Strona 1 z 1

Czy zaciski hamulcowe w Maździe są "pływające"

PostNapisane: 10 sty 2009, 18:30
przez Jacekm_
Witam,
Mam bardzo pilne pytanie, chciałbym wiedzieć, czy zaciski hamulcowe w maździe 323F BJ są "pływające" – nie jestem pewien, czy to się tak nazywa, ale raczej tak.
Dokładniej chodzi mi o to, czy cały zacisk zmienia swoje położenie podczas pracy hamulców a przede wszystkim, czy po zamontowaniu nowych klocków całkowita szerokość zacisku się zwiększy. Jest to dla mnie istotne ze względu na felgi, które chcę zamontować. Nie jestem pewny, czy da radę później wymienić klocki na nowe, żeby zacisk nie tarł o felgę.
Pozdrawiam i proszę o odpowiedź osoby zorientowane.
Jacek

PostNapisane: 10 sty 2009, 23:03
przez kropka
Podejrzewam że tak. W 323 BG są na pewno pływające. Najłatwiej Ci będzie zdjąć felgę i popatrzeć powinny być widoczne ramki zacisku które daje się rozsuwać.

PostNapisane: 10 sty 2009, 23:32
przez Jacekm_
No właśnie przymierzałem felgę i tak bardzo zaaferowałem się tym, że zacisk jest z nią na styk, że nawet zapomniałem obejrzeć tego dziadostwa i złożyłem ze stalówkami a teraz nie mam dostępu do garażu i nie chce mi się tego rozkładać na dworze. No ale coś czuję, że i tak będę musiał. W sumie najistotniejsze jest dla mnie to, czy przy nowych klockach zacisk rozsunie się poza swój obrys (na zewnątrz od auta). Bo jest część nieruchoma zacisku i ruchoma zapewne. U mnie felga jest na styk z tą częścią nieruchomą, ale obawiam się, że po założeniu nowych klocków zacisk rozsunie się na tyle, że nie będę mógł zakręcić kołem.

PostNapisane: 11 sty 2009, 12:50
przez JanuszM
Jacekm_ Nie masz się czym przejmować. O ile jarzemko (tam, gdzie wkłada się klocki) jest przymocowane na stałe do zwrotnicy, to cały zacisk musi być ruchomy. Bierze się to stąd, że w zacisku znajduje się tłoczek, który dociska klocki do tarczy i potrzeba trochę ruchu zacisku (który jest przykręcony do zwrotnicy/jarzemka na bodajże dwóch śrubach-prowadnicach), żeby docisnąć oba klocki do tarczy.
Jednakże nie zmienia to faktu, że sam zacisk ma stały rozmiar zewnętrzny i ruch tłoczka powinien powodować ruch zacisku w stronę osi samochodu.

PostNapisane: 11 sty 2009, 12:55
przez Jacekm_
JanuszM napisał(a):Jacekm_
Jednakże nie zmienia to faktu, że sam zacisk ma stały rozmiar zewnętrzny i ruch tłoczka powinien powodować ruch zacisku w stronę osi samochodu.

Takiej odpowiedzi potrzebowałem, dzięki :)