Wymiana oleju w skrzyni biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez michal66 » 10 paź 2010, 15:53

waldek72-napisz jeszcze którą dziurą wlałeś ten olej.
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny – dopij wódkę i idź spać
Początkujący
 
Od: 11 mar 2010, 00:23
Posty: 12
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F 1999r TDVI

Postprzez Borys » 10 paź 2010, 17:33

75W90 GL-4 2,7l, wlew jest z przodu skrzyni (można wlewać od góry przez maskę), taki sam klucz jak korek spustowy.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Erastotenes » 17 paź 2010, 00:11

freshbratek napisał(a):waldek72 – ile ci weszło tego oleju do skrzyni i jaki zalałeś ???

2 Litry spokojnie Ci wystarczy. Ja u siebie mam M1 75w90 i bardzo ładnie mi skrzynia chodzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez mowe » 18 paź 2010, 10:51

Witam.
Jakieś dwa miesiące temu postanowiłem wymienić wszystkie płyny w mojej madzi.

Wymiana oleju w skrzyni
– spuścić cały olej przez odkręcenie takiej płaskiej śruby u dołu skrzyni.
– z powrotem zakręcić te grube a odkręcić śrubę przelewowa z boku skrzyni.
– kopic 3 litry oleju (nie dwa jak kolega sugeruje bo braknie nam jakieś 0,70 l oleju i co ....)
– w mojej skrzyni mieści się 2,7 l oleju.
– zaopatrzyć się w wężyk jakieś 4-5 m.
– zrobić dziurkę na wężyk w korku oleju włożyć wężyk i podwiesić butelkę, drugi koniec węza włożyć w otwór przelewowy i patrzeć aż zacznie stamtąd wylewać się ,przelewać...

Mnie cala operacja zajęła jakieś 2,5 godz ( cienki wężyk ) ;)
Pozdrawiam.<spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2009, 12:35
Posty: 23
Skąd: Sosnowiec
Auto: 323F/1,6/2001 było, jest 3/1.6 HDI/2007 sedan czarny m.

Postprzez decadent » 21 paź 2010, 08:44

Jaki klucz jest potrzebny do odkręcenia spustu oraz korka poziomu/wlewu oleju w skrzyni ?
Pytam o numer.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Borys » 21 paź 2010, 17:28

Nastawny <rotfl>
A tak serio to duży jakiś (>20), jak do jutra nikt nie poda to sprawdzę ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez decadent » 22 paź 2010, 08:16

Dzięki Borys – możesz sprawdzić, ale tylko jak będzie Ci się nudzić. Zarzuciłem plany wymiany oleju w skrzyni, jak tylko dowiedziałem się, że poprzedni właściciel wymienił olej i to na dobry. Dopiero 30 tys. km na nim zrobione.

A dwójka ciężko wchodzi.... (haczy się).
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez pacifisto » 22 paź 2010, 17:01

...a ja dzisiaj kupiłem Carlube 75w90 (polecany na forum) i jutro zabieram się za wymianę bo już czuć, że biegi nie wchodzą tak lekko jak powinny..
pacifisto
 

Postprzez adi3335 » 22 paź 2010, 21:22

Klucz ok 26lub 28 już nie pamiętam. Do sportive weszło cos ok 2,7l
Gdy przez wlew oleju wylewa się olej jest full
Oczywiście zalany olej jeden z lepszych amsoil 75w90 gl-4
Obrazek
YTS vvt-i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2010, 00:35
Posty: 76
Auto: YTS

Postprzez decadent » 23 paź 2010, 16:08

A mnie się zdaje, że ten klucz to 23
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez adi3335 » 31 paź 2010, 01:56

Klucz to pikuś ale po zalaniu niema problemów z wstecznym.
Czyli amsoil 75w90 gl-4 czyni cuda szczerze polecam
YTS vvt-i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2010, 00:35
Posty: 76
Auto: YTS

Postprzez aleks » 22 lis 2010, 22:56

Dzisiaj wymieniłem olej w skrzyni biegów.Kupiłem 3 litry Mobilube SHC 75w90 GL-5 po 43pln za litr i strzykawę YATO za 40.Przed spuszczeniem oleju należy go rozgrzać przejeżdżając kilka kilometrów(pamiętam to jeszcze z czasów gdy wymieniałem olej w maluchu).Korek spustowy pod spodem skrzyni łatwo odszukać bo jest to śruba o największym rozmiarze(klucz zdaje się 23).Korek przelewowy jest na ten sam klucz z boku skrzyni od strony silnika.Przy odkręcaniu korków trzeba zwrócić uwagę na podkładki uszczelniające,żeby ich nie zgubić.Dodatkowo odkręciłem osłonę plastikową co ułatwiło dostęp do otworu przelewowego,ale i bez tego jest to możliwe.Strzykawką zalałem 2,7 litra oleju(tyle jest w instrukcji) i na tym koniec.Przy dokręcaniu korków OSTROŻNIE!!! z siłą bo chyba są z aluminium.Lepiej w razie wycieku dokręcić niż ukręcić.I to tyle wymiany.Poszło łatwo i przyjemnie mimo,że nie jestem orłem w mechanice.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 15:45
Posty: 18 (0/1)
Skąd: okolice Ostrołęki
Auto: 323f bj 1,6 16v sportive 2001r.

Postprzez Fiodor » 28 lis 2010, 21:35

Ja zrobiłem wymianę oleju w skrzyni u mechanika. Cała operacja trwała 15 min i kosztowała mnie 20zł.
Nie musiałem się brudzić i martwić co zrobić ze zużytym olejem.

Zalałem skrzynię olejem Valvolin DuraBlend GL-4 75W-90.

Poza niepodważalnym skutkiem przedłużenia żywotności skrzyni, odniosłem również wrażenie, a w szczególności żona, że przekładnia pracuje swobodniej, luźnie,j można powiedzieć lżej. Szczególnie zauważalne jest lepsze wkleszczanie wstecznego i manewry dźwignią biegów na tzw luzie.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez john80 » 10 lut 2011, 02:24

Witam,
Ostatnio ciężko zmienia mi się bieg z 1 na 2 i wsteczny, więc postanowiłem wymienić olej w skrzyni biegów. Wcześniej sprawdzano mi wysprzęglik (o ile dobrze to nazywam?) i tam jest wszystko ok. W FAQ BJ jest napisane, żeby olej zmienić na 75W90. Nie mam jednak pojęcia jaki olej był stosowany wcześniej (syntetyk, pół syntetyk, jaka lepkość). Czy tutaj jest podobnie jak z olejami silnikowymi, że należy raczej stosować jeden typ oleju i o podobnych właściwościach (w przypadku dolewki) Czy jeżeli wybiorę taki olej:

http://www.nokaut.pl/oleje-przekladniow ... 0-1-l.html

To będzie on odpowiedni dla mojego autka?
O ile z silnikiem dałem sobie już spokój i będę robił te dolewki 200-300 ml/1000km, o tyle nie chcę mieć rozwalonej kolejnej rzeczy, a wyczytałem w kilku artykułach, że warto olej zmieniać i w skrzyni...

http://www.auto-swiat.pl/1-wymiana-olej ... yni-biegow

Pozdrawiam!
Why so serious?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 04:14
Posty: 50
Skąd: Toruń/Warszawa
Auto: Mazda 323F, 2001 rok, silnik 2.0 benzyna, 131KM

Postprzez Borys » 10 lut 2011, 16:47

GL-4 zalej i nic nie będzie się dziać. GL-5 niektórzy odradzają, ze względu na wchodzenie w reakcje z jakimś metalem.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez mateusz26 » 11 lut 2011, 09:13

witam koledzy,
u mnie skrzynia przy zmianie biegów delikatnie piszczy, myślicie że to może być od małego poziomu oleju w skrzyni? Dodam, że na wolnych obrotach lewarek drży a gdy ciągnie to już nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez Badzio323f18 » 13 lut 2011, 22:01

witam.a jak sprawdzic poziom oleju w skrzyni?
Początkujący
 
Od: 27 sty 2011, 18:26
Posty: 27
Auto: Mazda 323f 1.8 rok 1999

Postprzez Borys » 13 lut 2011, 22:23

Odkręcić korek wlewowy i wsadzić palucha. Powinno być równo z krawędzią otworu.
Załączniki
inspekcja oleju.jpg
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez decadent » 12 mar 2011, 02:05

Zabrałem się w końcu za wymianę oleju. Kupiłem 3 L mobilube 1 SHC.
I jak zwykle problem !
Jak odkręciłem wlew to olej się wylewał ! Jak to możliwe ? Samochód stał na płaskim. Na szczęście niewiele się wylało.
Potem odkręciłem spust i wyleciało łącznie prawie 4 litry !
Wszędzie stoi, że ma być 2,7. Co za skrzynię ja mam ?
Wlałem te całe 3 litry i oczywiście było mało. Wsadziłem palca i nie sięgnąłem poziomu oleju.
Pod nakrętkami nie było u mnie żadnych uszczelek, czy też podkładek, tak jak przy spuście oleju silnikowego...

O co tu chodzi ? <glupek2>

Ps: Klucz istotnie 23.

Edit: nie widzę innej przyczyny, jak przechył samochodu, tylko dlaczego poprzednio (a był wymieniany olej jakieś 30 tys. temu w warsztacie) także było sporo za dużo ? Wyleciało przecież prawie gdzieś 3,7 l.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Murray » 17 kwi 2011, 17:20

Panowie śruba od wlewu oleju w BA to ta duża od przodu skrzyni a spustu to przy cięgnach skrzyni też duża będąca pod spodem ??
I 3 litry do mojej skrzyni wystarczy ??
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron