Strona 1 z 1
Odpowietrzanie hamulców

Napisane:
15 cze 2015, 10:00
przez kamsyk88
witam forumowiczów
moja mazda (323f bj 1.5 1998) postawiła mnie przed koniecznością wymiany tarcz i klocków, robiąc to chciał bym także zmienić płyn hamulcowy na nowy i wymienić uszczelniacze zacisku.
W związku z tym mam pytanie do posiadaczy tego auta gdyż spotkałem się z rozbieżnościami w sprawie odpowietrzenia układu:
1> od którego koła zacząć odpowietrzanie jeśli posiadam ABS ? (a wgl w tym modelu abs jest na 4 koła ?)
2> robić to na wyłączonym czy włączonym zapłonie ?
3> czy odpowietrzać również tył jeśli będę robił tylko przód ?
4> jaki włac płyn dot3 czy dot4 ?
proszę o fachowe opinie, pozdro
Re: Odpowietrzanie hamulców

Napisane:
15 cze 2015, 13:34
przez Neonixos666
Jak okręcisz przewód od zacisku to zaciśnij go jakimś ściskiem aby nie uciekło go zbyt dużo. Następnie lejesz ful do zbiorniczka i odpowietrzasz tak jak zawsze nie musi być na zapłonie. Pamiętaj aby nie urwać odpowietrznika i jako pierwszego próbuj odkręcić najlepiej ze środkiem do zapieczonych śrub. Nie ważne jest od którego koła zaczniesz i nie musisz odpowietrzać wszystkich kół jeśli robisz tylko przód. Z układem abs nie wolno dopuści do zapowietrzenia się pompy ABS czyli najbezpieczniej jest zabezpieczyć przewód przed nadmiernym wyciekiem płynu. Pamiętaj też aby dolewać do do zbiorniczka przy odpowietrzaniu.

Napisane:
15 cze 2015, 15:30
przez dantes
kamsyk88 napisał(a):4> jaki włac płyn dot3 czy dot4 ?
Ja mam napisane na zakrętce zbiorniczka i jest to, o ile pamiętam DOT3 (DITD).
Re: Odpowietrzanie hamulców

Napisane:
15 cze 2015, 16:30
przez boszax
Ja kilka miesięcy temu wlałem DOT4 mimo że wiedziałem że zalecają DOT3. Według mnie ktoś już pewnie dawno wyianił na DOT4 bo niektóre sklepy motoryzacyjne DOT3 już nawet nie sprzedają . Do tej pory zero problemów z hamulcami. Nie dopuść do zapowierzenia pompy hamulcowej i Absu i bedzei wszystko w porządku – wymień od razu płyn w układzie sprzęgła

Napisane:
16 cze 2015, 06:15
przez rav 75
DOT3 i DOT4 różnią się temperaturą wrzenia,nawet jeśli je ze sobą zmieszasz nic się nie stanie ( co innego DOT5.1). DOT3 jak najbardziej jest dostępny;sprzęgło zasilane jest z tego samego zbiorniczka,wymiana płynu wskazana.
Osobiście latam na DOT3,skoro tak zaleca producent...
Re: Odpowietrzanie hamulców

Napisane:
16 cze 2015, 09:16
przez kamsyk88
dzięki panowie za info, a jak odpowietrzyć sprzęgło ?
Re: Odpowietrzanie hamulców

Napisane:
16 cze 2015, 11:01
przez xedos1972
odpowietrznik jest na wysprzęgliku z przodu samochodu ,jak polecisz przewodem hydraulicznym to znajdziesz ,procedura jak w hamulcach tylko element jest jeden .
Re: Odpowietrzanie hamulców

Napisane:
16 cze 2015, 12:42
przez kamsyk88
rozumiem że wtedy mam sprzęgłem pompować ?
i jeszcze odnośnie dot4, mogę go wlać bez obaw ?

Napisane:
16 cze 2015, 13:53
przez boszax
Tak pompować pedałem sprzęgła ale będziesz musiał go podnosić bo opadnie do podłogi i sam się nie podniesie jak w przypadku pedału hamulca


Napisane:
16 cze 2015, 16:00
przez zadra
Skorzystam z okazji i zadam pytanie dot.ukladu hamulcowego.
Czy tylne zaciski(układ hamulca ręcznego)można w jakiś sposób regulować?
W 626ge była taka możliwość, a 323bj?
Dźwignia ręcznego podnosi się u mnie wysoko jak przęło mostu zwodzonego,dodatkowo słabo trzyma i zastanawiam się co zrobić,żeby ręczny chwytał na 3...5 klików.

Napisane:
16 cze 2015, 16:16
przez tinek
muunek napisał(a):Czy tylne zaciski(układ hamulca ręcznego)można w jakiś sposób regulować?
W 626ge była taka możliwość, a 323bj?
Dźwignia ręcznego podnosi się u mnie wysoko jak przęło mostu zwodzonego,dodatkowo słabo trzyma i zastanawiam się co zrobić,żeby ręczny chwytał na 3...5 klików.
zaciski mają samoregulacje na tłoczku, regulacje od wajchy masz pod tapicerką – podciąganie linki

Napisane:
17 cze 2015, 07:04
przez zadra
regulacje od wajchy masz pod tapicerką – podciąganie linki
Trzeba zdjąć podłokietnik,żeby się dostać do śruby regulacyjnej, czy inaczej jest to opracowane?
W GE miałem prostą plastik-zaślepkę. Im nowsze tym kompliktowniejsze...

Napisane:
17 cze 2015, 12:12
przez tinek
pociągnij za ten plastik co otacza wajchę i będziesz miał dostęp – klucz 10 i kręcisz

Re: Odpowietrzanie hamulców

Napisane:
17 cze 2015, 18:54
przez NeckUno1
Dobrze jest mieć do tego celu dłuższą nasadkę 10mm i grzechotkę bo jest utrudniony dostęp do nakrętki od naciągu linki i zwykłym kluczem płaskim ciężko się kręci. Mnie uczono aby odpowietrzając hamulce zaczynać od koła, które znajduje się najdalej od pompy hamulcowej.
Re: Odpowietrzanie hamulców

Napisane:
17 cze 2015, 19:55
przez xedos1972
bez abs to tak ,ale z systemem abs jest odwrotnie ,pierwszy przód i dopiero tył na załączonej pompie .
Re: Odpowietrzanie hamulców

Napisane:
17 cze 2015, 19:59
przez NeckUno1
Dzięki za oświecenie, nie miałem o tym pojęcia

Mógłbyś wyjaśnić dlaczego tak jest?

Napisane:
20 cze 2015, 21:46
przez zadra
mieć do tego celu dłuższą nasadkę 10mm i grzechotkę bo jest utrudniony dostęp do nakrętki od naciągu
znalazłem i naciągnąłem; jest lepiej, ale hamulec jakiś taki drętwy pozostał. droga dźwigni znacznie krótsza, ale przy zaciąganiu mam wrażenie jakby między zaciskiem była gumowa piłka a nie tarcza hamulcowa.
przy wymianie klocków będę się musiał przyjrzeć zaciskom..