brak mocy, spadające obroty, katalizator robi się czerwony

Mazda 323F BJ 1999r 16V 1.5 – JMZBJ14L201184615
Mam problem z Mazdą – mianowicie taki, że straciła moc do tego stopnia że pod większą górkę problem wjechać, nie kręci się powyżej 3, katalizator robi się czerwony, ale temperatura sinika jest w normie. Ostatnio pojechałem do serwisu Mazdy w Tarnowskich Górach i nie mieli nawet wtyczki do mojego modelu, tłumaczono to tym że to starszy typ instalacji. Po ogólnych oględzinach, tzn po odkręceniu świec , okazało się że świeca na 1 i 4 była mokra, a na 2 i 4 ok, serwis powiedział że to wina cewek zapłonowych i trzeba je niezwłocznie wymienić.
Moje pytania do was forumowicze:
– czy wymiana jednej cewki tej z 1 i 4 świecy wystarczy?
– czy muszę wymieniać również fajki pod 1 i 4 świecą?
– czy powinienem wymienić dwie cewki z fajkami i kablami?
– czy kupić nowe czy używane?
Jeżeli macie dostęp to tanich części do tego modelu, proszę o informacje.
Szukam osoby która ma program diagnostyczny do takiej mazdy i przy okazji mieszka na śląsku – okolice Gliwic
Mam problem z Mazdą – mianowicie taki, że straciła moc do tego stopnia że pod większą górkę problem wjechać, nie kręci się powyżej 3, katalizator robi się czerwony, ale temperatura sinika jest w normie. Ostatnio pojechałem do serwisu Mazdy w Tarnowskich Górach i nie mieli nawet wtyczki do mojego modelu, tłumaczono to tym że to starszy typ instalacji. Po ogólnych oględzinach, tzn po odkręceniu świec , okazało się że świeca na 1 i 4 była mokra, a na 2 i 4 ok, serwis powiedział że to wina cewek zapłonowych i trzeba je niezwłocznie wymienić.
Moje pytania do was forumowicze:
– czy wymiana jednej cewki tej z 1 i 4 świecy wystarczy?
– czy muszę wymieniać również fajki pod 1 i 4 świecą?
– czy powinienem wymienić dwie cewki z fajkami i kablami?
– czy kupić nowe czy używane?
Jeżeli macie dostęp to tanich części do tego modelu, proszę o informacje.
Szukam osoby która ma program diagnostyczny do takiej mazdy i przy okazji mieszka na śląsku – okolice Gliwic