Strona 1 z 1

Krzywe tylne koło po uderzenie w krawężnik

PostNapisane: 6 gru 2014, 15:35
przez pawel24
Witam,
niedawno miałem niemiłą przygodę, otóż wpadłem w poślizg, następnie obróciło mnie dwa razy aby na koniec przywalić w krawężnik tylnym kołem. Dzisiaj wybieram się do mechanika aby zobaczył co trzeba zrobić i w związku z tym chciałbym się przygotować trochę na tę rozmowę i wiedzieć orientacyjnie co może być do wymiany. Poniżej zamieszam zdjęcia – na pewno do wymiany idzie drążek poprzeczny ale co jeszcze?

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/Galeria/4515638/1

Re: Krzywe tylne koło po uderzenie w krawężnik

PostNapisane: 9 gru 2014, 19:30
przez NeckUno1
Ze zdjęć ciężko jest cokolwiek ustalić. Ja bym w pierwszej kolejności założył koło z prostą felgą i pojechał sprawdzić zbieżność. Wtedy dopiero bym się zajął resztą.

PostNapisane: 10 gru 2014, 09:35
przez Piotr Raczkowski
zainwestowałbym w jakieś lepsze oponki

Re: Krzywe tylne koło po uderzenie w krawężnik

PostNapisane: 10 gru 2014, 12:42
przez gryyzli
Ja tam widzę skrzywiony drążek, jeden z tych dwóch równoległych.

PostNapisane: 10 gru 2014, 21:02
przez Bolsblue
Najpierw wymieniaj drążek a następnie jedź na zbieżność.No chyba ,ze chcesz po dwa razy ustawiać i za to płacić.No jak patrzę na oponki to nie dziwię się ,ze cię wykręciło.

PostNapisane: 17 gru 2014, 21:09
przez pawel24
Już mówię jak sytuacja wygląda teraz. Auto wróciło od mechanika na kołach po wymianie drążka poprzecznego oraz śruby zwrotnicy. Wszystko było ok do momentu wyjechania poza teren zabudowany – powyżej 50 km/h auto zaczyna wyć. Początkowo myślałem, że alufelga mogła się skrzywić więc zmieniłem koła na zimowe co niczego nie zmieniło. Potem wymieniłem piastę z łożyskiem spodziewając się, że to łożysko mogło tak huczeć jednak jak się okazało to również nie to. Po bliższym przyjrzeniu się koło wygląda jakby odchodziło od pionu górą na zewnątrz zamiast do środka w związku z czym mam pytanie. Czy w 323f bj na tylnej osi jest możliwa regulacja tego kąta? Wiem, że można sprawdzić geometrię, ale interesuje mnie czy jest możliwość ustawienia tego a nie tylko sprawdzenie. Jeśli nie to co mogło się popsuć, że tak to wygląda?

PostNapisane: 17 gru 2014, 22:08
przez tinek
Robiłeś pełną geometrię? Wahacze poprzeczne są mocowane do budy poprzez sanki, które mogły się przesunąć przy uderzeniu, jeśli tak się stało to z lewej strony będziesz miał większy negatyw. Nie wiem czy krzywy amor może zmienić pochylenie...

PostNapisane: 18 gru 2014, 05:19
przez rav 75
tinek napisał(a):... Nie wiem czy krzywy amor może zmienić pochylenie...


Oczywiście! Tylko jak na krzywym amorze można zrobić geometrię.

pawel24 napisał(a):... Czy w 323f bj na tylnej osi jest możliwa regulacja tego kąta? Wiem, że można sprawdzić geometrię, ale interesuje mnie czy jest możliwość ustawienia tego a nie tylko sprawdzenie. Jeśli nie to co mogło się popsuć, że tak to wygląda?


Z tego co wiem, na tylnej osi regulujemy tylko zbieżność.

PostNapisane: 18 gru 2014, 20:48
przez tinek
rav 75 napisał(a):Oczywiście! Tylko jak na krzywym amorze można zrobić geometrię.

rozumiem, że Ty na oko widzisz jakie są kąty i pochylenia kół :>

bez pomiaru nie będzie wiadomo czy dostała tylko prawa strona czy coś jeszcze, można sobie gdybać co jest przyczyną i przed kompem wymieniać części

dopóki pochylenia kół nie będą w wartościach fabrycznych to ustawianie zbieżności jest bez sensu

Re: Krzywe tylne koło po uderzenie w krawężnik

PostNapisane: 6 mar 2016, 19:00
przez mjr.orzech
Witam wszystkich jestem nowy miałem wypadek noj troche powiwijało mnie autem tył przód boki do wymiany mam pytanie odnosnie tylnego koła góra koła jest przekrzywiona do środka noj niewiem zabardzo co jest przyczyną amortyzator wydaje mi sie że jest dobry

Re: Krzywe tylne koło po uderzenie w krawężnik

PostNapisane: 6 mar 2016, 19:10
przez smile
Kolego, nie w tym dziale. Jesteśmy w BJ a Ty masz BK.