Witam, moja mazda ma problem ze zrywaniem pasków od alternatora. Przejeździłem 2 lata bez żadnych problemów, wymieniłem sprzęgło i się zaczeło, zerwał się pasek klinowy od alternatora- okej od 2 miesięcy piszczał jak odpalałem był stary więc rozumiem. Oddałem ją na warsztat wymieniony pasek po kilku dniach znowu strzelił nowy pasek (założyli conti tech 850k) oddałem na inny warsztat żeby wymienili przy okazji od klimy i wspomagania, wymienili i miałem conti tech 850-pasek alternatora i 1000-pasek wspomaganie, klima. Zaczął piszczeć i znów po kilku dniach strzelil, wyciągnąłem pasek to był poszarpany na strzępy, więc nie pękł po prostu tylko gdzieś sie chyba ślizgał. Postanowiłem, że wymienie 2 paski samemu, jednak nie mam garażu. Dzisiaj rozciąłem nożem pasek od klimy i wspomagania bo i tak się zsuwał chyba przez tamten pasek od alternatora. No i mam kilka pytań, mianowicie:
1. jakie powinienem mieć paski klinowe? Czy te które załozyli mi na warsztacie były ok długościami?
2. Napięcia paska od alternatora reguluje alternatorem to wiem, natomiast tego drugiego nie mam pojęcia, na sprężarce nie mam takiego napinacza (wiem ze w tych starszych 323f jest taki jak na alternatorze, więc gdzie?
3. czym najlepiej pozbyć się pozostałości po pasku na rolkach
4. Jakiej firmy najlepiej jest kupić pasek? Bo z tego co czytałem to ludzie narzekali na conti techa
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Mazda 323f Bj 1.5- wymiana pasków klinowych-kilka pytań
Strona 1 z 1
1- jeśli były dobrze naciągnięte to raczej długość okej,
2-pompa wspomagania?
3- wydłubać czymś, nożykiem
4- wszystko zależy od $$, RIK'a załóż
Ogólnie może coś się przycinać alternator albo pompa wody, ew pasek był za słabo naciągnięty+ wilgoć i dlatego tak strzelały
2-pompa wspomagania?
3- wydłubać czymś, nożykiem
4- wszystko zależy od $$, RIK'a załóż
Ogólnie może coś się przycinać alternator albo pompa wody, ew pasek był za słabo naciągnięty+ wilgoć i dlatego tak strzelały
nie wiem jak w 1.5 ale w 2.0 luzujesz górną śrubę, luzujesz tam pod pompą drugą i kręcisz 3( taką potrzącą w strone przodu auta) ogólnie bardzo podobna zasada naciągania jak alternatora
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości