Witam
Mam pytanie.. jaka powinna być wysokość pedału sprzęgła i czy jest możliwość jego regulacji? U mnie bowiem pedał sprzęgła w spoczynku jest sporo wyżej od pedału hamulca, oraz bierze dość wysoko. Skok jałowy sprzęgła na około 10mm. Sprzęgło działa bez zarzutu jednak jego wysokość i wysokość jego działania sprawia mi pewną niewygodę z powodu kontuzji stopy.
Wysokość pedału sprzęgła
Strona 1 z 1
stroozyk napisał(a):Witam
Mam pytanie.. jaka powinna być wysokość pedału sprzęgła i czy jest możliwość jego regulacji?
Witam. Sprzęgło powinno brać w połowie wysokości pedału sprzęgła. Regulacja jest przy pedale sprzęgła. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Tak trochę nie zrozumiałem kolegi?? W połowie wysokości pedału hamulca chybaSprzęgło powinno brać w połowie wysokości pedału sprzęgła
- Od: 20 mar 2010, 10:54
- Posty: 71
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: 323F 98 1.5
W połowie wysokości pedału hamulca chyba
Nie. Pedał sprzęgła ma swój zakres pracy, tak jak pedał hamulca i gazu. Jak puszczasz pedał sprzęgła to w połowie wysokości w/w pedału powinno brać sprzęgło. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
stroozyk napisał(a):szkoda tylko że regulacji podlega tylko punkt łapania sprzęgła a nie jego fizyczna wysokość ponad podłogę.
Kolego stroozyk z ilości postów wnioskuje że rzadko korzystasz z forum , dlatego proponuje najpierw poszukać a dopiero później pytać bo można w ten sposób więcej się dowiedzieć
Fizyczną wysokość nad podłogą też można regulować, a więcej masz tu: viewtopic.php?f=89&t=82182&start=20
Pozdrawiam
Powiedzcie mi, czy ktoś z Was – silnik ZL – ma pedał sprzęgła na takiej wysokości, jak podaje książka serwisowa, tj. 210 mm od deski mierząc w poziomie ?
Ja mam ustawiony niżej, żeby było wygodniej, ale dziwię się, że tak wysoko przewiduje producent...
"pedal height" – min 210 mm
"Free Play" max 3 mm....

Ja mam ustawiony niżej, żeby było wygodniej, ale dziwię się, że tak wysoko przewiduje producent...
"pedal height" – min 210 mm
"Free Play" max 3 mm....

- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
ożywię trochę ten zwapniały temat.
Od zawsze wkurzała mnie wysokośc pedału sprzegła. Wcześniej jeżdżąc Civic'iem benzynowym pedał był stosunkowo nisko i miał mały skok co było wygodne i umożliwiało szybką zmiane biegu.
W BJ pedał jest powyżej wysokości hamulca. nigdzie nie znalazłem instrukcji więc po prostu w końcu zanurkowałem tam (strasznie nie wygodnie) i oto co zastałem:

śrubę nr 1 wykręciłem (zaznaczyłem pisakiem na biało-żółtym ruchomym plastiku przy pierwszej strzałce jaka była wysokość oryginalnie, aby ew do niej powrócić)
śrubę nr 2 (kontra) wykręciłem, aby umożliwić wkręcenie śruby nr3
żółte strzałki pokazują kierunek wkręcania/ wykręcania śrub
na końcu wkręciłem nr2
opuściłem o jakies 2 cm, mogło by być więcej, ale już jest wygodniej
przy zjechanym sprzęgle trzeba uważac, zeby nie przesadzić...
Od zawsze wkurzała mnie wysokośc pedału sprzegła. Wcześniej jeżdżąc Civic'iem benzynowym pedał był stosunkowo nisko i miał mały skok co było wygodne i umożliwiało szybką zmiane biegu.
W BJ pedał jest powyżej wysokości hamulca. nigdzie nie znalazłem instrukcji więc po prostu w końcu zanurkowałem tam (strasznie nie wygodnie) i oto co zastałem:

śrubę nr 1 wykręciłem (zaznaczyłem pisakiem na biało-żółtym ruchomym plastiku przy pierwszej strzałce jaka była wysokość oryginalnie, aby ew do niej powrócić)
śrubę nr 2 (kontra) wykręciłem, aby umożliwić wkręcenie śruby nr3
żółte strzałki pokazują kierunek wkręcania/ wykręcania śrub
na końcu wkręciłem nr2
opuściłem o jakies 2 cm, mogło by być więcej, ale już jest wygodniej
przy zjechanym sprzęgle trzeba uważac, zeby nie przesadzić...
- Od: 26 lut 2011, 17:58
- Posty: 187
- Skąd: Poznań
- Auto: Toyota GT86
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość