraz mnie czeka zmiana oleju i może to coś mopoże :/
- Od: 19 sty 2009, 18:59
- Posty: 96
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: Mazda MX-3 1,6 95r
Gared napisał(a):Ja wlałem do siebie Castrola i dopiero zaczęło stukać...
Ty tez przeklinasz castrola??Mam to samo teraz cyk cyk cyk
Maniek u Ciebie o jest norma,nic sie nie dzieje
norbson koszt naprawy tego cykania to 70zl plus robocizna max 100zl.Nazywa sie to zaworek upustowy pompy oleju
-
waldii
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=60425&postdays=0&postorder=asc&start=0
Chyba każdy mechanik słysząc cykający k-series mówi o popychaczach albo zaworach. Cykanie prawdopodobnie bierze się z hydronapinacza ale o tym w temacie wyżej. Teorii jest wiele ale zacząć należy od poziomu oleju, następnie działanie hydronapinacza itd...
powodzenia
Chyba każdy mechanik słysząc cykający k-series mówi o popychaczach albo zaworach. Cykanie prawdopodobnie bierze się z hydronapinacza ale o tym w temacie wyżej. Teorii jest wiele ale zacząć należy od poziomu oleju, następnie działanie hydronapinacza itd...
powodzenia
- Od: 29 mar 2008, 17:17
- Posty: 985
- Skąd: Suwałki
- Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe
No i mnie dopadła ta przypadłość
Przez 3 miesiące była kompletna cisza a teraz pojawia sie taki metaliczny stukot, choć w porównaniu do tego stukotu z kilku filmików to ja mam cisze pod maską...
Stukot przeważnie pojawia się na rozgrzanym silniku, nie jest ciągły. I nie zawsze się pojawia
Teraz trzeba ustalić co jest przyczyną tego stukania:
-popychacze
-zawory
-hydronapinacz
-sprężynki na wałkach rozrządu
Rozrząd (kompletny) wymieniany był przy 190tys, aktualnie przejechane 231tyś.
Olej wymieniany co 8tyś. Przed wymianą i po wymianie zawsze była cisza (Valvoine 10W40 MaxLife półsyntetyk)
Podejrzewałem popychacz/e ale po przeczytaniu tego tematu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
podejrzany stał się hydronapinacz, który ma już na karku ponad 41tys (jeśli wierzyć książce serwisowej )
Jak pojawi się to stukanie, to postaram się dokładnie zlokalizować skąd dochodzi i nagram filmik.
Przez 3 miesiące była kompletna cisza a teraz pojawia sie taki metaliczny stukot, choć w porównaniu do tego stukotu z kilku filmików to ja mam cisze pod maską...
Stukot przeważnie pojawia się na rozgrzanym silniku, nie jest ciągły. I nie zawsze się pojawia
Teraz trzeba ustalić co jest przyczyną tego stukania:
-popychacze
-zawory
-hydronapinacz
-sprężynki na wałkach rozrządu
Rozrząd (kompletny) wymieniany był przy 190tys, aktualnie przejechane 231tyś.
Olej wymieniany co 8tyś. Przed wymianą i po wymianie zawsze była cisza (Valvoine 10W40 MaxLife półsyntetyk)
Podejrzewałem popychacz/e ale po przeczytaniu tego tematu
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
podejrzany stał się hydronapinacz, który ma już na karku ponad 41tys (jeśli wierzyć książce serwisowej )
Jak pojawi się to stukanie, to postaram się dokładnie zlokalizować skąd dochodzi i nagram filmik.
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
wrzuc filmik to postaram ci powiedziec czy masz podobny stukot jak u mnie ,mechanik mowil jeszcze ze po wymianie popyhaczy na zamienniki moze to nie pomoc,zobaczymy czy stukot minie jak wymienia mi ten zawor-ponoc po ok 200km dopiero sie przyjmuje i juz nie stuka
- Od: 31 sty 2006, 19:45
- Posty: 80
- Skąd: szczecin
- Auto: mazda mx 3 1.8 v6
Sprawdziłem i nagrałem telefonem sam dzwięk spod maski i z zewnątrz auta chodząc w koło niego.
1. Dzwięk prosto spod maski.
http://odsiebie.com/pokaz/4506381---ff3f.html
Dzwięk ten najbardziej słyszalny jest na górnej pokrywie a dokładniej przy literze D z nazwy DOHC.
2. Dzwięk z boku auta przy zamkniętej masce, pod końcem telefon przyłożony do maski.
http://odsiebie.com/pokaz/4506481---6635.html
Na zimnym silniku tego stukania nie ma a silnik pracuje cichutko. Wydaje się, że silnik chodzi głośno ale w rzeczywistości słychać lekki szum+stukanie
Trzeba się tym zająć...
1. Dzwięk prosto spod maski.
http://odsiebie.com/pokaz/4506381---ff3f.html
Dzwięk ten najbardziej słyszalny jest na górnej pokrywie a dokładniej przy literze D z nazwy DOHC.
2. Dzwięk z boku auta przy zamkniętej masce, pod końcem telefon przyłożony do maski.
http://odsiebie.com/pokaz/4506481---6635.html
Na zimnym silniku tego stukania nie ma a silnik pracuje cichutko. Wydaje się, że silnik chodzi głośno ale w rzeczywistości słychać lekki szum+stukanie
Trzeba się tym zająć...
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
Gdzieś, kiedyś czytałem, że te hydronapisacze mają właśnie większą żywotność niż cała reszta elementów rozrządu. Może po prostu to nie było wymieniane? Koszt takowego zabiegu nie jest mały.
Do tego dochodzi kwestia żywotności HLA – ponoć lubi mieć wysoki poziom oleju, jak napisał niedawno jeden z mazdowiczów. Ja osobiście nie wiem jak się do tego wszystkiego odnieść. Stukanie w k-series to u moich kumpli norma... czy to K8, czy KF, czy KL-ZE.
jasne, bo powyżej 2500-3000 RPM stukanie ma taką częstotliwość, że dźwięk staje się liniowy, albo silnik go zagłusza.
Do tego dochodzi kwestia żywotności HLA – ponoć lubi mieć wysoki poziom oleju, jak napisał niedawno jeden z mazdowiczów. Ja osobiście nie wiem jak się do tego wszystkiego odnieść. Stukanie w k-series to u moich kumpli norma... czy to K8, czy KF, czy KL-ZE.
/V6 napisał(a):Wydaje się, że silnik chodzi głośno ale w rzeczywistości słychać lekki szum+stukanie
jasne, bo powyżej 2500-3000 RPM stukanie ma taką częstotliwość, że dźwięk staje się liniowy, albo silnik go zagłusza.
- Od: 29 mar 2008, 17:17
- Posty: 985
- Skąd: Suwałki
- Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe
matysh
Chodziło mi o to, że mój silnik pracuje bardzo cicho a z tych nagrań wychodzi, że jest bardzo głośny nie licząc juz tego stukania. Wiem, że powyżej pewnej ilości obrotów tego stukania nie słychać...
Oczywiście nagranie przy 750rpm...
Silnik pracuje bardzo cicho!!! Słychać jedynie lekki szum, a teraz pojawił się stukot, który mnie wnerwia.
Zapewne można ten problem wyeliminować, bo przez 3 miesiące była kompletna cisza. Trzeba tylko pokombinować co zrobić w silniku.
PS nagrywałem jakieś 20min temu, żeby można było wyłapać stukanie
Chodziło mi o to, że mój silnik pracuje bardzo cicho a z tych nagrań wychodzi, że jest bardzo głośny nie licząc juz tego stukania. Wiem, że powyżej pewnej ilości obrotów tego stukania nie słychać...
Oczywiście nagranie przy 750rpm...
Silnik pracuje bardzo cicho!!! Słychać jedynie lekki szum, a teraz pojawił się stukot, który mnie wnerwia.
Zapewne można ten problem wyeliminować, bo przez 3 miesiące była kompletna cisza. Trzeba tylko pokombinować co zrobić w silniku.
PS nagrywałem jakieś 20min temu, żeby można było wyłapać stukanie
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
/V6 napisał(a):Trzeba tylko pokombinować co zrobić w silniku.
A powiedz... ile zostało Ci jeszcze czasu do wymiany oleju? Dla świętego spokoju mógłbyś zmienić olej i filtr na próbę. Po wymianie powinno się uspokoić na jakiś czas na bank. Potem zostaje tylko bardzo dokładna obserwacja poziomu oleju i doleweczki w razie czego.
U mnie wyglądało to tak, że po wymianie była cisza, ale gdy olej już trochę popracował (+/– 2 tyg.) cykanie znowu się pojawiło. Przy czym poziom oleju sprawdzałem tylko przez 2 dni.
- Od: 29 mar 2008, 17:17
- Posty: 985
- Skąd: Suwałki
- Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe
matysh napisał(a):/V6 napisał(a):Trzeba tylko pokombinować co zrobić w silniku.
ile zostało Ci jeszcze czasu do wymiany oleju?i.
Do wymiany jakieś 4000km. Olej wymieniany był z filtrem oczywiście. Silnik na 8tyś wziął 3 setki oleju. Olej sprawdzam co drugi dzień i jak było FULL tak jest. Do wymiany jest uszczelka pokrywy zaworów bo dmucha mi olej na śrubie i zalewa pokrywę.
Wydaje mi się, że na wstępie muszę skreślić hydronapinacz z listy podejrzanych elementów ponieważ dzwięk stukania nie dochodzi z jego okolic.
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości