Strona 1 z 1

obniżone zawieszenie

PostNapisane: 6 lut 2015, 00:57
przez kozikogut
witam panowie mam pytanko . mam efke 2,0 sport jest obniżona i strasznie utrudnia mi to życie w mieście KRAWĘŻNIKI chciał bym ją trochę podnieść ale nie chce żeby była taka wysoka jak w standarcie . przy tym nie chce żeby zrobiła się miękka bo lubie ostro pojeżdzić a ta cegła jest wypas trzyma się drogi jak na szynach . poradżcie panowie gdzie tego szukać i na co zwracać uwagę jakie są wymiary , nie ukrywam ż bede szukał w używkach więc nie chce by ktoś mnie wybzykal. pozdro

PostNapisane: 6 lut 2015, 13:20
przez bikus
nie da się mieć wszystkiego ;)
daj fotkę jak stoi albo zmierz ile masz od błotnika do ziemi – porównam ze swoją bo może Twoje sprężyny i amorki już są dobite – ja jeżdżę na glebie i nie mam problemów większych :)

albo nisko twardo albo seria jak koza ;) można gwint ogarnąć ale tani nie będzie i wtedy możesz wyregulować go jak chcesz.

Re: obniżone zawieszenie

PostNapisane: 8 lut 2015, 10:01
przez Neonixos666

Re: obniżone zawieszenie

PostNapisane: 10 lut 2015, 00:22
przez kozikogut
królu z nieba mi zlecialeś właśnie chciałem zapytać o jakieś podkladki :D

PostNapisane: 10 lut 2015, 00:36
przez bikus
trochę "drut" ;) sprężyny jest wyprodukowana żeby pracowała pod danym obciążeniem i na danej długości... dlatego powstały sprężyny obniżające a nie specjalna tarcza do diax'a do obcinania sprężyn ;)

Re: obniżone zawieszenie

PostNapisane: 10 lut 2015, 00:43
przez kozikogut
myślisz że bedzie kicha z tymi podkładkami?

Dopisano 9 lut 2015, 23:52:

ja rozumiem ze rybki albo pipki

Dopisano 10 lut 2015, 00:00:

teraz stoi na 15 zima, na lato sa16. chce kupić nowe opony bo te co dostalem z autem to kicha i teraz niewiem jakie sie zmieszcza 195/55/16 czy dac 205/50/16 boje sie troche czy 205 nie przychaczy błotnika . dlatego wiem ze gdyby udalo sie podniesc o 2 lub 3 centy to nie musial bym kombinowac ze sprezynami. boje sie zeby nie kupic jakichs guwien bo teraz wchodzi w zakrety jak po szynach <spoko>

Dopisano 10 lut 2015, 00:02:

a ztymi podkladkami to tez klopot bo na tyl sa a co z przodem

PostNapisane: 10 lut 2015, 07:20
przez rav 75
Na moje blade oko auto stoi w porządku. Jeśli idzie o podkładki: nie podkładki tylko gumy usztywniające,założysz je zarówno z przodu jak i z tyłu;przy dynamicznej jeździe po zakrętach,poczujesz jakby z zawiechą było coś nie halo.
Jeśli masz oryginalne felgi z prawidłowym ET i odpowiedniej szerokości założenie opon 205 nie powinno stanowić problemu. Jedyna uwaga:do sportiva 2.0 oponki były 195/50 i 205/45r16. Czy podejdą inne- niech się wypowiedzą użytkownicy wspomnianego auta.

PostNapisane: 10 lut 2015, 12:36
przez bikus
stoi jak powinna, te podkładki mają to do siebie że sprężyna może z nich się zsunąć – niestety nie jest to dobra opcja!

co do opon to zalezy wszystko od ET, na fabrycznych felgach 16" od sportive mialem opony 205/50r16 i bylo wszystko ok, na felgach ET40 16x7 musiałem podbić nadkola na równo i też jest ok.
na zimowych mam 195/60r15 i nie ma problemu.

daj takie jak fabryka dawała w sportivie czyli 195/50r16 – teraz na takich jeżdżę i jest bardzo dobrze.

Re: obniżone zawieszenie

PostNapisane: 11 lut 2015, 00:34
przez kozikogut
dzieki za info bikus chciałem dac fabryke z dwoch powodów, po pierwsze czym szersza opona tym mniej mocy prawda , a po drugie to lubie bokiem wchodzic w zakrety a przy dobrej przyczepnosci jest gożej . mam jeszcze w domu 3-ke w sedanie niestety 1,6 i na 205 kach i niestety troche za mocno trzyma sie aswaltu . a w nwcie znalazlem w bardzo dobrej cenie 205ki infinity a 195 juz sa duzo drozsze nie wiem dla czego i dlatego mam klina <glupek2>

Dopisano 10 lut 2015, 23:41:

xxx

PostNapisane: 11 lut 2015, 01:29
przez bikus
hehe, bokiem FWD ;) do tego z "niewyłączalną" kontrolą trakcji ;) pamiętaj że wprowadzając samochód w nadsterowność wytracasz mocno prędkość a niestety mocą w sportivie tego nie nadrobisz ;)
szersza opona to lepsza trakcja a nie mniej mocy ;) mocy masz tyle samo hehe nawet jak zalozysz 255 :P

jak patrzysz na opony typu infinity to i tak nie martw się dobrą trakcją – nie doświadczysz jej ;)
195/50 nie sa wcale aż tak droższe od 205... i kup chociażby coś typu falken czy kumho a nie infinity czy nexen ;)

jak patrze nawet na oponeo to miedzy 195/50r16 a 205/50r16 np kumho KH31 jest różnica 10zl na sztuce – to tylko 40zl na kpl a w końcu może "doświadczysz trakcji" ;)

Re: obniżone zawieszenie

PostNapisane: 2 mar 2015, 21:22
przez przemo888
Witam, jestem nowy na forum, a moją Madzią śmigam od czerwca 2014 r. pokonując przy tym 15 tys. km. Mój problem polega na tym, że mam założone mega twarde(podobno gwintowane) zawieszenie, które powoduje, że o jakimkolwiek komforcie jazdy i amortyzacji na drogach kiepskiej jakości można zapomnieć, nie wspominając o progach zwalniających, krawężnikach itp.
Nie znam producenta, bo poprzedni właściciel mojej Madzi wyjechał za granicę i słuch o nim zaginął, ale poglądowo myślę, że jest to coś takiego: http://allegro.pl/zawieszenie-gwintowan ... 68283.html
Dlatego też chciałem się zdecydować na powrót do oryginalnego zawieszenia, które to posiadam jako bonus od poprzedniego właściciela ( amory Monroe, sprężyny, odboje i gumy). Problem w tym, że po rozebraniu zawieszenia(lewy przód) okazało się, że aby powrócić do stanu fabrycznego brakuje jeszcze mocowania(uchwytu) sprężyny na wszystkich czterech kołach. Oznaczenie fabryczne : OE:B25D-34-341AN
link:
http://allegro.pl/mocowanie-amortyzator ... 00074.html
Nie ukrywam, że mam spory problem ze znalezieniem w/w części na szrocie lub używki w sieci, a nowa tylko na sam przód wraz z przesyłką to koszt ok. 120 zł sztuka, o tylnych mocowaniach nie wspominając, bo na takowe w ogóle nie natrafiłem.
Moja prośba do was polega na tym, czy ktoś ma w swoich zasobach w/w części i mógłby mnie poratować lub dać jakiś namiar oraz ewentualnie byłby zainteresowany odkupieniem sportowego zawieszenia po demontażu, bo nie ukrywam, że chciałbym doświadczyć trochę więcej komfortu ze strony swojej Madzi, z której ogólnie rzecz ujmując jestem bardzo zadowolony ;)

PostNapisane: 26 mar 2017, 22:00
przez EPA
zawieszenie gwintowane ma regulacje