Wsteczny bieg

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez BeJotka » 23 lis 2009, 21:15

Moja też tak ma, sprzegło, jedynka sprzegło,
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 15:19
Posty: 50
Auto: 323f BJ B3

Postprzez YgooR » 23 lis 2009, 21:31

Myślę że to rozwiąże problem, jest to fragment instrukcji 323f BJ. Polecam przeczytać punkt ''Uwaga"
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez BeJotka » 23 lis 2009, 21:50

YgooR -thx, tak myślałem to to zamierzony efekt Japońców a nie żadna usterka :)
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 15:19
Posty: 50
Auto: 323f BJ B3

Postprzez YgooR » 23 lis 2009, 22:00

W końcu nasze Mazdy są wyjątkowe ;)
A konkretnie powoduje to zabezpieczenie przed wrzuceniem wstecznego bezpośrednio z 5 biegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez BeJotka » 23 lis 2009, 22:22

YgooR napisał(a):W końcu nasze Mazdy są wyjątkowe ;)
A konkretnie powoduje to zabezpieczenie przed wrzuceniem wstecznego bezpośrednio z 5 biegu.

No właśnie, trochu mnie to dziwiło że brak takiego zabezpieczenia biorąc pod uwagę że w Maluszku nawet jest :)
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 15:19
Posty: 50
Auto: 323f BJ B3

Postprzez tgrzebien » 17 cze 2010, 17:53

Byłem ostatnio u znajomego mechanika i opowiedziałem mu o tych ciężko chodzących biegach. Wszedł pod samochód i od razu wiedział o co chodzi. Jeszcze trochę takiego jeżdżenia i miałbym pogięte elementy. Mniej więcej postaram się opisać ten problem: ,iędzy skrzynią biegów, a lewarkiem zmiany biegów cięgna przechodzą przez jakieś uchwyty i w tych miejscach następuje zacieranie się. Usterkę można zlikwidować z kanału, trzeba w tych miejscach, powierzchnie współpracujące oczyścić i nasmarować.
Początkujący
 
Od: 21 cze 2008, 13:33
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f (BJ) TD 2.0 1999r.

Postprzez shadoow » 17 cze 2010, 18:57

U mnie to się zbyt często nie zdarz, natomiast w poprzedniej madzi BG z problemami wchodził
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 16:41
Posty: 1084 (0/1)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ

Postprzez YgooR » 18 cze 2010, 02:34

tgrzebien napisał(a):cięgna przechodzą przez jakieś uchwyty

Pomocne byłyby fotki, bo szczerze powiem że ja nie widziałem żadnych uchwytów. Może chodzi o tuleje które lubią się blokować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez tgrzebien » 21 cze 2010, 20:08

ja tej naprawy niestety nie widziałem tylko wywnioskowałem z tego co mowił podczas "naprawy" znajomy. Trzeba wejsc pod samochod i tam powinno byc wszystko widac bez zbednego zagladania niewiadomo gdzie. Wg mnie to gdzie miedzy drazkiem zmiany biegow z sama skrzynia
Początkujący
 
Od: 21 cze 2008, 13:33
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f (BJ) TD 2.0 1999r.

Postprzez rafal700 » 10 maja 2011, 20:41

witam

u mnie też ostatnio bieg wsteczny ciężko wchodzi. Czasami pomaga wrzucenie trójki czasami wciśnięcie sprzęgła drugi raz... w/w post jest lekarstwem na ten objaw ?
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez D4NI3L » 3 cze 2011, 19:11

tak jak kolega wyżej pisze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Neonixos666 » 3 cze 2011, 19:54

podobno przy short shifter'ze jest lepiej ale nie wiem dokładnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez D4NI3L » 4 cze 2011, 09:45

włąsnie gorzej :D ale tylko z wstecznym :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez electro » 9 lis 2012, 22:01

a myślałem ż tylko ja tak mam ;) z tym wstecznym
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2012, 23:02
Posty: 39
Auto: 323F 1,6 całe 98KM ;) – Bi Dżej

Postprzez black_pablo » 10 gru 2012, 10:17

Mam u siebie short shift era zamontowanego wg fotorelacji Short shifter DIY. Fotorelacja i opis modyfikacji. biegi chodzą lekko ciężej i ciaśniej, a wsteczny wpina zdecydowanie lepiej <spoko> Znacznie bardziej sporadycznie muszę ponownie wysprzęglić aby go wrzucić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Zoomi » 3 lip 2017, 23:25

Jeśli problem ze wstecznym polega na niezałączaniu się go za pierwszym zazem i trzeba poprawić ponownie, głównie na zimnym silniku oraz gdy jednocześnie biegi chodzą dość opornie na tyle że nie haczą lecz dwoma palcami jest trudno je przełączać to bardzo możliwe że masz albo zużyty olej w skrzyni albo niewłaściwy. U mnie po wymianie oleju w skrzyni wszystkie biegi chodzą super delikatnie i precyzyjnie jak w nowym aucie. Jeśli w starszym japońcuskrzynia już haczy to o ile wodziki sprawne to samochód musi mieć grubo ponad 300tys km przebiegu. Olej musi być właściwy. Ja wlałem oryginał z ASO Mazdy. 3 litry starczą ale trzeba lać tak by za wiele nie rozlać bo wchodzi jakieś 2.6 czy 2.8L a olej drogi 80zeta za litr.
Wymiana oleju dość banalna prawie jak w silniku z tym że tutaj warto mieć dużą strzykawę lub smarownicę aby wlewać go od spodu przez otwór umieszczony pod kątem. Ja wlewałem z góry przez wężyk jakies 14mm czy 16mm zewnętrznej średnicy. Jak przez wężyk to przyda się obowiązkowo pomocnik nawet dziewczyna by potrzymać za wężyk by się nie wyśliznął z dziurki :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2017, 00:41
Posty: 181 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 S VI BJ, 1.6 ZM benzynka 98KM/72kW, 2002r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323