Wymiana oleju w skrzyni biegów
freshbratek napisał(a):waldek72 – ile ci weszło tego oleju do skrzyni i jaki zalałeś ?
2 Litry spokojnie Ci wystarczy. Ja u siebie mam M1 75w90 i bardzo ładnie mi skrzynia chodzi.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Witam.
Jakieś dwa miesiące temu postanowiłem wymienić wszystkie płyny w mojej madzi.
Wymiana oleju w skrzyni
– spuścić cały olej przez odkręcenie takiej płaskiej śruby u dołu skrzyni.
– z powrotem zakręcić te grube a odkręcić śrubę przelewowa z boku skrzyni.
– kopic 3 litry oleju (nie dwa jak kolega sugeruje bo braknie nam jakieś 0,70 l oleju i co ....)
– w mojej skrzyni mieści się 2,7 l oleju.
– zaopatrzyć się w wężyk jakieś 4-5 m.
– zrobić dziurkę na wężyk w korku oleju włożyć wężyk i podwiesić butelkę, drugi koniec węza włożyć w otwór przelewowy i patrzeć aż zacznie stamtąd wylewać się ,przelewać...
Mnie cala operacja zajęła jakieś 2,5 godz ( cienki wężyk )
Pozdrawiam.
Jakieś dwa miesiące temu postanowiłem wymienić wszystkie płyny w mojej madzi.
Wymiana oleju w skrzyni
– spuścić cały olej przez odkręcenie takiej płaskiej śruby u dołu skrzyni.
– z powrotem zakręcić te grube a odkręcić śrubę przelewowa z boku skrzyni.
– kopic 3 litry oleju (nie dwa jak kolega sugeruje bo braknie nam jakieś 0,70 l oleju i co ....)
– w mojej skrzyni mieści się 2,7 l oleju.
– zaopatrzyć się w wężyk jakieś 4-5 m.
– zrobić dziurkę na wężyk w korku oleju włożyć wężyk i podwiesić butelkę, drugi koniec węza włożyć w otwór przelewowy i patrzeć aż zacznie stamtąd wylewać się ,przelewać...
Mnie cala operacja zajęła jakieś 2,5 godz ( cienki wężyk )
Pozdrawiam.
- Od: 29 lis 2009, 12:35
- Posty: 23
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: 323F/1,6/2001 było, jest 3/1.6 HDI/2007 sedan czarny m.
Dzięki Borys – możesz sprawdzić, ale tylko jak będzie Ci się nudzić. Zarzuciłem plany wymiany oleju w skrzyni, jak tylko dowiedziałem się, że poprzedni właściciel wymienił olej i to na dobry. Dopiero 30 tys. km na nim zrobione.
A dwójka ciężko wchodzi.... (haczy się).
A dwójka ciężko wchodzi.... (haczy się).
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
...a ja dzisiaj kupiłem Carlube 75w90 (polecany na forum) i jutro zabieram się za wymianę bo już czuć, że biegi nie wchodzą tak lekko jak powinny..
-
pacifisto
Dzisiaj wymieniłem olej w skrzyni biegów.Kupiłem 3 litry Mobilube SHC 75w90 GL-5 po 43pln za litr i strzykawę YATO za 40.Przed spuszczeniem oleju należy go rozgrzać przejeżdżając kilka kilometrów(pamiętam to jeszcze z czasów gdy wymieniałem olej w maluchu).Korek spustowy pod spodem skrzyni łatwo odszukać bo jest to śruba o największym rozmiarze(klucz zdaje się 23).Korek przelewowy jest na ten sam klucz z boku skrzyni od strony silnika.Przy odkręcaniu korków trzeba zwrócić uwagę na podkładki uszczelniające,żeby ich nie zgubić.Dodatkowo odkręciłem osłonę plastikową co ułatwiło dostęp do otworu przelewowego,ale i bez tego jest to możliwe.Strzykawką zalałem 2,7 litra oleju(tyle jest w instrukcji) i na tym koniec.Przy dokręcaniu korków OSTROŻNIE!!! z siłą bo chyba są z aluminium.Lepiej w razie wycieku dokręcić niż ukręcić.I to tyle wymiany.Poszło łatwo i przyjemnie mimo,że nie jestem orłem w mechanice.
Ja zrobiłem wymianę oleju w skrzyni u mechanika. Cała operacja trwała 15 min i kosztowała mnie 20zł.
Nie musiałem się brudzić i martwić co zrobić ze zużytym olejem.
Zalałem skrzynię olejem Valvolin DuraBlend GL-4 75W-90.
Poza niepodważalnym skutkiem przedłużenia żywotności skrzyni, odniosłem również wrażenie, a w szczególności żona, że przekładnia pracuje swobodniej, luźnie,j można powiedzieć lżej. Szczególnie zauważalne jest lepsze wkleszczanie wstecznego i manewry dźwignią biegów na tzw luzie.
Nie musiałem się brudzić i martwić co zrobić ze zużytym olejem.
Zalałem skrzynię olejem Valvolin DuraBlend GL-4 75W-90.
Poza niepodważalnym skutkiem przedłużenia żywotności skrzyni, odniosłem również wrażenie, a w szczególności żona, że przekładnia pracuje swobodniej, luźnie,j można powiedzieć lżej. Szczególnie zauważalne jest lepsze wkleszczanie wstecznego i manewry dźwignią biegów na tzw luzie.
- Od: 23 sie 2010, 23:30
- Posty: 411
- Skąd: Luboń
- Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)
Witam,
Ostatnio ciężko zmienia mi się bieg z 1 na 2 i wsteczny, więc postanowiłem wymienić olej w skrzyni biegów. Wcześniej sprawdzano mi wysprzęglik (o ile dobrze to nazywam?) i tam jest wszystko ok. W FAQ BJ jest napisane, żeby olej zmienić na 75W90. Nie mam jednak pojęcia jaki olej był stosowany wcześniej (syntetyk, pół syntetyk, jaka lepkość). Czy tutaj jest podobnie jak z olejami silnikowymi, że należy raczej stosować jeden typ oleju i o podobnych właściwościach (w przypadku dolewki) Czy jeżeli wybiorę taki olej:
http://www.nokaut.pl/oleje-przekladniow ... 0-1-l.html
To będzie on odpowiedni dla mojego autka?
O ile z silnikiem dałem sobie już spokój i będę robił te dolewki 200-300 ml/1000km, o tyle nie chcę mieć rozwalonej kolejnej rzeczy, a wyczytałem w kilku artykułach, że warto olej zmieniać i w skrzyni...
http://www.auto-swiat.pl/1-wymiana-olej ... yni-biegow
Pozdrawiam!
Ostatnio ciężko zmienia mi się bieg z 1 na 2 i wsteczny, więc postanowiłem wymienić olej w skrzyni biegów. Wcześniej sprawdzano mi wysprzęglik (o ile dobrze to nazywam?) i tam jest wszystko ok. W FAQ BJ jest napisane, żeby olej zmienić na 75W90. Nie mam jednak pojęcia jaki olej był stosowany wcześniej (syntetyk, pół syntetyk, jaka lepkość). Czy tutaj jest podobnie jak z olejami silnikowymi, że należy raczej stosować jeden typ oleju i o podobnych właściwościach (w przypadku dolewki) Czy jeżeli wybiorę taki olej:
http://www.nokaut.pl/oleje-przekladniow ... 0-1-l.html
To będzie on odpowiedni dla mojego autka?
O ile z silnikiem dałem sobie już spokój i będę robił te dolewki 200-300 ml/1000km, o tyle nie chcę mieć rozwalonej kolejnej rzeczy, a wyczytałem w kilku artykułach, że warto olej zmieniać i w skrzyni...
http://www.auto-swiat.pl/1-wymiana-olej ... yni-biegow
Pozdrawiam!
Why so serious?
- Od: 18 lip 2010, 04:14
- Posty: 50
- Skąd: Toruń/Warszawa
- Auto: Mazda 323F, 2001 rok, silnik 2.0 benzyna, 131KM
witam koledzy,
u mnie skrzynia przy zmianie biegów delikatnie piszczy, myślicie że to może być od małego poziomu oleju w skrzyni? Dodam, że na wolnych obrotach lewarek drży a gdy ciągnie to już nie.
u mnie skrzynia przy zmianie biegów delikatnie piszczy, myślicie że to może być od małego poziomu oleju w skrzyni? Dodam, że na wolnych obrotach lewarek drży a gdy ciągnie to już nie.
- Od: 30 sty 2011, 15:34
- Posty: 69
- Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
- Auto: Mazda 323f DiTD
witam.a jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni?
- Od: 27 sty 2011, 18:26
- Posty: 27
- Auto: Mazda 323f 1.8 rok 1999
Zabrałem się w końcu za wymianę oleju. Kupiłem 3 L mobilube 1 SHC.
I jak zwykle problem !
Jak odkręciłem wlew to olej się wylewał ! Jak to możliwe ? Samochód stał na płaskim. Na szczęście niewiele się wylało.
Potem odkręciłem spust i wyleciało łącznie prawie 4 litry !
Wszędzie stoi, że ma być 2,7. Co za skrzynię ja mam ?
Wlałem te całe 3 litry i oczywiście było mało. Wsadziłem palca i nie sięgnąłem poziomu oleju.
Pod nakrętkami nie było u mnie żadnych uszczelek, czy też podkładek, tak jak przy spuście oleju silnikowego...
O co tu chodzi ?
Ps: Klucz istotnie 23.
Edit: nie widzę innej przyczyny, jak przechył samochodu, tylko dlaczego poprzednio (a był wymieniany olej jakieś 30 tys. temu w warsztacie) także było sporo za dużo ? Wyleciało przecież prawie gdzieś 3,7 l.
I jak zwykle problem !
Jak odkręciłem wlew to olej się wylewał ! Jak to możliwe ? Samochód stał na płaskim. Na szczęście niewiele się wylało.
Potem odkręciłem spust i wyleciało łącznie prawie 4 litry !
Wszędzie stoi, że ma być 2,7. Co za skrzynię ja mam ?
Wlałem te całe 3 litry i oczywiście było mało. Wsadziłem palca i nie sięgnąłem poziomu oleju.
Pod nakrętkami nie było u mnie żadnych uszczelek, czy też podkładek, tak jak przy spuście oleju silnikowego...
O co tu chodzi ?
Ps: Klucz istotnie 23.
Edit: nie widzę innej przyczyny, jak przechył samochodu, tylko dlaczego poprzednio (a był wymieniany olej jakieś 30 tys. temu w warsztacie) także było sporo za dużo ? Wyleciało przecież prawie gdzieś 3,7 l.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Panowie śruba od wlewu oleju w BA to ta duża od przodu skrzyni a spustu to przy cięgnach skrzyni też duża będąca pod spodem
I 3 litry do mojej skrzyni wystarczy
I 3 litry do mojej skrzyni wystarczy
- Od: 12 mar 2007, 23:40
- Posty: 344
- Skąd: Białystok, Wa-wa
- Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości