Ciężko pracująca skrzynia biegów Mazda 323F BJ Sportive

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Le_siu » 30 lip 2013, 00:05

Witam,

zakładam nowy wątek, ponieważ nie znalazłem pośród postów na forum informacji w jaki sposób uporać się z problemem.
Odnośnie samego problemu, to polega on na tym, że w sytuacji kiedy na zewnątrz jest wysoka temperatura (lato, +30 itp.), silnik jest rozgrzany, samochód się porusza w korku, lub bardzo powoli, skrzynia biegów w moim samochodzie praktycznie uniemożliwia mi zapięcie jakiegokolwiek biegu (nie dzieję się to od razu, ale po pewnym czasie, uzależnionym od temperatury na zewnątrz i tempa jazdy). W momencie kiedy samochód przejedzie parę kilometrów z normalną prędkością problem znika i skrzynia pracuje bez zarzutu. Problem wraca ponownie, kiedy trafiam na korek lub samochód porusza się bardzo powoli, lub stoi na włączonym silniku (być może powietrze opływające samochód podczas jazdy w jakiś sposób chłodzi skrzynię i dzięki temu może normalnie pracować- tego nie wiem, jedynie przypuszczam że tak może być)
Początkowo problem upatrywałem w oleju w skrzyni biegów. Olej został zmieniony, a problem pozostał. W tym momencie nie przychodzi mi nic innego do głowy. Chcę uniknąć niepotrzebnych kosztów w stylu – wyciąganie i otwieranie skrzyni biegów. Być może ktoś spotkał się z takim problemem i znalazł rozwiązanie mniej inwazyjne i kosztochłonne. Będę wdzięczny za informacje i wskazówki, które pozwolą na wyeliminowane usterki.

Pozdrawiam


Uzupełnij profil.
Le_siu
 

Postprzez Mynio 86 » 30 lip 2013, 19:56

Myśle, że może są za to odpowiedzialne tulejki na drążku od zmiany biegów. Przynajmniej w BA są za to często odpowiedzialne.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2011, 20:25
Posty: 58 (1/1)
Skąd: Jadowniki
Auto: JEST
MAZDA 323F BJ ZM 2002 r.
BYŁY
MAZDA 323F BA Z5 LPG 1998 r.
MAZDA 323F BA BP 1995 r.

Postprzez uvekolarz » 31 lip 2013, 13:05

Tak chodzi o te tulejki był już kiedyś taki wątek. Problem nie dotyczy tylko Sportive'ow. Tulejki przy drążku zmiany biegów można wymienić razem z ta sruba koszt czesci np w fox rzeszow jak chcesz wszystkie wymienic czyli 4 tulejki i 2 sroby to okolo 80 – 90 zeta z przesylka. Ja proponuje rozkrecic przeczyscic z syfu i nasmarowac jakims smarem odpornym na temp., powinno smigac dobrze. Chodzi o to ze okolice tych tulejek podatne sa na zbieranie brodow no i grzeja sie tez od wydechu stad problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 18:32
Posty: 61
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F BJ, 1.5 (ZL) LPG, 1999

Postprzez jaroslav » 3 sie 2013, 11:59

mam podobne objawy, z tym, że problem nie znika całkowicie po wydostaniu się z ulicznego korka,
po prostu im zimniejszy silnik i zimniej na zewnątrz tym lżej to wszystko chodzi,
a mechanicy od razu straszą mnie koniecznością wymiany sprzęgła, choć to ani trochę się nie ślizga...
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 21:27
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: 323f BJ 2.0 DITD 1999r.
Fiat Punto 2 2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323