Wysokość pedału sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez stroozyk » 20 kwi 2010, 21:36

Witam
Mam pytanie.. jaka powinna być wysokość pedału sprzęgła i czy jest możliwość jego regulacji? U mnie bowiem pedał sprzęgła w spoczynku jest sporo wyżej od pedału hamulca, oraz bierze dość wysoko. Skok jałowy sprzęgła na około 10mm. Sprzęgło działa bez zarzutu jednak jego wysokość i wysokość jego działania sprawia mi pewną niewygodę z powodu kontuzji stopy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 12:16
Posty: 30
Skąd: Poznań /trochę Piła
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 99r.

Postprzez topik » 20 kwi 2010, 23:00

stroozyk napisał(a):Witam
Mam pytanie.. jaka powinna być wysokość pedału sprzęgła i czy jest możliwość jego regulacji?


Witam. Sprzęgło powinno brać w połowie wysokości pedału sprzęgła. Regulacja jest przy pedale sprzęgła. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez magister82 » 21 kwi 2010, 15:28

Sprzęgło powinno brać w połowie wysokości pedału sprzęgła
Tak trochę nie zrozumiałem kolegi?? W połowie wysokości pedału hamulca chyba ??
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2010, 10:54
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: 323F 98 1.5

Postprzez topik » 21 kwi 2010, 17:49

W połowie wysokości pedału hamulca chyba ??


Nie. Pedał sprzęgła ma swój zakres pracy, tak jak pedał hamulca i gazu. Jak puszczasz pedał sprzęgła to w połowie wysokości w/w pedału powinno brać sprzęgło. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez stroozyk » 21 kwi 2010, 21:32

Dzięki, trochę je sobie opuściłem, szkoda tylko że regulacji podlega tylko punkt łapania sprzęgła a nie jego fizyczna wysokość ponad podłogę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 12:16
Posty: 30
Skąd: Poznań /trochę Piła
Auto: Mazda 323F BJ 1.5 99r.

Postprzez YgooR » 22 kwi 2010, 14:13

stroozyk napisał(a):szkoda tylko że regulacji podlega tylko punkt łapania sprzęgła a nie jego fizyczna wysokość ponad podłogę.

Kolego stroozyk z ilości postów wnioskuje że rzadko korzystasz z forum , dlatego proponuje najpierw poszukać a dopiero później pytać bo można w ten sposób więcej się dowiedzieć :)
Fizyczną wysokość nad podłogą też można regulować, a więcej masz tu: viewtopic.php?f=89&t=82182&start=20
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez decadent » 12 mar 2012, 09:33

Powiedzcie mi, czy ktoś z Was – silnik ZL – ma pedał sprzęgła na takiej wysokości, jak podaje książka serwisowa, tj. 210 mm od deski mierząc w poziomie ?

Ja mam ustawiony niżej, żeby było wygodniej, ale dziwię się, że tak wysoko przewiduje producent...

"pedal height" – min 210 mm
"Free Play" max 3 mm....

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez 4fly » 17 paź 2012, 23:15

ożywię trochę ten zwapniały temat.
Od zawsze wkurzała mnie wysokośc pedału sprzegła. Wcześniej jeżdżąc Civic'iem benzynowym pedał był stosunkowo nisko i miał mały skok co było wygodne i umożliwiało szybką zmiane biegu.
W BJ pedał jest powyżej wysokości hamulca. nigdzie nie znalazłem instrukcji więc po prostu w końcu zanurkowałem tam (strasznie nie wygodnie) i oto co zastałem:

Obrazek

śrubę nr 1 wykręciłem (zaznaczyłem pisakiem na biało-żółtym ruchomym plastiku przy pierwszej strzałce jaka była wysokość oryginalnie, aby ew do niej powrócić)
śrubę nr 2 (kontra) wykręciłem, aby umożliwić wkręcenie śruby nr3
żółte strzałki pokazują kierunek wkręcania/ wykręcania śrub
na końcu wkręciłem nr2

opuściłem o jakies 2 cm, mogło by być więcej, ale już jest wygodniej
przy zjechanym sprzęgle trzeba uważac, zeby nie przesadzić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323