Wsteczny bieg
1, 2
YgooR napisał(a):W końcu nasze Mazdy są wyjątkowe
A konkretnie powoduje to zabezpieczenie przed wrzuceniem wstecznego bezpośrednio z 5 biegu.
No właśnie, trochu mnie to dziwiło że brak takiego zabezpieczenia biorąc pod uwagę że w Maluszku nawet jest
- Od: 25 paź 2009, 15:19
- Posty: 50
- Auto: 323f BJ B3
Byłem ostatnio u znajomego mechanika i opowiedziałem mu o tych ciężko chodzących biegach. Wszedł pod samochód i od razu wiedział o co chodzi. Jeszcze trochę takiego jeżdżenia i miałbym pogięte elementy. Mniej więcej postaram się opisać ten problem: ,iędzy skrzynią biegów, a lewarkiem zmiany biegów cięgna przechodzą przez jakieś uchwyty i w tych miejscach następuje zacieranie się. Usterkę można zlikwidować z kanału, trzeba w tych miejscach, powierzchnie współpracujące oczyścić i nasmarować.
- Od: 21 cze 2008, 13:33
- Posty: 14
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f (BJ) TD 2.0 1999r.
U mnie to się zbyt często nie zdarz, natomiast w poprzedniej madzi BG z problemami wchodził
- Od: 15 kwi 2007, 16:41
- Posty: 1084 (0/1)
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
- Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ
tgrzebien napisał(a):cięgna przechodzą przez jakieś uchwyty
Pomocne byłyby fotki, bo szczerze powiem że ja nie widziałem żadnych uchwytów. Może chodzi o tuleje które lubią się blokować.
ja tej naprawy niestety nie widziałem tylko wywnioskowałem z tego co mowił podczas "naprawy" znajomy. Trzeba wejsc pod samochod i tam powinno byc wszystko widac bez zbednego zagladania niewiadomo gdzie. Wg mnie to gdzie miedzy drazkiem zmiany biegow z sama skrzynia
- Od: 21 cze 2008, 13:33
- Posty: 14
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f (BJ) TD 2.0 1999r.
tak jak kolega wyżej pisze
podobno przy short shifter'ze jest lepiej ale nie wiem dokładnie.
włąsnie gorzej ale tylko z wstecznym
Mam u siebie short shift era zamontowanego wg fotorelacji Short shifter DIY. Fotorelacja i opis modyfikacji. biegi chodzą lekko ciężej i ciaśniej, a wsteczny wpina zdecydowanie lepiej Znacznie bardziej sporadycznie muszę ponownie wysprzęglić aby go wrzucić
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Jeśli problem ze wstecznym polega na niezałączaniu się go za pierwszym zazem i trzeba poprawić ponownie, głównie na zimnym silniku oraz gdy jednocześnie biegi chodzą dość opornie na tyle że nie haczą lecz dwoma palcami jest trudno je przełączać to bardzo możliwe że masz albo zużyty olej w skrzyni albo niewłaściwy. U mnie po wymianie oleju w skrzyni wszystkie biegi chodzą super delikatnie i precyzyjnie jak w nowym aucie. Jeśli w starszym japońcuskrzynia już haczy to o ile wodziki sprawne to samochód musi mieć grubo ponad 300tys km przebiegu. Olej musi być właściwy. Ja wlałem oryginał z ASO Mazdy. 3 litry starczą ale trzeba lać tak by za wiele nie rozlać bo wchodzi jakieś 2.6 czy 2.8L a olej drogi 80zeta za litr.
Wymiana oleju dość banalna prawie jak w silniku z tym że tutaj warto mieć dużą strzykawę lub smarownicę aby wlewać go od spodu przez otwór umieszczony pod kątem. Ja wlewałem z góry przez wężyk jakies 14mm czy 16mm zewnętrznej średnicy. Jak przez wężyk to przyda się obowiązkowo pomocnik nawet dziewczyna by potrzymać za wężyk by się nie wyśliznął z dziurki .
Wymiana oleju dość banalna prawie jak w silniku z tym że tutaj warto mieć dużą strzykawę lub smarownicę aby wlewać go od spodu przez otwór umieszczony pod kątem. Ja wlewałem z góry przez wężyk jakies 14mm czy 16mm zewnętrznej średnicy. Jak przez wężyk to przyda się obowiązkowo pomocnik nawet dziewczyna by potrzymać za wężyk by się nie wyśliznął z dziurki .
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości