Strona 1 z 1

Brak wspomagania zwłaszcza na niskich obrotach

PostNapisane: 27 mar 2009, 15:18
przez vengador
Witam.
mazda 323F bj 1.8 16v rocznik 2000r.

Mam problem ze wspomaganiem w mojej mazdzie. Pewnego dnia wsiadłem i nie było wspomagania. Pojechałem do majstrów i powiedzieli że jest pompa walnięta i trzeba kupić drugą. No to kupiłem drugą, która działała przy mnie jeszcze jak należy, założyli do mojego i to samo. Na obrotach tak do 2000 to w ogole zero, poźniej zaczyna trochę działać. Potem zgłębiali temat jakiegoś zaworka w pompie że się przycina na samochodzie, ale jak wyjeli pompe to działał poprawnie :(

Czy ktokolwiek miał z czymś takim doczynienia?? Pompa dobra a wspomagania brak, dodatkowo już 2 razy wymieniony był Dextron 2 w układzie i płynu nie ubywa ze zbiorniczka...
A i jeszcze jedno pytanie czy założenie pompy od 1,5 lub 1.6 może coś dać bo tam jest mniejsze kółko i może bedzie dawać większe ciśnienie w układ?

Pozdrawiam

PostNapisane: 28 mar 2009, 10:54
przez Jacekm_
Może przekładnia się zatarła? Ale to musiałbyś jeździć bez płynu...
Ja bym jeszcze sprawdził pasek wielorowkowy, czy przypadkiem się nie ślizga, bo może być tak że wyciągnął się trochę, a koło pasowe stawia jakiś tam opór i może się ślizga i dopiero później załapuje.
Założenie innej pompy zakładając że w ogóle podejdzie może niewiele dać, a koło pasowe możesz samo zmienić, ale wtedy trzeba paska o innej długości, będą inne przełożenia i nie wiadomo jak to się zachowa przy wysokich obrotach.

to nie pasek

PostNapisane: 28 mar 2009, 17:29
przez vengador
Jacekm_ napisał(a):Może przekładnia się zatarła? Ale to musiałbyś jeździć bez płynu...
Ja bym jeszcze sprawdził pasek wielorowkowy, czy przypadkiem się nie ślizga, bo może być tak że wyciągnął się trochę, a koło pasowe stawia jakiś tam opór i może się ślizga i dopiero później załapuje.
Założenie innej pompy zakładając że w ogóle podejdzie może niewiele dać, a koło pasowe możesz samo zmienić, ale wtedy trzeba paska o innej długości, będą inne przełożenia i nie wiadomo jak to się zachowa przy wysokich obrotach.


Tak co do pompy to mocowanie jest inne i nie podejdzie, problem jest z zaworkiem wysokiego cisnienia, zawiesza się w położeniu jak dla wolnych obrotów, czytaj jak się go odblokuje to do pierwszego dodania gazu jest wspomaganie a pożniej nie ma. Problem polega na tym że ta moja pompa działa na innej maździe 323f 1.8 a na mojej nie i tego tematu nie kumam. Może się gdzieś układ zapchał czy coś??