Jakie amortyzatory?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez phenomenelik » 30 lip 2009, 14:50

Witam, niedawno zakupilem mazda 323 bj 2.0 sportive i mam kilka czesci do wymiany, przede wszsytkim amory z tylu i tu nasuwa mi sie pytanie, poniewaz nie moglem znalezc informacji w necie jakie byly seryjne amory olejowe czy olejowo-gazowe, musze je zmienic chcialem wstawic polecane KYB, ale znalazlem poki co tylko gazowe, a nie wiem czy jazda z przodu na olejowych a z tylu na gazowych jest racjonalna ;p dzwonilem do aso to mi powiedzieli, ze nie maja takich info amory tylko po vinie zamawiaja.

Z gory dzieki.

P.s. czy wie ktos jak i gdzie sprawdzic jakie dokladnie czesci zamawiac do tego modelu chcialbym zamowic kilka zamiennikow, ale wiem jak niektore dobrac.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 22:57
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f Bj 2.0 Sportive

Postprzez Rafał » 30 lip 2009, 21:20

KYB lub Tokico... innej perspektywy na dobre amorki do Mazdy nie widzę ;)
Do mojej BA też kupuję amorki i będą to Tokico (gazówki).

Poprawiłem temat ponieważ był źle nazwany ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez tomciokr » 30 lip 2009, 22:02

Kupuj Kayaba olejowo-gazowe. Mam u siebie założone przód, tył i sprawują się znakomicie. Inna sprawa czemu sam tył tylko wymieniasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez phenomenelik » 31 lip 2009, 07:48

wymieniam sam tył, bo przód mam 80%, a prawego tylnego amora nie ma prawie w ogóle, niestety finanse pozwalają na zrobienie niezbędnych części, ale nie jest to chyba problem jeździć póki co z przodu na serii, a tył kyb (o ile wiem parametry są te same aczkolwiek mazdę mam niecały miesiąc, wiec mogę się mylić).
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 22:57
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f Bj 2.0 Sportive

Postprzez tomciokr » 31 lip 2009, 13:24

U mnie też pokazywało ponad 80% a przód już był wilgotny, mokry, a z tyłu popukiwały na nierównościach. Wymieniłem wszystkie cztery przy przebiegu 150 tys.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez Jacekm_ » 5 sie 2009, 21:08

Oryginał to TOKICO – takich bym szukał, na pewno sprawdzą się najlepiej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Grzechmazda 323fD » 24 cze 2010, 13:46

Odświerzę temat amory na tył ory tokico w AZ auto z rabatem po 277,20zl. Po co szukać na allegro ;P
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2007, 23:31
Posty: 53
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Auto: Mazda 323f 2.0DTVi 2000r RF2A

Postprzez decadent » 30 lip 2010, 13:00

A co powiecie na SACHS ? Będą dobre ??

Nasłuchałem się złych opinii na temat KYB...

Dlaczego wszystkie dostępne amortyzatory do mazdy 323 bj są gazowe ??

W ogóle nigdzie nie widzę olejowych. Myślę też, że jest problem z zaszufladkowaniem i wielu sprzedawców błędnie określa typ amortyzatora. Każdy przecież powinien wiedzieć, że olejowo-gazowe to znaczy gazowe.
Ostatnio edytowano 31 lip 2010, 17:43 przez decadent, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez chelios » 30 lip 2010, 22:42

olejowe dają większy komfort jazdy a gazowe lepszą trakcje, skoro masz sportową wersje bj to chyba nie potrzebujesz olejowych ?
Początkujący
 
Od: 27 gru 2008, 23:46
Posty: 10
Auto: mazDa 323f bj 99.r 1,5

Postprzez decadent » 31 lip 2010, 14:43

No ja mam normalną wersję 1.5 w benzynie, a nie sportową.

Mam teraz do wyboru sachs (gdzieś 290 zł) albo kager (220).
Które wybrać ? Czy kager to dobra linia ?

Tokico do bj nigdzie nie ma !

Gdzie zapytać o tokico ??
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez decadent » 31 lip 2010, 17:45

Potrzebuję dwa amory na przednią oś.
Nie wiem co w końcu: tokico, KYB czy sachs.

Tokico w ogóle nigdzie nie ma na przód ! Są tylko na tył...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez knyklu » 1 sie 2010, 07:02

Sorry koleś, wiem, że masz doła bo trupa kupiłeś, wiem, że ludzie Cię wkurzają bo twierdzisz, że nie czytają wszystkiego co piszesz, ale nap..rdalnie w dwóch wątkach o tym samym jest już żałosne – tym bardziej, że w jednym z nich już odpowiedź dostałeś.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Borys » 1 sie 2010, 10:03

Dostałeś w swoim temacie kontakt do carspeedu i nadal śmiecisz?
Po raz kolejny i ostatni przypominam, że nie piszemy post pod postem!
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez decadent » 2 sie 2010, 08:09

knyklu napisał(a):Sorry koleś, wiem, że masz doła bo trupa kupiłeś, wiem, że ludzie Cię wkurzają bo twierdzisz, że nie czytają wszystkiego co piszesz, ale nap..rdalnie w dwóch wątkach o tym samym jest już żałosne – tym bardziej, że w jednym z nich już odpowiedź dostałeś.


Ja tylko podpiąłem się pod ten temat, zgodnie ze wskazówkami moderatora, w "moim temacie" – tym problemowym – wcale nie chciałem kontynuować rozmowy o amortyzatorach, natomiast Ty odpisywałeś tam, zamiast tu.

Trupa powiadasz ? Samochód, który ma tylko dwie usterki i przejdzie każdy przegląd to trup ?
Jedna to katalizator – normalka, problem tylko był w diagnozie.
Druga to te wibracje – problem też raczej tylko diagnostyczny – niektórym to w ogóle by nie przeszkadzało. Nie ma żadnych luzów. Samochód jest w świetnym stanie. Poza tym po 180 tys. amorek ma prawo mieć wyciek chyba, nie ? (a to jest pewnie przyczyna )
Więc jaki trup pytam.

Proszę mnie nie obrażać

Na carspeed podano mi cenę za oryginalne 299 zł.
Kurczę, nie stać mnie na tyle, zwłaszcza, że trzeba jeszcze kupić odboje i osłony...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez cirro » 6 sie 2010, 12:49

Witam!
Muszę najprawdopodobniej wymienić prawe tylne górne mocowanie amortyzatora. Czy istnieje możliwość kupienia samej podkładki(poduszki) mocowania, czy trzeba kupić całość( mocowanie+ poduszka). Na allegro jest komplet za 150, nigdzie nie mogę znaleźć samej poduszki.Czy ktoś to wymieniał?i czy wymieniał komplet?
Pozdrawiam!!!
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 12:30
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F 1,8 Sportive, 2000r, BJ

Postprzez tomciokr » 6 sie 2010, 17:24

cirro tak z ciekawości co się dzieje że chcesz wymieniać poduszki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez cirro » 6 sie 2010, 19:57

miesiąc temu nabyłem Mazie i od zakupu mam stukanie z tyłu ( metaliczny dźwięk) podczas przejeżdżania przez tory tramwajowe, dziurę, itp.Na równym odcinku jest ok. Wziąłem auto na szarpaki do warsztatu, została wytrząśnięta we wszystkie strony i nic- wszystko ok. Dodatkowo zobaczyłem, że końcówki łącznika stabilizatora są nowe, pozostałe gumy na łącznikach eleganckie. Zrobiono test amortyzatorów i też ok. Wziąłem kumpla na przejażdżkę, siedział z tyłu, przewiozłem go po drodze z kamieni i oznajmił mi, że stukanie to najprawdopodobniej tylne prawe górne mocowanie amortyzatora. Moja BJ to wersja Sportiv i ma oryginalnie obniżone zawieszenie, z jazdy sama przyjemność poza tym stukaniem, które niestety w mieście zdarza się notorycznie. Przejrzałem w Internecie i znalazłem te górne mocowania. Na jednej aukcji koleś sprzedaje samo mocowanie za 100 zł, na innej widzę, że jest mocowanie+ zestaw podkładek( guma-poduszka) za 149 zł. Nigdzie nie mogę znaleźć samej gumy poduszki, przypuszczam, że ten element się zużył i sprężyna stuka o mocowanie. Poniżej link do mocowania bez gumy i z
http://allegro.pl/item1137015505_gorne_ ... 2004r.html
http://allegro.pl/item1169149010_podusz ... 3_tyl.html
Niby można z tym jeździć ale nie lubię jak coś w aucie niepotrzebnie stuka, świeci, itp
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 12:30
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F 1,8 Sportive, 2000r, BJ

Postprzez knyklu » 6 sie 2010, 20:27

zadzwoń do tedgum.pl. Skoro maja kompletne mocowania, a sa producentem elementów gumowych, to może sprzedadzą same gumy.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez tomciokr » 6 sie 2010, 21:02

Sportive nie miało jakoś specjalnie obniżanego zawieszenia względem innych silników. Jest to samo co w innych wersjach. Co do stukania to też lubią popukiwać tylne amory pomimo dobrej skuteczności. Po prostu dostają jakiegoś luzu. To powinno być słyszalne bardzo delikatnie przy naciskaniu na bagażnik. Ja pomimo wymiany amorków przy 150 tys. km nie wymieniałem poduszek i jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez cirro » 7 sie 2010, 08:15

Co do obniżonego zawieszenia, to moje jest o ok. 8-10 cm niższe, od pozostałych BJ. U mnie na osiedłu jest BJ co prwada w Diesel, ale ten sam rocznik i jest wyżej podniesiona z przodu i z tyłu, zresztą jak patrzę na inne BJ to moja jest lekko zglebiona. Piszę, żę fabrycznie, bo poprzedni właściciel to niemiec w wieku 65, więc raczej jej nie obniżał, mogę przesłać Tobie fotki to sam ocenisz, lub spotkamy się na jakimś zlocie. W kwesti stukania, to podczas nacisku ( mam hak i na niego wkakuje) nic nie słychać. W najbliższym czasie będę rozbierał ten tylny amor i zobaczę czy mocowanie nie pogniło i przy okazji tę gumę- mam nadzieje, zę to przez nią stuka.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 12:30
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F 1,8 Sportive, 2000r, BJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323