Słabe osiągi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez LongeRek » 21 cze 2009, 23:10

Witam zastanawia mnie jedna rzecz dlaczego moja mazda nie jeździ tak jak powinna... Co prawda po tym silniku nie oczekuję cudów ale nie jest dobrze co prawda jechać jest czym ale samochód nie wchodzi na obroty tak jak powinien. Dla porównania mam audi 80 silnik 1.5 TDI z 1990 roku i muszę przyznać że gdy na 3 mu wdepnę to w siedzenie wciąga. A gdy w ten sam sposób potraktuję Madzię wchodzi na obroty ale bardzo bardzo wolno. Wymieniłem świece, przewody wysokiego napięcia, wszystkie filtry ale to nic nie pomogło ( co prawda po wymianie świec można zauważyć lekką poprawę, ale praktycznie nie zauważalną) Pali sporo weźmie około 10 liter gazu na benzynie się troszkę lepiej zbiera ale to nadal nie jest to. Jak myślicie gdzie jeszcze mogę szukać przyczyny tych problemów? Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2009, 13:51
Posty: 28
Skąd: Tarnów
Auto: 323f BJ

Postprzez Borys » 21 cze 2009, 23:28

Porównanie z turbodieslem nie ma sensu, bo tam odczucia są całkiem inne. Najlepiej zmierz sobie przyspieszenie 0-100 oraz elastyczność 60-100(IV bieg) i 80-120 (V) a będziesz wiedział czy masz się czym martwić.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez LongeRek » 21 cze 2009, 23:39

Porównania może nie zbyt trafne ale jeżdżę również innymi samochodami typu golf i moja maździna na prawdę kiepsko wypada w porównaniu do nich coś jest nie tak tylko nie mogę dojść co. Zastanawiam się czy czasem układ wydechowy nie jest zapchany no ale może macie inne sugestie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2009, 13:51
Posty: 28
Skąd: Tarnów
Auto: 323f BJ

Postprzez karmazyn33 » 22 cze 2009, 17:13

Borys jak sprawdzić ta elastyczność bo i mój jest taki mół że strach ze świateł ruszac . też sie zastanawiam czy czasem może katalizator nie blokuje czy jest to możliwe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez Borys » 22 cze 2009, 17:51

karmazyn33 ile czasu ~przyspiesza od 60 do 100 na IV biegu i od 80-120 na V, potem można porównac z innymi wynikami. Przy zapchanym katalizatorze wyjdzie właśnie zbyt długie przyspieszenie.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Radek89 » 22 cze 2009, 20:07

To może być katalizator, problemy z układem dolotowym i/lub samym przepływomierzem, źle dobrane parametry mieszanki ( sondy ) , to może być wiele spraw ... Ja osobiście zaczynałbym od przeprowadzenia testu w poszukiwaniu błędów .... Opis masz na forum – potrzebna będzie tylko dioda przystosowana pod 12V i kawałek drucika do zmostkowania TEN i GND o ile dobrze pamiętam .... Oprócz tego warto wymienić Filtr powietrza , filterek paliwa ( nawet jeśli to nie przyczyna usterki to warto to okresowo zrobić ) , Zobacz w jakim stanie są świece i przewody, nawet jak kable wyglądają na rześkie to sprawdź dokładnie je przy fajkach bo tam lubią mieć przebicia i lać iskrą w niewidocznym miejscu ( w dziurce na fajkę ) , Zrób test i sprawdź ewentualne błędy na poczatek, a potem sprawdzaj rzeczy typu filtry , katalizator, dolot .....

Może Z5 to nie rakieta , ale kręci się nieźle i od wyższych obrotów ciągnie dość zadowalająco jak na moc i pojemność , na niskich obrotach rzeczywiście mam uczucie jakby to było 55 koni , ale od wyższych obrotów można tym szybko i sprawnie pojechać a wkręcanie to może nie wiertarka ale idzie to dość sprawnie , także myślę że u Ciebie coś jest nie tak ;] Mała diagnoza i wszystko powinno wrócić do normy ...

Pozdro :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez karmazyn33 » 23 cze 2009, 18:16

testowałem na kompie i nie wykazało błędów jedynie co to troche za wolna sonda , tak powiedział tren co sprawdzał , a sonde zmieniłem na nowa NGK za 220zł to nie oryginał więc może to wina sondy może na oryginale zachowywała by się normalnie ale ori kosztuje 750zł , filtry wszystkie nowe tj , paliwa powietrza, oleju, świece nowe DENSO fakt kable są stare w nocy nie widać iskrzenia , bynajmniej na zewnątrz w srodku kabli nie sprawdzałem , no i jeszcze sporo pali fakt robie krótkie odcinki do pracy i z powrotem po 5km ale teraz pali 9,5l/100a zimą było nawet 15/100 to porażka jak coś nie da się ztym zrobić do zimy to trzeba będzie opchnąć madzie bo mnie paliwsko z torbami puśći , zastanawiałem się nad gazem ale jak na benzynie łyka dużo to i gazu tez sporo pójdzie

A czy może być coś z wtryskiwaczami nie tak i taki jest skutek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez Borys » 23 cze 2009, 18:20

Jeśli sonda nie wywala błędów to wątpie by to jej wina, a spalanie to pewnie stąd, że mocniej ją ciśniesz skoro jest zapchana, możliwe że to kat. Jaki masz przebieg (i czy w miarę realny)? Pomiar na hamowni albo zmierzenie przyspieszenia i elastyczności, nawet stoperem by nam więcej powiedział.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez karmazyn33 » 23 cze 2009, 22:19

przebieg 215 000 z groszami , raczej realny bo przyprowadził ja kolegi szwagier i miała iść albo dla tego kolegi albo dla mnie więc raczej nie kombinował ,choc ręki nie dam sobie za to uciąć. Pomiary tak jak mówisz jak bedzie jakas lepsza pogoda to zrobie a teraz to ciągle pada więc troche strach szaleć na mokrej drodze, a hamownia to nawet nie pytałem gdzie w świetokrzyskim można zrobić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez Radek89 » 23 cze 2009, 23:12

z tego co mówisz to pozostaje kat. , jest to dość prawdopodobne, no i tak jak mówie , przebicia na przewodach nie muszą być widoczne, sprawdź dokładnie fajki ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez karmazyn33 » 24 cze 2009, 16:43

ok . czyli na zapalonym silniku zdjąć przewód i zobaczyć w środku- dobrze rozumiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez Lukano » 24 cze 2009, 17:29

karmazyn33 napisał(a):czyli na zapalonym silniku zdjąć przewód

Na zapalonym to bym nie proponował. Jest wtedy duży opór, a iskra gdzieś musi uciec. W ten sposób się uszkadza cewkę w aparacie.
jak już chcesz tak sprawdzać iskre to:
wykręcasz świece, wkładasz do przewodu, dolną elektrodą dotykasz do masy.
wiele to nie da, ale popatrzeć sobie możesz. ;)
Radkowi chyba chodziło o zwykłe obejrzenie fajek, czy nie są popękane itp. Bo tam też mogą być przebicia i iskra będzie uciekać.
A byłeś na diagnostyce spalin? Jak kat to powinno wykazać jakieś odchyłki.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez karmazyn33 » 24 cze 2009, 20:08

na analizator spalin musze podjechac bo fakt nie robiony był po wymianie sondy
Borys od 0 -100 w 18s,
od 60-100 na IV biegu = 14,85
od 80 -120 na V biegu 18s
ale po jednym razie mierzone musze zrobić kiedys przy lepszej pogodzie po kilka razy każdy test ,ale i tak jakoś tak dużo mi sie zdaje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez marktds » 24 cze 2009, 23:52

0-100 18 s boże, to do stowki z matizem 800ccm byś przegrał może warto było by sie przyjżeć pompie paliwa, być może za małe ciśnienie daje....., może zapłon zbyt późny , może pasek rozrządu przeskoczył o jeden ząbek .......
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2008, 19:31
Posty: 108
Skąd: Gostyniec
Auto: 323f BG 1.6 16V 1992r

Postprzez Radek89 » 25 cze 2009, 08:56

Jeśli pali ci dużo to sprawdź stan wtrysków ( sprawdzić ciężko tak w domu ) , Nie wiem czy pisałem o tym wyżej ale moga one nie rozpylac fajnie paliwa ale je wlewać , objawy moga być podobne .... W razie czego możesz tanio kupić listwe z rozbiórki :)

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Borys » 25 cze 2009, 11:55

Zmierz ponownie bo przyspieszenie za bardzo odstaje od elastyczności (kiedy wrzuciłes trójkę w 0-100?).
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez karmazyn33 » 25 cze 2009, 16:05

kurde Borys nie pamietam , ale obrt nie przekraczały 4000/min a prędkośc to chyba około może 50 na prawde nie zwróciłem uwagi, a jak powinno być prawidłowo to mierzone przy jakich obrotach lub predkości zmiana biegu żeby był dobrze przeprowadzony test,

co do przyspieszania to się zgadzam zmarktds i tak jak pisałem wczesniej strach ruszać z podporzadkowanej czasami w godzinach tłoku na ulicach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez Borys » 25 cze 2009, 16:11

A już się przestraszyłem ;) więc luzik, maksymalne przyspieszenie się uzyskuje dociągając na dwójce do tych 6000rpm, powinno ci do jakiś 95km/h na dwójce wyjść a potem trójka, wtedy w granicach 12sek wyjdzie, przy lekkim ruszeniu ;) Jedynke też możesz przeciągnąć do 5000rpm ;)
Jak go tak przegonisz to może się odetka ;) bo zamulisz maszynę :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Lukano » 25 cze 2009, 16:16

Borys napisał(a):bo zamulisz maszynę usmiech

Pewnie właśnie jest zamulona ;)
i stąd te przyspieszenia. a kiedy osttni raz przeciągnąłeś ja pod czerwone pole??
Pamiętaj, że to nie diesel ;) Lubi wysokie obroty od czasu do czasu.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Radek89 » 25 cze 2009, 18:43

Pamiętaj, że to nie diesel oczko Lubi wysokie obroty od czasu do czasu.


Moja od czasu do czasu lubi niskie obroty :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323