Olej w skrzyni biegów-wymiana
Strona 1 z 1
Kto wie jak sie zmienia olej w skrzyni biegów w DITD, albo chciaż dolewa, bo cos mi biegi ciężko wchodzą, szczególnie jak jest auto zimne.
Ostatnio edytowano 5 sty 2008, 12:47 przez lukaszp, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
normalnie wchodzisz pod auto
odkrecasz korek spustowy
spuszczasz olej
wkrecasz go spowrotem
odkrecasz korek sprawdzania poziomu oleju
wczesniej zaopatruejsz sie w taka strzykawe do nabierania oleju z butelki i wlewasz go przez ten otwor do skrzyni i tak az do momentu jak olej zacznie sie wylewac przez ten otwor
zakrecasz korek
Zrobione!!!
producent podaje ze ok 2.7 litra wchodzi do skrzyni mi weszlo prawe 3l.
auto stało w poziomie zeby było jasne.
producent zaleca olej mobil 0SHC.
z tego co pamietam bardzo drogi byl
ale ile kosztowal nie pamietam
a co do sprawdzenia poziomu
to musisz wykrecic ten korek co sie sprawdza poziom.
tylko tam jest kilka takich śrub i wykrecenie zlej moze spowodowac male tarapaty.
zazwyczaj korek spustowy jet taki sam jak ten do sprawdzenia poziomu
i u mnie tak tez bylo.
z tego co pamietam klucz cos ok 19.
no i jak juz znajdziesz ten korek wykrecisz go to poziom oleju powinien byc do tego otworu.
najprosciej go sprawdzic wsuwajac cos typu palec lub jakis wygiety drut zeby sprawdzic ile tego oleju brakuje.
no mi brakowalo cos ok 2-3 cm do korka
a ze auto bylo kupione z zagranicy nie wiedzialem co ktos tam keidys wlal czy wogle wlewal to wymienilem go. ale wygladalo na to ze to byl ten oryginalny. przynajmnije mial kolor zblizony to tego nowego.
ale i tak chcialm go spuscic bo mialem wyciek z dekeilka od strony lewego kola
ale sie okazalo ze srubki byly poluzowane i wystarczylo dokrecic i wszystko minelo.
wycieki sie skonczyly
sprawdzalem stan i jest ok
odkrecasz korek spustowy
spuszczasz olej
wkrecasz go spowrotem
odkrecasz korek sprawdzania poziomu oleju
wczesniej zaopatruejsz sie w taka strzykawe do nabierania oleju z butelki i wlewasz go przez ten otwor do skrzyni i tak az do momentu jak olej zacznie sie wylewac przez ten otwor
zakrecasz korek
Zrobione!!!
producent podaje ze ok 2.7 litra wchodzi do skrzyni mi weszlo prawe 3l.
auto stało w poziomie zeby było jasne.
producent zaleca olej mobil 0SHC.
z tego co pamietam bardzo drogi byl
ale ile kosztowal nie pamietam
a co do sprawdzenia poziomu
to musisz wykrecic ten korek co sie sprawdza poziom.
tylko tam jest kilka takich śrub i wykrecenie zlej moze spowodowac male tarapaty.
zazwyczaj korek spustowy jet taki sam jak ten do sprawdzenia poziomu
i u mnie tak tez bylo.
z tego co pamietam klucz cos ok 19.
no i jak juz znajdziesz ten korek wykrecisz go to poziom oleju powinien byc do tego otworu.
najprosciej go sprawdzic wsuwajac cos typu palec lub jakis wygiety drut zeby sprawdzic ile tego oleju brakuje.
no mi brakowalo cos ok 2-3 cm do korka
a ze auto bylo kupione z zagranicy nie wiedzialem co ktos tam keidys wlal czy wogle wlewal to wymienilem go. ale wygladalo na to ze to byl ten oryginalny. przynajmnije mial kolor zblizony to tego nowego.
ale i tak chcialm go spuscic bo mialem wyciek z dekeilka od strony lewego kola
ale sie okazalo ze srubki byly poluzowane i wystarczylo dokrecic i wszystko minelo.
wycieki sie skonczyly
sprawdzalem stan i jest ok
- Od: 5 lip 2006, 01:24
- Posty: 77
- Skąd: Radom\Wroclaw
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.
Raczej 23....19 jest w misce olejowej silnika.Krzysiek_1123 napisał(a):z tego co pamietam klucz cos ok 19
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Raczej 23....19 jest w misce olejowej silnika.Krzysiek_1123 napisał(a):z tego co pamietam klucz cos ok 19
Dlatego napisalem z tego co pamietam, a ze bylo to dawno to zle pamietalem. grunt ze nie jakis z zaresu 10-13.chodzilo mi o podanie żedu wartosci. nie pamietam jak w tym modelu ale w innych autach wykrecajac sruby w skrzyni takie male mozemy sobie narobic problemu gdyz ja rozlegulowac i trzeba bedzie jechac do kogos co sie dobrze zna na nich.
A tak dokladniej to nie beda nam chcialy wchodzic biegi te które bysmy sobie akurat życzyli.
- Od: 5 lip 2006, 01:24
- Posty: 77
- Skąd: Radom\Wroclaw
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.
a gdzie znajduje się korek wlewu oleju? i korek poziomu?
- Od: 8 lut 2013, 23:18
- Posty: 17
- Auto: 323F 2.0DiTD 2003
doogkurczak napisał(a):a gdzie znajduje się korek wlewu oleju? i korek poziomu?
przecie masz wyżej napisane---korek wlewu i poziomu to ten sam korek ,jest z przodu skrzyni ,łatwe dojście z tym że kolega wyzej pisze że na klucz 19 ,a jak pamiętam to raczej 21
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Korek wlewu raczej nie jest jednocześnie korkiem poziomu, należy wlać tyle oleju ile zaleca instrukcja. Jak zalałem więcej oleju (około 300ml więcej) w swojej Premacy wytworzyło się większe ciśnienie w skrzyni w czasie pracy i rozszczelniła się przy czujniku od prędkościomierza. Nieszczelność była tak paskudna, że nie widać było wycieku natomiast do skrzyni dostawałą się woda i przy mrozach mogłem zapomnieć o jeździe.
- Od: 20 kwi 2009, 21:45
- Posty: 59
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW
Witam,
Planuję wymianę oleju i nie wiem, czy ma być półsyntetyk czy 100% syntetyk? Czy mogę skrzynię zalać takim:
http://allegro.pl/motul-gear-300-sae-75 ... 97122.html
Planuję wymianę oleju i nie wiem, czy ma być półsyntetyk czy 100% syntetyk? Czy mogę skrzynię zalać takim:

- Od: 30 wrz 2012, 10:00
- Posty: 26
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 2003r.
Ok, dzieki za info
- Od: 30 wrz 2012, 10:00
- Posty: 26
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DiTD 2003r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość