Zaciski, klocki, tarcze, 323F BJ FS 2.0 16V 2002

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mam_Rower » 4 sie 2013, 11:04

Cześć,

Przede wszystkim chciałem powitać wszystkich fanów Mazdy. To mój pierwszy post tutaj.

Chciałbym was prosić o pomoc o opinie w doborze części. Mam zamiar zrobić remont tylnych hamulców.

Remont spowodowany jest dymem z tylnego prawego koła, który powstał po zapieczeniu się hamulca. Miałem ręczny na postoju na wzniesieniu i nie odbił po jego zwolnieniu i ruszeniu. Przejrzałem inne tematy na forum. Poczytałem trochę o zestawach naprawczych do zacisków, ale nie chcę weryfikować ich skuteczności na kolejnych tarczach. (skoro za pierwszym razem wyczułem, że coś jest nie tak jak już było za późno, to za drugim pewnie będzie podobnie, żadnej kontrolki ani nic, auto jechało w sumie normalnie, może jakby z włączoną klimatyzacją, lekki spadek mocy) Chytry traci dwa razy.

http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-tyl- ... 49001.html
http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-lewy ... 03853.html
http://allegro.pl/bosch-tarcze-klocki-t ... 29041.html

Czy taki zestaw będzie dobry, żeby wyeliminować ten problem na 100%? Czy ceny są w porządku? Może idzie gdzieś coś kupić taniej?
Początkujący
 
Od: 4 sie 2013, 10:35
Posty: 4
Auto: Mazda 323F BJ 2002 FS 2.0 16V 131KM

Postprzez bejot » 4 sie 2013, 14:31

prawa_strona.jpg
prawa strona

Sam osobiście w piątek wymieniałem w swojej maździe zaciski wraz z klockami na tylnej osi. Tak się złożyło, że akurat zakupiłem u tego samego sprzedawcy co i Ty kolego pokazałeś aukcje. Wcześniej także szukałem w necie ofert w rozsądnej cenie, ale jakoś nie udało mi się znaleźć. Jest tańsza oferta, ale to regeneracja, i należy dostarczyć swoje zaciski.

W moim przypadku, miałem prawy tył zacisku tak zapieczony, że nie mogłem rozdzielić zacisku od jarzma. Dwóch mechaników w przeciągu pół roku poddało się w tym temacie. Lewy tył zacisku podlegał by tylko regeneracji. W obu przypadkach były klocki do wymiany, ale dlatego że same zaciski były "zatarte" na sworzniu jarzma i klocki były nierówno zużyte. ITD, ITP.
Wymieniłem z rozpędu oba zaciski, a z prawej strony także wymienione zostało jarzmo zacisku. Tarcz osobiście nie mierzyłem, ale w moim przypadku nie miałem żadnych nieprawidłowości w ich działaniu, tylko chciałem doprowadzić hamulce do stanu prawie że perfekcyjnego.


Pytanie, dlaczego chcesz wymieniać także tarcze. Czyżby one były cieńsze niż 8 mm?
Moim zdaniem, jeśli tarcze trzymają wymiar, nie są powichrowane, to porządna regeneracja zacisków, przesmarowanie całościowe układu + wymiana ewentualnie klocków i będzie OK.

Jak pisałem, ja prawy zacisk miałem zatarty na sworzniu – postanowiłem go wymienić, a dla całości dodatkowo wymieniłem tylny lewy zacisk, tak dla lepszej pracy – współpracy układu hamulcowego.
Ale jak wiadomo, każda sytuacja jest niestety inna i nie można ich traktować jednakowo. Reasumując, nie wypowiem się co do słuszności zakupu owych tarcz, wyglądają OK a co do ceny?
Jak masz czym kasłać to ...
Załączniki
prawa_nowa.jpg
prawa po wymianie
lewa_stara.jpg
strona lewa, stary zacisk
lewa_nowa.jpg
lewy nowy zacisk
Demokracja, to dwa wilki i owca, głosujące, co zjeść na obiad. Wolność, to uzbrojona po zęby owca, która może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją.
Ben Franklin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2012, 11:18
Posty: 45 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: 323 F; BJ; 1.6 l; ZM-DE; 16/DOHC; 98 KM; 2001r.
Zukuzumochi

Postprzez Mam_Rower » 4 sie 2013, 18:18

U mnie zacisk odbił bez problemu po kilkukrotnym użyciu pedału hamulca. (po akcji z dymem z koła odczekałem aż ostygnie i nacinąłem kilkukrotnie hamulec) Myślę, że może to być też przez to, że nie sprawdziłem dokładnie stanu klocków hamulcowych po zakupie auta. Z przodu ktoś bardzo zadbał z tyłem nie robił nic od długiego czasu. Wyglądają na totalnie skończone. Tłoczek pracuje w zbyt dużym zakresie i po zaciągnięciu ręcznego nie powrócił.

Co do tarcz... Ta prawa tylna dymiła i teraz grzeje się bardziej niż lewa tylna. (pewnie jest krzywa)

Dzięki za opinie o tym zestawie Boscha i sprzedawcy na Allegro. Wymienie najpierw klocki i tarcze czyszcząc przy okazji zaciski (może faktycznie nie wymieniac jak dzisiaj po teście działały dobrze, cały czas mam nadzieję, że to wina zajechanych klocków i obędzie się bez większych wydatków na zaciski).

Jak pojeżdzę trochę na nich podzielę się opinią w stosownym temacie. <spoko>
Początkujący
 
Od: 4 sie 2013, 10:35
Posty: 4
Auto: Mazda 323F BJ 2002 FS 2.0 16V 131KM

Postprzez lukasz.b » 19 gru 2016, 12:12

Potrzebuje szybkiej porady:
Czy zaciski hamulcowy na tył w mazdzie 323f Sportive 2.0PB a w wersji 1.6 PB jest taki sam?
Dzieki za odpowiedz!
Obrazek
Obrazek
BratBuczosa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2009, 22:31
Posty: 1159 (7/11)
Skąd: Kraków/Rzeszów
Auto: Było: protege 5 FS-DE '03
Jest: 2.0t F4RT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323