Czujnik spalania stukowego

Postprzez tadeyro » 23 sty 2009, 06:10

Witam,
przy sczytywaniu błędów w autku wyskoczył mi błąd czujnika spalania stukowego.
Czy mógłby ktoś w małym skrócie opisać co to za urządzenie, gdzie się znajduje i jaki ma wpływ na spalanie?
Bo celem testu było sprawdzenie czemu samochód stał się taki pazerny :)
Pzdr!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez Lukano » 23 sty 2009, 09:34

A czy takowy jest w K8 ?? Mnie się zdawało, że nie.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez tadeyro » 23 sty 2009, 11:49

No właśnie nie wiem.
Mechanikiem nie jestem, a autko zaczęło ostatnio dużo palić.
Podejrzewałem sondy, ale na teście wyszło, że są OK, natomiast pokazało mi błąd 05 – Czujnik spalania stukowego...
Znalazłem zdawkowe informacje w sieci, ze ma to jakiś tam wpływ na dynamikę i na spalanie, ale nic więcej nie wiem. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez Lukano » 23 sty 2009, 11:58

tadeyro napisał(a):Podejrzewałem sondy

A przepływka dobra ?? tez bardzo wpływa na spalanie. Może coś z paliwem ?? wtedy ten czujnik jeśli jest powinien działać.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez tadeyro » 23 sty 2009, 12:05

Podczas testu wyskoczył mi tylko błąd 05 (to samo dla KOEO i KOER), więc przepływka chyba OK...
Paliwo raczej w Kraku na tych firmowych stacjach dobre.
Przy -20 nie było żadnych problemów z odpaleniem i pracą silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez Lukano » 23 sty 2009, 13:37

Przepływka może już być słaba, a nie wyświetlać błędu niestety.
Patrzyłem nr błędu na stronie klubowej i by się zgadzało. Może ktoś się wypowie kto ma K8.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez tadeyro » 23 sty 2009, 19:37

Lukano napisał(a):[...] Może ktoś się wypowie kto ma K8.


Dobrze by było, bo poczytałem trochę o tym spalaniu stukowym i nie za ciekawie to wygląda.
Podobno proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i bardzo obciąża tłoki, korbowód i inne elementy silnika :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez Lukano » 23 sty 2009, 20:16

tadeyro napisał(a):Podobno proces ma charakter detonacyjnej reakcji łańcuchowej i bardzo obciąża tłoki, korbowód i inne elementy silnika ysz

Wątpię, żebyś jeździł na takim :P Musiałbyś zdrowo zapłon sporo przyspieszyć i jeździć chyba na PB81 ;)
Jak pracuje ?? cicho, spokojnie, tak jak wcześniej ? Usłyszałbyś spalanie stukowe.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez tadeyro » 23 sty 2009, 21:01

Silnik pracuje cicho i równo. Bez zmian odkąd go kupiłem.
Truchu muli do 3500 ale nie jeździłem innymi MX3 więc nie wiem jak inne mają ;)
Może takie spalanie to wina źle ustawionego zapłonu? Ma to jakieś powiązanie ze sobą?
No i czemu wywaliło akurat ten błąd?...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez Lukano » 23 sty 2009, 21:42

tadeyro napisał(a):Silnik pracuje cicho i równo. Bez zmian odkąd go kupiłem.
Może takie spalanie to wina źle ustawionego zapłonu? Ma to jakieś powiązanie ze sobą?
No i czemu wywaliło akurat ten błąd?...

jak pracuje cicho i równiutko to raczej nie ma spalania stukowego. Spalanie chyba nie ma nic do zapłonu. Ustawienie kosztuje 10 złotych u pierwszrgo lepszego mechanika jak chcesz mieć pewność.
tadeyro napisał(a):Truchu muli do 3500

Chyba wszystkie v-ki tak mają dopóki nie włączą sie v-risy.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez tadeyro » 23 sty 2009, 22:15

Załóżmy zatem więc, że nie dochodzi do zjawiska spalania stukowego.
Skąd więc ten kod błędu z odczytu? Czyżby silniki K8 były pozbawione tego czujnika i kody błędów nie pasują do niego?
Wysłałem oficjalne zapytanie do doktora Jaksy, może on coś poradzi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez Capazo » 24 sty 2009, 02:24

Lukano napisał(a):Chyba wszystkie v-ki tak mają dopóki nie włączą sie v-risy.


Dokładnie, i jeszcze bez kata to calkiem tragedia <killer> <killer> <killer>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez tadeyro » 24 sty 2009, 10:15

Wycinanie katalizatora to zupełnie inny temat, i odnośnie tego jest już kilka wątków na forum.
I odnośnie tego jest tyle samo zwolenników co przeciwników.

Zjem coś i jadę na Botewa.
Jak wrócę to zdam relację co i jak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez tadeyro » 25 sty 2009, 14:56

Tak więc, jak obiecałem opowiadam com usłyszał na diagnozie speców z Christo-Botewa :)

1. Dowiedziałem się, że najprawdopodobniej są 2 takie czujniki.
2. Dowiedziałem się, że mój silnik pracuje bardzo równo i cicho i że zjawisko spalania stukowego na pewno nie występuje.
3. Umówiliśmy się na poniedziałek celem sprawdzenia miernikiem sond lambda (błędu których test nie wykrył, ale mogą być na wykończeniu)

Jeśli wszystko będzie ok, to chyba sprawdzę bak, czy gdzieś nie przesiąka...
:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 19:31
Posty: 212 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: MX3 K8

Postprzez qbass » 26 sty 2009, 00:36

Czujnik jeśli już (zależy, w niektórych jest, w niektórych nie ma, teraz nie powiem od jakiej końcówki VIN są, bo nie pamiętam) jest jeden i znajduje się bardzo głęboko.
Aby go wymontować, trzeba zdjąć kolektor ssący, oraz rurki/przewody chłodzenia pod kolektorem.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323