Strona 1 z 1
Pedal hamulca wpada w podłoge

Napisane:
20 lut 2013, 23:30
przez tommatiz
Witam. Było kilka podobnych tematów z hamulcami ale u mnie w BJ 2001 Diesel 101 km jest coś dziwnego. Dziś wymieniałem tłoczek wraz z gumkami z przodu bo stary skorodował i gumki sparciały. Dałem nowe miedziane uszczelki wszystko cacy. ale... Nie wiem czy wcześniej tak było bo nie zauważyłem ale dziś po odpowietrzeniu w sumie jednego koła tam gdzie wymieniałem jest coś takiego. Na wyłączonym silniku po kilku wcisnięciach hamulca pedal twardy i sztywny. Natomiast na uruchomionym silniku po kilku wciśnięciach pedal robi się bardzo sztywny i jak go trzymam to bardzo powoli wpada do podłogi. Jazda próbna wypadła OK hamuje idealnie. natomiast martwi mnie to wpadanie hamulca. Sprawdzałem wszystkie koła i sucho na odpowietrznikach przewodach i tłoczkach. czy problem może tkwić w pompie?? przypomne żę na silniku wyłączonym pedal jest sztywny i nie wpada. Dzięki pzdr
Re: Pedal hamulca wpada w podłoge

Napisane:
21 lut 2013, 01:05
przez Neonixos666
wszystko jest ok moim zdaniem tak ma być.
Re: Pedal hamulca wpada w podłoge

Napisane:
21 lut 2013, 08:27
przez ewemarkam
Normalny objaw, pompując pedał na pracującym silniku wykorzystujesz podciśnienie. A jak trzymasz już pedał wciśnięty to silnik dobija sobie podciśnienia i dlatego pedał powoli schodzi niżej. Jak pod pompujesz za szybko i parę razy to nawet zapali Ci się kontrolka ręcznego. Ale w tym wypadku jest to informacja o zbyt małym podciśnieniu w układzie, ona po chwili gaśnie. Także jak napisał kolega wyżej jest to normalne.
Re: Pedal hamulca wpada w podłoge

Napisane:
21 lut 2013, 09:42
przez Micha3l
Zgadzam z kolegami

, u mnie w benzynie przy szybkim pompowaniu hamulcem spadają nawet na chwile obroty, a wszystko przez podciśnieniowe wspomaganie układu.

Napisane:
21 lut 2013, 22:38
przez tommatiz
Witam. Zgadzam się poniekąd z Wami i nawet dołącze że szybkie pod pompowanie pedałem powoduje zapalenie na chwilke kontrolki ręcznego. Ale jak to wytłumaczyć z innymi samochodami z ABS i wspomaganiem?? Tam pedały są sztywne bez względu na to czy silnik jest uruchomiony czy zgaszony. Zapytam jednego mechanika MacGyvera być może coś wymyśli albo i nie i na pewno podzielę się z Wami. A jeszcze pytanko. Czy może mi ktoś dokładnie z obrazować jak dojść do regulacji ręcznego hamulca w kabinie?? Ponoć zaślepka do zdjęcia ale która??? Obudowa drążka to dwa duże plastiki a sam ręczny nie ma zaślepki. Dodam żę mazda 323 2001 rok BJ. Będę wdzięczny za jakieś info bądź zdjęcie co mam odkręcić itd. Pzdr i zostaję w kontakcie.
Re: Pedal hamulca wpada w podłoge

Napisane:
22 lut 2013, 17:14
przez Neonixos666
przy ręcznym jest taka wygięta zaślepka z gumą, musisz zaciągnąć ręczny i pociągnąć ją do góry. Po potem klucz 10 i jedziesz

.
Nic nie wymyślaj z tymi hamulcami, wszystko jest dobrze a szukasz dziury w całym


Napisane:
22 lut 2013, 23:09
przez gik
Kolego, przed mazdą miałem peugeota 406 z abs i hyundaia z abs i wszędzie opadały pedały na zapalonym silniku, powoli ale do zera, myślę, że winna jest temu pompa abs (taka jej właściwość), bo w układach bez niej tego nie ma, jak hamulce brzytwy to wszystko ok
Re: Pedal hamulca wpada w podłoge

Napisane:
24 lut 2013, 22:12
przez tommatiz
Witam i dziękuję z tą zaślepką ręcznego. Co do hamulców to jeszcze coś sprawdze i dam Wam znac jak coś dostrzegę. Dzięki pzdr