Problemy ze wspomaganiem Mazda 323F 99' 1,5 16V BJ

Witam,
mam problem ze swoją BJ-ką szukałem na forum ale nie potrafiłem znaleźć nurtującej mnie odpowiedzi.
Mianowicie, jakiś czas temu oddałem do mechanika auto w celu zrobienia wycieku między skrzynią biegów a silnikiem, oraz naprawy wężyka którym wyciekał mi płyn chłodniczy. Po odebraniu auta z warsztatu, i przejechaniu kilku kilometrów, stojąc na wolnych obrotach poniżej 1 tyś kręcąc kierownicą nie czuje w ogóle wspomagania jakby go nie było (muszę pracować wszystkimi mięśniami aby kręcić kierownicą), natomiast jak dam gazu i obroty wskoczą powyżej 1 tyś kręci się kierownicą luźno. Dodam że jak jest zimny silnik przy dodawaniu gazu to słychać jakby coś nie tyle co piszczało ale jęczało w silniku.
Podejrzewam jest to wina pompy wody tylko interesuje mnie czy jest sens rozkręcać i przeczyszczać pompę wody, czy lepiej kupić używaną i zamontować (na nową w obecnym czasie nie stać mnie)??
Proszę o pomoc w tym temacie.
A dodam że paski są naciągnięte.
mam problem ze swoją BJ-ką szukałem na forum ale nie potrafiłem znaleźć nurtującej mnie odpowiedzi.
Mianowicie, jakiś czas temu oddałem do mechanika auto w celu zrobienia wycieku między skrzynią biegów a silnikiem, oraz naprawy wężyka którym wyciekał mi płyn chłodniczy. Po odebraniu auta z warsztatu, i przejechaniu kilku kilometrów, stojąc na wolnych obrotach poniżej 1 tyś kręcąc kierownicą nie czuje w ogóle wspomagania jakby go nie było (muszę pracować wszystkimi mięśniami aby kręcić kierownicą), natomiast jak dam gazu i obroty wskoczą powyżej 1 tyś kręci się kierownicą luźno. Dodam że jak jest zimny silnik przy dodawaniu gazu to słychać jakby coś nie tyle co piszczało ale jęczało w silniku.
Podejrzewam jest to wina pompy wody tylko interesuje mnie czy jest sens rozkręcać i przeczyszczać pompę wody, czy lepiej kupić używaną i zamontować (na nową w obecnym czasie nie stać mnie)??
Proszę o pomoc w tym temacie.
A dodam że paski są naciągnięte.