brak mocy, spadające obroty, katalizator robi się czerwony

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez eyuioa » 22 sie 2009, 11:51

Mazda 323F BJ 1999r 16V 1.5 – JMZBJ14L201184615


Mam problem z Mazdą – mianowicie taki, że straciła moc do tego stopnia że pod większą górkę problem wjechać, nie kręci się powyżej 3, katalizator robi się czerwony, ale temperatura sinika jest w normie. Ostatnio pojechałem do serwisu Mazdy w Tarnowskich Górach i nie mieli nawet wtyczki do mojego modelu, tłumaczono to tym że to starszy typ instalacji. Po ogólnych oględzinach, tzn po odkręceniu świec , okazało się że świeca na 1 i 4 była mokra, a na 2 i 4 ok, serwis powiedział że to wina cewek zapłonowych i trzeba je niezwłocznie wymienić.

Moje pytania do was forumowicze:

– czy wymiana jednej cewki tej z 1 i 4 świecy wystarczy?
– czy muszę wymieniać również fajki pod 1 i 4 świecą?
– czy powinienem wymienić dwie cewki z fajkami i kablami?
– czy kupić nowe czy używane?

Jeżeli macie dostęp to tanich części do tego modelu, proszę o informacje.

Szukam osoby która ma program diagnostyczny do takiej mazdy i przy okazji mieszka na śląsku – okolice Gliwic

eyuioa
 

Postprzez knyklu » 27 sie 2009, 10:40

eyuioa napisał(a):Mazda 323F BJ 1999r 16V 1.5 – JMZBJ14L201184615


Mam problem z Mazdą – mianowicie taki, że straciła moc do tego stopnia że pod większą górkę problem wjechać, nie kręci się powyżej 3, katalizator robi się czerwony, ale temperatura sinika jest w normie. Ostatnio pojechałem do serwisu Mazdy w Tarnowskich Górach i nie mieli nawet wtyczki do mojego modelu, tłumaczono to tym że to starszy typ instalacji. Po ogólnych oględzinach, tzn po odkręceniu świec , okazało się że świeca na 1 i 4 była mokra, a na 2 i 4 ok, serwis powiedział że to wina cewek zapłonowych i trzeba je niezwłocznie wymienić.

Moje pytania do was forumowicze:

– czy wymiana jednej cewki tej z 1 i 4 świecy wystarczy?
– czy muszę wymieniać również fajki pod 1 i 4 świecą?
– czy powinienem wymienić dwie cewki z fajkami i kablami?
– czy kupić nowe czy używane?

Jeżeli macie dostęp to tanich części do tego modelu, proszę o informacje.

Szukam osoby która ma program diagnostyczny do takiej mazdy i przy okazji mieszka na śląsku – okolice Gliwic



Panowie Ci raczej dobrze podpowiedzieli.
Wymień jedną cewkę (odpuść soie przewody) i sprawdz czy jest lepiej. Ostatnio na allegro staniały i to o więcej niż 100% obecnej ceny. Nie kupuj używanych pod żadnym pozorem – kasa w błoto na 99%.
Aha – miałem to samo (dużo ZL ma to samo).
pzdr
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Don Corleone » 28 sie 2009, 09:39

–> 323 / MX3
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez eyuioa » 3 wrz 2009, 20:33

Czy ktoś ma może jakieś inne pomysły
eyuioa
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323