Strona 1 z 4

Stuki w układzie kierowniczym

PostNapisane: 13 gru 2006, 17:57
przez Gość
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 323 BJ 2001 1, 6. Sprowadziłem ją z Niemiec. Po pół roku użytkowania na naszych "kochanych" drogach wystąpił problem. Przy lekkim ruszaniu kołem kierownicy słyszalny jest stukot z lewej strony. Głośniejszy na wyłączonym silniku. Pojechałem do mechanika i wykluczył końcówki drążków i powiedział, że stukot dochodzi albo z przekładni kierowniczej, albo z drążka. Zrozumiałe dla mnie jest, że części te można wymienić. ( o ile drążek nie jest zbyt drogi, to kompletnie nie mam pojęcia jaka jest cena przekładni.) Jeżeli możecie mi pomóc w ustaleniu cen tych części i ewentualnie podać, czy przekładnię da się naprawić, czy trzeba regenerować lub wymieniać, to będę wdzięczny. ( podobno w niektórych przekładniach jest regulacja takich luzów) Może ktoś zna jakiś warsztat na śląsku godny polecenia w sprawach układu kierowniczego??? Dziękuję za informacje.

PostNapisane: 13 gru 2006, 18:54
przez woytheck
dla mnie przekładnia, rozumiem że masz wspomaganie i dlatego bardziej stuka przy wyłączonym :( mam to samo, ale w starszym ciut modelu :–> W bytomiu bodajże na szobierkach jest Bardzo dobry warsztat zajmujący się regeneracją przekładni. Nie pamiętam w tej chcwili naziska kolesia, ale jak jutro wrócę z pracy to podam bo to mój klient

Już sobie przypomniałem, jago nazwisko to "Konieczny", jeżeli Ci zależy to na jutro przygotuję dokłądny adres i jakiś telefon do niego

PostNapisane: 13 gru 2006, 19:50
przez Winetou
przeczytaj proszę regulamin i popraw temat...

PostNapisane: 13 gru 2006, 23:30
przez gadula
Czyżby to jakieś fatum nad Mazdami :| Mam dokładnie takie same objawy, też prawie po pół roku od kupienia. Chyba pójdę dać na mszę, albo zadzwonię po egzorcystę <lol>

PostNapisane: 13 gru 2006, 23:51
przez Jacol
U mnie to samo :P Tylko jeszcze nie sprawdzałem końcówek :P

PostNapisane: 14 gru 2006, 11:30
przez magicadm
Ten typ tak ma!!!
W każdej (prawie) Maździe tak wali.
Jak nie czuć luzów – nic nie ruszaj. Tak ma wiekszość aut ze wspomaganiem kierownicy.

PostNapisane: 14 gru 2006, 13:04
przez VTec
u mnie tez tak stuka. cicho ale da sie slyszec. natomiast jezdze juz tak z tym ponad dwa lata. nie ma luzu na kolku,nie ma co kombinowac na sile,

pozdr

PostNapisane: 14 gru 2006, 18:34
przez smagur
U mnie to samo... lekki stukot. Coś jakby przeskakiwanie ale zgadzam sie z przedmówcami że ten typ tak ma bo jeżdze już jakiś czas i "stukanie" ani sie nie nasila anii sie nie zmniejsza! Myśle że nie ma co grzebać na siłe tym bardziej że słychać to jedynie przy postoju i naprawde trzeba wiedzieć czego nasłuchiwać

PostNapisane: 2 lip 2008, 21:43
przez lukaszp
Mam ten sam problem.
Jak szarpię kierownicą "prawo-lewo" czy jak jest silnik uruchomiony czy zgaszony to stuka coś w okolicy przekładni kierowniczej (bardziej z lewej strony).
Pewnie będzie to przegub kulowy na drążku kierowniczym albo sama przekładnia, ale jutro postaram sie to zdjagnozować. odkręcę drążek od strony koła i sprawdzę czy jest luz.

PostNapisane: 2 lip 2008, 21:44
przez lukaszp
Mam ten sam problem.
Jak szarpię kierownicą "prawo-lewo" czy jak jest silnik uruchomiony czy zgaszony to stuka coś w okolicy przekładni kierowniczej (bardziej z lewej strony).
Pewnie będzie to przegub kulowy na drążku kierowniczym albo sama przekładnia, ale jutro postaram sie to zdjagnozować. odkręcę drążek od strony koła i sprawdzę czy jest luz.

PostNapisane: 2 lip 2008, 21:45
przez lukaszp
Mam ten sam problem.
Jak szarpię kierownicą "prawo-lewo" czy jak jest silnik uruchomiony czy zgaszony to stuka coś w okolicy przekładni kierowniczej (bardziej z lewej strony).
Pewnie będzie to przegub kulowy na drążku kierowniczym albo sama przekładnia, ale jutro postaram sie to zdjagnozować. odkręcę drążek od strony koła i sprawdzę czy jest luz.

Stuki w przekładni kierowniczej

PostNapisane: 13 lip 2009, 09:50
przez Artek07
Witam
Przeszukałem forum i znalazłem pare postów z tym zagadnieniem ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi więc w przypływie rozpaczy zakładam nowy wątek.
Otóż jest tak na postoju przy wyłączonym siniku poruszam szybko kierownicą w lewo i w prawo i w tedy słychać jakieś stuki z lewej strony auta w okolicach przekładni kierowniczej moje podejrzenia padły na drążek kierowniczy lewy więc w piątek wymieniłem drążek i jakież było moje zdziwienie że te stuki dalej są.
W szale dokonałem kontroli pozostałego zawieszenia i tak łączniki są dobre poduszki stabilizatora wymieniałem 2 miech tymu i też nie ma luzów swożnie ok.
Pozostała mi jedynie przekładnia a że po odpaleniu te stuki są znacznie mniejsze (olej chyba wybiera luzy i sa nie prawie niesłyszalne) stąd pewność że to przekładnia.

pyt. 1 czy te luzy są jakoś regulowane w tym modelu(323F DiTD 2001).
pyt 2 jeżeli nie to czy tylko wymiana czy też jak wyczytałem w postach ten typ tak ma i się nie przejmować
prosze o jakies sensowne info bo już mam stracha czy z tym jeździć dalej czy wywalać ok 1,5 tyś i wymieniać.

PostNapisane: 13 lip 2009, 13:47
przez JanuszM
Artek07 A czy te stuki słychać też podczas jazdy?

PostNapisane: 13 lip 2009, 14:54
przez soul
a jezeli slychac to co? :P bo u mnie juz tez slychac podczas jazdy :/ i prawodpodobnie z maglownicy.. na postoju stuka, jak odpalam silnik niby luz sie powinien kasowac, ale nie.. stuka dalej

PostNapisane: 13 lip 2009, 15:35
przez Artek07
w czasie jazdy nic nie słychać. jak mam zgaszony silnik to słychać dość mocno a po odpaleniu (pompa tłoczy olej i kasuje luzy) ciężko jest je usłyszeć. czasami słychać ale są to stuki bardzo minimalne. na zdjęciach przekładni widać jakąś śrubę regulacyjną (na imbus) ale jest ona oz strony przegrody i nie wiem czy można nią wybrać luzy czy nie.

PostNapisane: 13 lip 2009, 18:34
przez bikus
maglownica stuka, ja tez tak mam ze na postoju jak ruszam kiera to maglownica stuka ale jak nei ma luzu to mozna smialo jezdzic

PostNapisane: 14 lip 2009, 08:05
przez Artek07
ale ktos wie do czego służy ta śruba na przekładni, na zamontowanej przekładni jej nie widać poniewaz znajduje się id strony mocowanej do przegrody.

PostNapisane: 14 lip 2009, 08:57
przez KyRy
Artek07 popraw temat na zgodny z regulaminem

PostNapisane: 14 lip 2009, 11:18
przez Artek07
OK poprawione.
a swoją drogą czy nikt jeszcze nie ściągał przekładni że nic nie wiadomo o tej śrubie

PostNapisane: 14 lip 2009, 12:59
przez gaawell
hello Witam ja wlasnie przechodze ten sam problem z maglownica w mojej BA! Na poczatku myslalem ze cos z zawieszeniem bylem na szarpaku lecz tego stuku szarpak nie wykryl!! Dopiero po kreceniu kierownica w lewo i prawo wyszlo wszystko na jaw!! Na poczatku stuki byly malo slyszalne lecz teraz naprawde wali teraz zdrowo. Szukalem uzywanej i znalazlem za 200 zl ale jesli zacznie cieknac za 2 miechy to co w tedy?/? <glupek2> <glupek2> .Postanowilem kupic nowa za 1100 zl firmy Lauber. Niewiem czy robie ok czas pokaze . Jutro jade do sklepu i auto odstawiam do mechanika . Jesli chodzi o srube regulujaca luzy to mozna sprobowac lecz luz po jakims czasie nadal wystapi.Zycze powodzienia i cierpliwosci ;)