Świst na niskich biegach, przy niskich obrotach

Witam serdecznie,
Dopiero rozpracowuję historię zakupionej przeze mnie mazdy, ale po wizycie w warsztacie, lekko się zaniepokoiłem.
Wymieniony został rozrząd (komplet: pasek, rolki, uszczelniacze itd.), pompa wodna, filtry, oleje, paski wieloklinowe. Narazie to wystarczyło.
Mechanik stwierdził, że z autem jest wszystko OK. Według mnie, nie jest. Na niskich biegach (szczególnie 1/2), na niskich obrotach, przy wciskaniu gazu, oprócz normalnego hałasu związanego z pracą silnika, pojawia się dziwne świszczenie. Nie jest to pisk. Nie umiem tego opisać, ale tak, jakby załączał się jakiś dodatkowy element (jak np. w dieslu turbina). Co to może być? Pierścienie?
Jest to gwizd, który ustaje przy zmianie biegu na 3/4/5 i po poczęstowaniu silnika większymi obrotami. Na początku, zaraz po zakupie, podobny dźwięk wytwarzał stary pasek klinowy, lecz po jego wymianie problem nie zniknął.
Dzięki za pomoc.
Dopiero rozpracowuję historię zakupionej przeze mnie mazdy, ale po wizycie w warsztacie, lekko się zaniepokoiłem.
Wymieniony został rozrząd (komplet: pasek, rolki, uszczelniacze itd.), pompa wodna, filtry, oleje, paski wieloklinowe. Narazie to wystarczyło.
Mechanik stwierdził, że z autem jest wszystko OK. Według mnie, nie jest. Na niskich biegach (szczególnie 1/2), na niskich obrotach, przy wciskaniu gazu, oprócz normalnego hałasu związanego z pracą silnika, pojawia się dziwne świszczenie. Nie jest to pisk. Nie umiem tego opisać, ale tak, jakby załączał się jakiś dodatkowy element (jak np. w dieslu turbina). Co to może być? Pierścienie?
Jest to gwizd, który ustaje przy zmianie biegu na 3/4/5 i po poczęstowaniu silnika większymi obrotami. Na początku, zaraz po zakupie, podobny dźwięk wytwarzał stary pasek klinowy, lecz po jego wymianie problem nie zniknął.
Dzięki za pomoc.