Brak wspomagania zwłaszcza na niskich obrotach

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez vengador » 27 mar 2009, 15:18

Witam.
mazda 323F bj 1.8 16v rocznik 2000r.

Mam problem ze wspomaganiem w mojej mazdzie. Pewnego dnia wsiadłem i nie było wspomagania. Pojechałem do majstrów i powiedzieli że jest pompa walnięta i trzeba kupić drugą. No to kupiłem drugą, która działała przy mnie jeszcze jak należy, założyli do mojego i to samo. Na obrotach tak do 2000 to w ogole zero, poźniej zaczyna trochę działać. Potem zgłębiali temat jakiegoś zaworka w pompie że się przycina na samochodzie, ale jak wyjeli pompe to działał poprawnie :(

Czy ktokolwiek miał z czymś takim doczynienia?? Pompa dobra a wspomagania brak, dodatkowo już 2 razy wymieniony był Dextron 2 w układzie i płynu nie ubywa ze zbiorniczka...
A i jeszcze jedno pytanie czy założenie pompy od 1,5 lub 1.6 może coś dać bo tam jest mniejsze kółko i może bedzie dawać większe ciśnienie w układ?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2008, 22:33
Posty: 37
Skąd: WARSZAWA
Auto: CIVIC EK3 D15Z6

Postprzez Jacekm_ » 28 mar 2009, 10:54

Może przekładnia się zatarła? Ale to musiałbyś jeździć bez płynu...
Ja bym jeszcze sprawdził pasek wielorowkowy, czy przypadkiem się nie ślizga, bo może być tak że wyciągnął się trochę, a koło pasowe stawia jakiś tam opór i może się ślizga i dopiero później załapuje.
Założenie innej pompy zakładając że w ogóle podejdzie może niewiele dać, a koło pasowe możesz samo zmienić, ale wtedy trzeba paska o innej długości, będą inne przełożenia i nie wiadomo jak to się zachowa przy wysokich obrotach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez vengador » 28 mar 2009, 17:29

Jacekm_ napisał(a):Może przekładnia się zatarła? Ale to musiałbyś jeździć bez płynu...
Ja bym jeszcze sprawdził pasek wielorowkowy, czy przypadkiem się nie ślizga, bo może być tak że wyciągnął się trochę, a koło pasowe stawia jakiś tam opór i może się ślizga i dopiero później załapuje.
Założenie innej pompy zakładając że w ogóle podejdzie może niewiele dać, a koło pasowe możesz samo zmienić, ale wtedy trzeba paska o innej długości, będą inne przełożenia i nie wiadomo jak to się zachowa przy wysokich obrotach.


Tak co do pompy to mocowanie jest inne i nie podejdzie, problem jest z zaworkiem wysokiego cisnienia, zawiesza się w położeniu jak dla wolnych obrotów, czytaj jak się go odblokuje to do pierwszego dodania gazu jest wspomaganie a pożniej nie ma. Problem polega na tym że ta moja pompa działa na innej maździe 323f 1.8 a na mojej nie i tego tematu nie kumam. Może się gdzieś układ zapchał czy coś??
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2008, 22:33
Posty: 37
Skąd: WARSZAWA
Auto: CIVIC EK3 D15Z6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323