Dziwne działanie układu hamulcowego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Palele » 10 mar 2018, 17:28

Witam
Potrzebuję potwierdzić albo zaprzeczyć. Dokładnie prawie rok temu robiłem układ hamulcowy tzn nowe tarcze, klocki, regeneracja zacisków, nowe szczęki, nowe cylinderki i bębny + świeży płyn. Układ odpowietrzony, złożony poprawnie, wszystko było pięknie, hamulce żyleta. Jakiś czas temu przy hamowaniu pedał zaczął "wpadać", brał na samym dole i czuć było że z przodu tylko jedno koło bierze.
Można sobie pomyśleć że układ zapowietrzony, no ale płynu nie ubywa, sam by się zapowietrzył po prawie roku??
Najdziwniejsze jest to że wystarczy raz nacisnąć hamulec to drugie jego wciśniecie jest normalne tzn bierze wysoko tak jak trzeba i na wszystkie koła. tak jakby ciśnienie w układzie gdzieś uciekało na jednym kole. Po za tym jak tak dziwnie biorą hamulce to abs szaleje bo załącza się od razu nawet na suchej nawierzchni przy 10km/h ....
Ktoś podpowie co jest nie tak bo nie ukrywam ale odechciewa się przez to jeździć bo dosyć niebezpiecznie...
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 20:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Neonixos666 » 10 mar 2018, 18:01

Sprawdź przewody elastyczne czy nie ma nigdzie przetarć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Palele » 12 mar 2018, 15:00

Dzięki za odpowiedź, oddałem do mechanika auto bo jednak strach tak jeździć, niech ogarnie to dokładnie. Przy małej prędkości pół biedy ale hamując z dużej prędkości auto porządnie skręca... Przy okazji wymieni płyn hamulcowy.
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 20:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez Palele » 15 mar 2018, 18:48

Niestety mechanicy rozkładają ręce. Nie przewody i nie pompa, układ zalany nowym płynem, odpowietrzony i to samo. ABS dziwnie działa, może być taka możliwość że to moduł ABSu pada/padł?
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 20:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez adamax4 » 15 mar 2018, 18:55

Potwierdzone na 100% że pompa sprawna?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 21:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Palele » 15 mar 2018, 19:19

Tak mechanik powiedział i rozłożył ręce –.– nie wiem gdzie szukać punktu zaczepienia w tym momencie poza jeszcze pompą/modułem abs. Abs potrafi się włączyć przy bardzo małej prędkości, wtedy gdy nie powinien działać.
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 20:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez rav 75 » 15 mar 2018, 19:58

Sprawdź czujniki prędkości kół i koronki na piastach.
rav 75
 

Postprzez alk80 » 15 mar 2018, 20:43

czy na wyłączonym ABS też jest efekt wpadania hamulca w podłogę?
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Palele » 16 mar 2018, 07:11

rav 75 napisał(a):Sprawdź czujniki prędkości kół i koronki na piastach.

Czy jakby czujniki były walnięte to czasem licznik by nie działał, ewentualnie TCS, TCS OFF i ABS by się świeciło? Tak miałem gdy były uszkodzone czujniki na tylnej osi.

alk80 napisał(a):czy na wyłączonym ABS też jest efekt wpadania hamulca w podłogę?

Po pracy wyjmę bezpiecznik i sprawdzę jak to działa. Rozumiem że jak będzie tak samo to szukać przyczyny wcześniej czyli w pompie hamulcowej?

Dziękuję za pomoc.
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 20:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez alk80 » 16 mar 2018, 10:52

jeśli był by uszkodzony któryś czujnik to układy ABS i TCS byłyby nie aktywne i świeciły by się kontrolki,
czujnik prędkości tu chyba jeszcze jest na skrzyni, albo jest brany sygnał z przedniego prawego koła,
jeżeli bez bezpiecznik będzie to samo to przyczyna jest hydrauliczna, może jakiś rozdzielacz ciśnień albo regulator, to się chyba mieści w pompie ABS, nie znam się tak bardzo szczegółowo,
ale sprawdził bym też dokładniej jednak pompę hamulcową, jeśli są gdzieś choć małe wrzery w cylindrze pompy to może nie trzymać ciśnienia,
miałem tak z pompą sprzęgła, był też niewielki wyciek, niewielkie zapocenie które wyglądał jak kondensacji pary wodnej
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Palele » 16 mar 2018, 17:16

Po wyjęciu bezpiecznika od ABSu, hamulce nadal biorą nisko aczkolwiek równomiernie i mocniej.
No i też delikatnie słychać dźwięk upuszczanego powietrza gdy jedna osoba naciska na hamulec a druga słucha pod maską. Także zgłupiałem bo z jednej strony wychodzi że to moduł od ABSu a z drugiej ta pompa świszczy przy naciskaniu hamulca<glupek2>
Załączniki
20180316_164437_Film1[1].jpg
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 20:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez marcinowozniako » 16 mar 2018, 17:31

Zaciski. Zaciski do regeneracji. Niech rozbierze Ci mechanik zacisk i sprawdzi czy jest z nim wszystko, OK przeczyści gdzie trzeba, zobaczy czy prowadnice ładnie pracują. U mnie miałem dosyć podobny problem i winne okazały się zaciski które stały zamiast pracować.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Palele » 16 mar 2018, 17:42

marcinowozniako napisał(a):Zaciski. Zaciski do regeneracji. Niech rozbierze Ci mechanik zacisk i sprawdzi czy jest z nim wszystko, OK przeczyści gdzie trzeba, zobaczy czy prowadnice ładnie pracują. U mnie miałem dosyć podobny problem i winne okazały się zaciski które stały zamiast pracować.


Zaciski rozbierałem 11msc temu jak robiłem hamulce i dobrze działają :) Klocki i tarcza po równo jest brana a z tyłu wstawiałem nowe cylinderki.
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 20:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez marcinowozniako » 16 mar 2018, 17:47

Nie słuchasz widzę. Tak się składa że ja rozbierałem swoje 2 msc przed tym jak mi układ stanał i też ładnie wyczyściłem, nasmarowałem. Przez 11 miesięcy mogło się z tymi zaciskami bardzo duzpo rzeczy stać wiec rozbierz je aby ocenić stan na teraz a nie stan sprzed 11 miesiecy.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Palele » 16 mar 2018, 17:56

marcinowozniako napisał(a):Nie słuchasz widzę. Tak się składa że ja rozbierałem swoje 2 msc przed tym jak mi układ stanał i też ładnie wyczyściłem, nasmarowałem. Przez 11 miesięcy mogło się z tymi zaciskami bardzo duzpo rzeczy stać wiec rozbierz je aby ocenić stan na teraz a nie stan sprzed 11 miesiecy.


Jak mówię że jest z tym wszystko okej to wiem że jest okej, hamulce były sprawdzane w warsztacie i mi mówił że zaciski normalnie ładnie pracują ;) Poza tym wcześniej jak mi zaciski stały to brała jedna strona klocków i nie było takich akcji.
Tu ewidentnie jest coś nie tak z ciśnieniem w układzie. Żeby auto z abs hamowało jedną stroną a po wyjęciu bezpiecznika brało równomiernie.
Aczkolwiek w poniedziałek auto idzie do mechanika co zajmuje się typowo mazdą więc mam nadzieję że on rozstrzygnie co jest nie tak.
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 20:14
Posty: 332 (2/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Obecnie – Saab 9-3 SS 1.8T + LPG 220KM
Ex – Mazda 323f BJ
1.5 ZL 88km + LPG
1998

Postprzez alk80 » 17 mar 2018, 12:08

to powietrze to działanie serwo,
możesz jeszcze sprawdzić czy silnik nie łapie lewego powietrza, sprawdź rury dolotu i czy wężyki podciśnień nie są popękane,
może też być że serwo padło, ale wtedy pedał hamulca powinien być twardy i powinno być wrażenie słabych hamulców, po prostu brak wspomagania jak np w maluchu
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323