Błędy nr. 17 i 24 w 1.8 V6

Postprzez adidom » 2 gru 2008, 19:34

Mam problem z mazda :( . Paliła 20 litrów na 100km, nie miała mocy, jak zdejmowałem nogę z gazu to obroty spadały prawie do zera( silnik prawie gasł, światła również przygasały) i momentalnie wracały do normy i tak za każdym razem. Dodam że jak przygazowałem to mazda zostawiała chmure dymu z tyłu. Zrobiłem test kompa i wykazało błędy 17 i 24. Wymieniłem obie sondy zrobiłem reset kompa a błędy nadal są, wymieniłem przepływke. Spalanie wróciło prawie do normy tj. 12-14 w mieście, obroty juz nie spadały, chmury dymu już nie było. Analiza spalin poprawna, moc auta też.

To było pół roku temu a teraz spalanie dalej 12-14l miasto ale obroty znów spadają prawie do zera i momentalnie wracają do normy. Puszcza chmurkę po gazowaniu i czuć benzynę. Błędy 17 i 24 dalej są ( na wyłączonym silniku i na włączonym).
Znowu padła przepływka :(. Co może byc tego przyczyną i co z tymi błędami 17 i 24?

Dodam że auto nie ma i nie miało lpg. Wszystkie filtry wymienione, świece nowe Denso ( wczesniej Ngk), nowe przewony Ngk, nowa kopułka i palec.

Przejrzałem forum i nie ma nigdzie wyjaśnione co może być przyczyna błędów 17 i 24.
Ostatnio edytowano 31 mar 2015, 22:55 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez KyRy » 2 gru 2008, 20:59

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez adidom » 2 gru 2008, 21:09

Wiem że błędy 17 i 24 to układ sprzężenia zwrotnego, ale co to jest?? Kody błędów mam wydrukowane jak i przyrząd do odczytu kodów błędu zrobiony.

Chciałem się dowiedzieć co może powodować wyświetlanie tych kodów i jaka może być przyczyna uszkodzenia drugiej już przepływki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez KyRy » 2 gru 2008, 21:11

tego to ja już Ci nie powiem :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez adidom » 2 gru 2008, 21:16

Mechanikiem nie jestem i nie wiem co to może być. Dzięki za szczere chęci
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez ravi » 2 gru 2008, 21:31

jakoś niedawno (ze 3 tygodnie temu) pisałem posta na temat moich błędów i ktoś mi odpisał co oznacza błąd w układzie sprzężenia.. przeszukaj posty mojego autorstwa i w którymś z wątków znajdziesz odpowiedź
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=61500">Moje V6 :–)</a>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez adidom » 2 gru 2008, 21:43

ravi dzięki, post przeczytany. Świece, kable i obie sondy wymienione. Sprawdze może jakieś lewe powietrze bierze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez tajfunek11 » 2 gru 2008, 22:24

niewiem czy mam racje ale moze to byc aparat zapłonowy u mnie były podobne objawy az wrescie auto u mnie siadł aparat
tajfunek11
 

Postprzez adidom » 19 gru 2008, 21:31

Sondy wymienione na nowe, przepływka wymieniona, aparat zapłonowy sprawny, nie bierze lewego powietrza, wtryski nie leją. A błędy nadal są :( . Nie wiem co może je powodować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez walker_1 » 22 gru 2008, 13:52

U mnie było dokładnie to samo – Madzia paliła jak smok do tego brak mocy, falujące obroty i dławienie przy dodawaniu gazu. Oddałem auto do mechanika i powiedział, że mam uszkodzony moduł zapłonowy i było jakieś zwarcie w kompie, jeśli chodzi o zwarcie w kompie to sądzę, ze powiedzieli to tylko dla picu i zrobili sam moduł zapłonowy. Do tego wymieniłem jeszcze czujniki temperatury silnika (czarny i zielony). Czujniki były odpowiedzialne za podawanie sygnału do kompa o temperaturze czyli jak były walnięte to komp myślał, że silnik jest zimny i cały czas jeździłem na ssaniu stąd takie duże spalanie. Jak chcesz to mam gdzieś komplet tych czujników (zielony i czarny oryginalny wyciągnięty z innego silnika) i jeszcze mam nowy zamiennik tego zielonego czujnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2007, 18:24
Posty: 163
Skąd: Lubin/Wrocław
Auto: Mx-3 K8-t

Postprzez adidom » 22 gru 2008, 21:42

poszlo ma pw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez Lukasz_zdw » 24 gru 2008, 00:49

A reset kompa po wymianie tych elementów to robileś?? Bo same z siebie nie znikną jeśli juz sie pojawiły, trzeba zresetować kompa.
Lukasz_zdw
 

Postprzez adidom » 24 gru 2008, 14:04

Wielokrotnie robiłem reset kompa i błędy są nadal :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez adidom » 26 maja 2009, 21:06

Przyczyna tych bledow byl przestawiony zaplon, byl na 12 a powinien byc 10. Teraz zero bledow i spalanie w normie, moc jest <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323