Różnice w skrzyniach biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez waldek2000 » 15 maja 2007, 09:49

xANDy napisał(a):od 1800-3000 w RF2A jest praktycznie płaski moment, w przypadku RF4F jest mniejszy bo 2000-2600 stały,...

To by wyjaśniało początkową mułowatość w przyspieszaniu od 80km/h. Naczytałem się że od 1500obr DITD wyraźnie przyśpiesza ale pewnie nie mój model. Przyśpiesza ale od 1800.
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez xANDy » 15 maja 2007, 15:07

waldek2000 napisał(a):To by wyjaśniało początkową mułowatość w przyspieszaniu od 80km/h.

Nie zapomnij, że masz też inną skrzynię biegów i przy 80tce masz chyba wyższe obroty niż ja. U mnie jest ok 1750 przy 80 (mówię oczywiście o piątym biegu).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez waldek2000 » 15 maja 2007, 18:26

Zaraz sprawdzę, bo mam jechać zainstalować domykanie szyb do elektryka. Zdaje się że to ty masz wyższe obroty, o ile pamiętam u mnie 1700 albo mniej przy 80km/h.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez waldek2000 » 15 maja 2007, 20:32

Jest odrobinę poniżej 1700obr. na V przy 80km/h licznikowych oczywiście. 100km/h jest przy ok. 2120 (trudno jednoznacznie odczytać). No i faktycznie dobrze zbiera się koło 1800.
Swoją drogą ciekaw jestem czy Mazda montowała takie same skrzynie w swoich DITD, mozna by założyć osobny wątek pt. jakie mamy prędkości obrotowe na IV i V biegu przy np. 100km/h i porównać (biorąc pod uwagę używane ogumienie i czy to jest 323f lub 626) – ja mam seryjne 14R185/65.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez sboard » 15 maja 2007, 22:00

W GW jest zmienione przełożenie główne w porównaniu do GF (w BJ jest chyba taka jak w GF), reszta jest taka sama. Także to że xANDy ma wyższe obroty przy tej samej prędkości jest jak najbardziej normalne. Zastanawiam się tylko czy to ma wpływ na wyniki elastyczności, GW jest cięższa od GF.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez xANDy » 15 maja 2007, 22:10

Ogumienie nie ma znaczenia – licznik i tak bierze obroty ze skrzyni a nie z asfaltu :)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez sboard » 15 maja 2007, 22:16

waldek2000
Porównywanie obrotów przy danej prędkości nie ma sensu, różnica przy tych samych skrzyniach może wynikać jedynie z błędu pomiaru. Obroty na danym biegu przy danej prędkości można wyliczyć na papierze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez waldek2000 » 16 maja 2007, 07:36

sboard napisał(a):waldek2000
Porównywanie obrotów przy danej prędkości nie ma sensu, różnica przy tych samych skrzyniach może wynikać jedynie z błędu pomiaru. Obroty na danym biegu przy danej prędkości można wyliczyć na papierze.


Usiłuję znaleźć przyczyny rewelacyjnych czasów przyspieszeń niektórych egzemplarzy. Jeśli miałyby tzw. krótsze piątki to by to tłumaczyło. Ale za to więcej powinny spalać przy jeździe na trasie i mieć niższą prędk. max. Czy jesteś pewny że skrzynie montowane w dieslach mazdy były takie same?? U mnie np. wyskoczyło po wpisaniu VIN na rosyjskiej stronie że maam usportowione zawieszenie cokolwiek miałoby to znaczyć. Może wersje z silnikami ze starą turbiną mają inne przełożenia ?
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez waldek2000 » 16 maja 2007, 07:41

xANDy napisał(a):Ogumienie nie ma znaczenia – licznik i tak bierze obroty ze skrzyni a nie z asfaltu :)

Chyba nie zastanowiłeś się z uwagi na późną porę. Jeśli zewnętrzna średnica koła jest większa to to koło zrobi mniej obrotów przy tej samej prędkości liniowej a tym samym wał silnika będzie miał mniejsze obroty (jeśli sprzęgło nie ślizga) :) .
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez sboard » 16 maja 2007, 07:47

Ogumienie ma wpływ na prędkość rzeczywistą, stosunek prędkości licznikowej do obrotów silnika będzie ten sam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez waldek2000 » 16 maja 2007, 08:43

sboard napisał(a):Ogumienie ma wpływ na prędkość rzeczywistą, stosunek prędkości licznikowej do obrotów silnika będzie ten sam.

Zgadzam się jak najbardziej z powyższym.
Nie pomyślałem, że mierzone są obroty kół jezdnych a nie droga pokonywana przez nie, sugerując się prostym fizycznym odczuciem problemu.
Wydaje mi sie jednak że idea poszukiwania różnic w skrzyniach biegów może wyjaśnić różne czasy elastyczności, a pominięcie średnicy kół upraszcza sprawę.
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez xANDy » 16 maja 2007, 09:40

Podaję wartości z manuala:
Obrazek
Zakreślonym zaznaczone są ZMIANY w stosunku do skrzyń w modelach pierwotnych. Nie znalazłem (nie szukałem za bardzo) jakie były owe pierwotne.
Powyższy rysunek pochodzi z manuala od 626 zaś w manualu od RF-T dodatkowo zmienione są dwa punkty:
Fineal Gear Ratio:
Except wagon: 3.409
Wagon 3.619

W efekcie zamiast jasności sytuacji mamy spore zamieszanie. Bo z manuala od GF/GW wynika jedno, z manuala od RF-T wynika drugie. Jeszcze możliwe, że sprowadzone do kraju madzinki mają podmienione skrzynie (a symbol we wszystkich jest ten sam!! G25M-R).

Wczoraj dla pewności sprawdziłem i przy 80tce mam 1800 na obrotomierzu, 2500 przy 110 i ok. 2950 przy 130.

PS. wyciągnąłem z teczki stare wydruki z czeskiej strony (już nie istnieje) i przepisałem do excela tamtejsze dane:
Obrazek
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez sboard » 16 maja 2007, 10:57

xANDy, wygląda na to, że masz fabryczną skrzynię :P (Final Gear Ratio 3,619) i licznik Ci nie przekłamuje (o ile masz opony 195/60/15).
Wg moich wyliczeń:
RPM____V
1800____80.37496199
2500____111.6318917
2950____131.7256322
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez xANDy » 16 maja 2007, 11:01

Opony mam 185/65/15
Przy jeździe na prostej przy stówie GPS pokazuje 96; przy 130 pokazywał 125, więc zakładam, że to fabryczne "przekłamanie", które ma każdy licznik (na zasadzie bezpieczeństwa). Czyli przy prędkości 209 fizycznie było zapewne 201, chociaż miałem specjalnie mocno dopompowane oponki (3.0 i 3.2) :D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez sboard » 16 maja 2007, 11:16

Przy tym rozmiarze różnica wynosi 1% więcej
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez sboard » 16 maja 2007, 11:27

Dla auta z Final Gear Ratio 3,409 z oponami 195/60/15:

RPM____V
1800____85.32619168
2500____118.5085996
2950____139.8401475

Sprawdzę dzisiaj jak to wygląda w rzeczywistości.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2007, 13:10
Posty: 93
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 2.0 DITD '98 HB

Postprzez MarekW » 16 maja 2007, 20:58

Witam,

Widzę, że rozmowa obejmuje tylko modele 626.
Więc postanowiłem dodać coś dla BJ.
Skrzynia G15M-R
I bieg 3,454:1
II bieg 1,833:1
III bieg 1,310:1
IV bieg 0,914:1
V bieg 0,680:1
Główna 3:409:1
wsteczny 3,454:1

To znalazłem. Mam opony 175/65/R14
Poprzeliczam i podam wyniki jak jest u mnie.

Pozdrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez waldek2000 » 17 maja 2007, 21:57

MarekW napisał(a):Więc postanowiłem dodać coś dla BJ.
...
Poprzeliczam i podam wyniki jak jest u mnie.
Marek


Podaj proszę obroty przy np. 80km/h na V biegu, bo same przełożenia nic mi nie mówią w sytuacji jak nie wiem jakie u mnie są.
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Postprzez MarekW » 18 maja 2007, 22:19

Wyniki dla BJ z oponami 175/65/R14.
III IV V
2000 obr. 49 70,5 95
2500 obr 61 88 118

80km/h 3250 2270 1690

W domu poprzeliczałem i dokładnie się zgadzają: przełożenia i prędkość.

Pozdrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez waldek2000 » 18 maja 2007, 22:49

No to widzę, że dokładnie tak samo jak w mojej. A jak z elastycznością u ciebie???
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2007, 13:27
Posty: 192
Skąd: Przeworsk
Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323