Witam
Chciałbym się dowiedzieć czy luz na poniższym nagraniu, mieści się w granicach normy, czy jest zdecydowanie zbyt duży i szukać przyczyny..? Mam problem z dość nieprecyzyjnym zmienianiem biegów, no i z tym luzem. Lewarek chodzi w każdą stronę, zarówno w pozycji jałowej jak i na dowolnym biegu.
Byłem z tym u mechanika, przeczyścił tuleje+śruby pod lewarkiem, zmienił olej w skrzyni i powiedział, że jest ok ale jakoś przy codziennej jeździe nie mogę w to uwierzyć.
Dla ułatwienia na filmie pokazywana sekwencja biegów: bez biegu(luz a potem normalne odchylenie)-1-3-znowu bez biegu-2-5
http://img339.imageshack.us/img339/9872/20100601011.mp4
Duży luz na drążku zmiany biegów [wideo]
Strona 1 z 1
Trochę się proporcje rozjechały, ale powinno być widać.
http://img687.imageshack.us/img687/9872/20100601011.mp4
http://img687.imageshack.us/img687/9872/20100601011.mp4
- Od: 15 sie 2009, 12:16
- Posty: 30
- Skąd: Poznań /trochę Piła
- Auto: Mazda 323F BJ 1.5 99r.
Hm... Dla mnie przynajmniej oceniając z filmiku jest to w granicach normy, choć nie wiem ile siły wkładasz poruszając tak drążek. U mnie wyglądało to zdecydowanie gorzej przy nowszym autku jakim była Alfa 147. Tam nieprecyzyjny już drążek chodził we wszystkie strony z naprawdę dużym luzem.
- Od: 28 mar 2010, 17:50
- Posty: 96
- Skąd: Radomsko
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.
U mnie drążek drga we wszystkie strony świata poduchy wymieniłem nic się nie poprawiło, wymieniłem także tulejki i śrube pod drążkiem też nic, mechanicy mówią że nie wiedzą od czego to jest
także tak będę jeździł chociaż mnie to w***wia nie miłosiernie 
- Od: 13 kwi 2010, 20:35
- Posty: 13
- Skąd: Gdynia
- Auto: była Mazda 323F DiTD 2.0 98'
jest Citroen Xsara 2.0 HDI 01'
No jest to zdecydowanie irytujące, pomijając kwestie samej manipulacji drążkiem, to gdy jade sobie na wrzuconej 5-tce i kątem oka widze ze mi na dziurach ten lewarek sobie biega, jak w starym autobusie.. wkurza.
- Od: 15 sie 2009, 12:16
- Posty: 30
- Skąd: Poznań /trochę Piła
- Auto: Mazda 323F BJ 1.5 99r.
nic z tym nie zrobisz bo dźwignia zmiany biegów ze skrzynią jest połączona poprzez pręty, zobacz sobie tu viewtopic.php?f=116&t=26071&hilit=drążek+zmiany+biegów
na rysunku widać jeden, ten od zmiany wybierania biegów ale jest jeszcze drugi który utrzymuje dystans miedzy lewarkiem a skrzynią, takie rozwiązanie zawsze będzie przenosić drgania jeśli już wymieniłeś wszystko co się dało pozostało pogodzić się z tym, bo gniazda na tulejki mogły się lekko wyrobić i malutki luz na dźwigni może wydawać się większy,
po za tym jakiś luz musi być żeby w miarę lekko chodził lewarek
gdyby lewarek ze skrzynią był połączony przez linki drgania nie było by prawie w cale, niestety wtedy Mazda nie wkładała linek
na rysunku widać jeden, ten od zmiany wybierania biegów ale jest jeszcze drugi który utrzymuje dystans miedzy lewarkiem a skrzynią, takie rozwiązanie zawsze będzie przenosić drgania jeśli już wymieniłeś wszystko co się dało pozostało pogodzić się z tym, bo gniazda na tulejki mogły się lekko wyrobić i malutki luz na dźwigni może wydawać się większy,
po za tym jakiś luz musi być żeby w miarę lekko chodził lewarek
gdyby lewarek ze skrzynią był połączony przez linki drgania nie było by prawie w cale, niestety wtedy Mazda nie wkładała linek
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości