Strona 1 z 1

brak mocy, spadające obroty, katalizator robi się czerwony

PostNapisane: 22 sie 2009, 11:51
przez eyuioa
Mazda 323F BJ 1999r 16V 1.5 – JMZBJ14L201184615


Mam problem z Mazdą – mianowicie taki, że straciła moc do tego stopnia że pod większą górkę problem wjechać, nie kręci się powyżej 3, katalizator robi się czerwony, ale temperatura sinika jest w normie. Ostatnio pojechałem do serwisu Mazdy w Tarnowskich Górach i nie mieli nawet wtyczki do mojego modelu, tłumaczono to tym że to starszy typ instalacji. Po ogólnych oględzinach, tzn po odkręceniu świec , okazało się że świeca na 1 i 4 była mokra, a na 2 i 4 ok, serwis powiedział że to wina cewek zapłonowych i trzeba je niezwłocznie wymienić.

Moje pytania do was forumowicze:

– czy wymiana jednej cewki tej z 1 i 4 świecy wystarczy?
– czy muszę wymieniać również fajki pod 1 i 4 świecą?
– czy powinienem wymienić dwie cewki z fajkami i kablami?
– czy kupić nowe czy używane?

Jeżeli macie dostęp to tanich części do tego modelu, proszę o informacje.

Szukam osoby która ma program diagnostyczny do takiej mazdy i przy okazji mieszka na śląsku – okolice Gliwic


Re: Mazda 323F BJ 1999r 16V 1.5 – czy konieczna jest komput

PostNapisane: 27 sie 2009, 10:40
przez knyklu
eyuioa napisał(a):Mazda 323F BJ 1999r 16V 1.5 – JMZBJ14L201184615


Mam problem z Mazdą – mianowicie taki, że straciła moc do tego stopnia że pod większą górkę problem wjechać, nie kręci się powyżej 3, katalizator robi się czerwony, ale temperatura sinika jest w normie. Ostatnio pojechałem do serwisu Mazdy w Tarnowskich Górach i nie mieli nawet wtyczki do mojego modelu, tłumaczono to tym że to starszy typ instalacji. Po ogólnych oględzinach, tzn po odkręceniu świec , okazało się że świeca na 1 i 4 była mokra, a na 2 i 4 ok, serwis powiedział że to wina cewek zapłonowych i trzeba je niezwłocznie wymienić.

Moje pytania do was forumowicze:

– czy wymiana jednej cewki tej z 1 i 4 świecy wystarczy?
– czy muszę wymieniać również fajki pod 1 i 4 świecą?
– czy powinienem wymienić dwie cewki z fajkami i kablami?
– czy kupić nowe czy używane?

Jeżeli macie dostęp to tanich części do tego modelu, proszę o informacje.

Szukam osoby która ma program diagnostyczny do takiej mazdy i przy okazji mieszka na śląsku – okolice Gliwic



Panowie Ci raczej dobrze podpowiedzieli.
Wymień jedną cewkę (odpuść soie przewody) i sprawdz czy jest lepiej. Ostatnio na allegro staniały i to o więcej niż 100% obecnej ceny. Nie kupuj używanych pod żadnym pozorem – kasa w błoto na 99%.
Aha – miałem to samo (dużo ZL ma to samo).
pzdr

PostNapisane: 28 sie 2009, 09:39
przez Don Corleone
–> 323 / MX3

PostNapisane: 3 wrz 2009, 20:33
przez eyuioa
Czy ktoś ma może jakieś inne pomysły