Stukanie w kole
Strona 1 z 1
Witam. Wczoraj zakupiłem piękną czarną BJtkę. 1.6 polift, potem może wrzucę fotki, bo naprawdę wersja niespotykana. Jutro jadę do znajomego mechanika, który mi ją dokładnie obejrzy. Natomiast narazie chciałbym się dowiedzieć co jej może być, ponieważ jeśli jedzie się np. 60 na godzinę, wrzuci na luz i czeka aż prędkość opadnie, to tak przy 30-20 na godzinę coś stuka w tylnym kole, miał tak ktoś?
- Od: 6 wrz 2012, 03:15
- Posty: 38
- Auto: 323f BJ 1.6 2002
Farmer93 napisał(a):przy 30-20 na godzinę coś stuka w tylnym kole
Hmmm – może kamyk w bieżniku?
Najprościej pojechać do wulkanizacji bo nikt z nas niewiele więcej wymyśli.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No podjadę dzisiaj, ale chciałem wcześniej się mniej więcej zorientować co może być do wymiany
Raczej nie kamyk, bo to stukało bardziej w łożysku niż na zewnątrz, a najlepsze jest to, że jechałem z pasażerem i wg. mnie to było w lewym kole a wg. niego w prawym.
- Od: 6 wrz 2012, 03:15
- Posty: 38
- Auto: 323f BJ 1.6 2002
U mnie też coś takiego się dzieje i też musze to zdiagnozować bo zaczeło mi się tak dziać od tyg :/
-
Zwola
U mnie jest coś takiego że przy prędkości ok 40-50 Km/h słychać takie stukanie i myśle nad tym czy to może być opona lub felga :/
-
Zwola
Zwola:
Miałem coś takiego,tyle że z przodu. Oryginalne przeguby,na wysokości osłony alternatora są "oblane" gumą. Jak ona spęka,podczas prędkości obrotowej koła,właśnie przy 50 – 60km/h,odkleja się i zaczyna stukać o tą osłonę. Wystarczy odciąć odstający kawałek gumy i po problemie.
Swoją drogą mam kolegę mającego Nissana Primera P11, i tam ta oblana guma była przyczyną pęknięcia przegubu wewnętrznego.
Miałem coś takiego,tyle że z przodu. Oryginalne przeguby,na wysokości osłony alternatora są "oblane" gumą. Jak ona spęka,podczas prędkości obrotowej koła,właśnie przy 50 – 60km/h,odkleja się i zaczyna stukać o tą osłonę. Wystarczy odciąć odstający kawałek gumy i po problemie.
Swoją drogą mam kolegę mającego Nissana Primera P11, i tam ta oblana guma była przyczyną pęknięcia przegubu wewnętrznego.
-
rav 75
Witam
Mam mazde 323F 1.516V 98r BJ i pojawił sie problem czytam różne wątki lecz nie mogę nic znaleść , a mianowicie stuka mi w kole przednim od pasażera jest to dźwięk metaliczny tak jakby stuk blaszki tylko przy skręcie w lewo. Stukało mi to już jakiś czas az sie zbiegło do kilku elementów zawieszenia do wymiany wiec tak – wymieniłem tarcze i klocki na nowe, całą półośkę z przegubami łożysko na piaście i dalej słychać ten stuk. Te stukanie jes równomierne niezależnie czy jade 20 czy 50 km/h , wiec mam zagryche może ktoś się spotkał z podobną sytuacją to będę wdzięczny za pomoc bo mi sie już kończą pomysły i nietylko mi. A jeszcze usunełem blaszki z klocków i te blaszki po któryc klocki się przesuwają i to samo
dzieki
Mam mazde 323F 1.516V 98r BJ i pojawił sie problem czytam różne wątki lecz nie mogę nic znaleść , a mianowicie stuka mi w kole przednim od pasażera jest to dźwięk metaliczny tak jakby stuk blaszki tylko przy skręcie w lewo. Stukało mi to już jakiś czas az sie zbiegło do kilku elementów zawieszenia do wymiany wiec tak – wymieniłem tarcze i klocki na nowe, całą półośkę z przegubami łożysko na piaście i dalej słychać ten stuk. Te stukanie jes równomierne niezależnie czy jade 20 czy 50 km/h , wiec mam zagryche może ktoś się spotkał z podobną sytuacją to będę wdzięczny za pomoc bo mi sie już kończą pomysły i nietylko mi. A jeszcze usunełem blaszki z klocków i te blaszki po któryc klocki się przesuwają i to samo
dzieki
- Od: 14 lis 2008, 17:51
- Posty: 3
- Auto: mazda 323f BJ 1,5benzyn 1998-
a łączniki stabilizatora sprawdzone?
usuniecie blaszek bardzo mądre zblokuje Ci klocek przy powiedzmy 100 na godzinę i...
oczywiście nie życzę,
stukać mogą łączniki, gumy na wahaczu lub stabilizatorze, górne mocowanie amora wyrobione pojedź na po żadną diagnostykę jak sam nie możesz zlokalizować źródła
poza tym kolego nie zakładamy nowego wątku jeśli już istnieje wątek o danej usterce
oczywiście nie życzę,
stukać mogą łączniki, gumy na wahaczu lub stabilizatorze, górne mocowanie amora wyrobione pojedź na po żadną diagnostykę jak sam nie możesz zlokalizować źródła
poza tym kolego nie zakładamy nowego wątku jeśli już istnieje wątek o danej usterce
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
blaszki usunełem na chwile w celu sprawdzenia
łączniki stabilizatora nowe mają przejechane ok 1500km , u paru tak zwanych fachowców byłem i nikt nic nie znalazł
będzie trzeba jechać na jakąś stacje diagnostyczną jak kolega pisze
łączniki stabilizatora nowe mają przejechane ok 1500km , u paru tak zwanych fachowców byłem i nikt nic nie znalazł
będzie trzeba jechać na jakąś stacje diagnostyczną jak kolega pisze
- Od: 14 lis 2008, 17:51
- Posty: 3
- Auto: mazda 323f BJ 1,5benzyn 1998-
to się dzieje na prostej drodze czy na nierównościach
jak na asfalcie to na pewno coś z łożyskiem
jeśli na nierównościach to łącznik drążka stabilizatora sprawdź lub gumy na wahaczach
jeśli sprawdzasz łącznik drążka stabilizatora to sprawdź obydwie strony gdyż stuki po drążku mogą być przenoszone na druga stronę a i koniecznie sprawdź gumy samego drążka stabilizatora
jak na asfalcie to na pewno coś z łożyskiem
jeśli na nierównościach to łącznik drążka stabilizatora sprawdź lub gumy na wahaczach
jeśli sprawdzasz łącznik drążka stabilizatora to sprawdź obydwie strony gdyż stuki po drążku mogą być przenoszone na druga stronę a i koniecznie sprawdź gumy samego drążka stabilizatora
- Od: 19 sie 2011, 22:48
- Posty: 323
- Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
- Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r
jeśli chodzi o stukanie w tylnym kole to obstawiam przerdzewiały rant osłony bębna... ja tak mielem.
U mnie przerdzewiał zewnętrzny rant bębna który ma na celu- współdziałając z blachą która pod niego wchodzi (od strony wew. autka)– nie dopuszczać aby dostawały sie do bębna różne syfy. Kawałek który odszedł od bębna klinował sie i ocierało bęben – czasami brzmiało to bardzo groźnie , jakbym zaraz koło miał zgubić
U mnie przerdzewiał zewnętrzny rant bębna który ma na celu- współdziałając z blachą która pod niego wchodzi (od strony wew. autka)– nie dopuszczać aby dostawały sie do bębna różne syfy. Kawałek który odszedł od bębna klinował sie i ocierało bęben – czasami brzmiało to bardzo groźnie , jakbym zaraz koło miał zgubić
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Witam. Wczoraj zakupiłem piękną czarną BJtkę. 1.6 polift, potem może wrzucę fotki, bo naprawdę wersja niespotykana. Jutro jadę do znajomego mechanika, który mi ją dokładnie obejrzy. Natomiast narazie chciałbym się dowiedzieć co jej może być, ponieważ jeśli jedzie się np. 60 na godzinę, wrzuci na luz i czeka aż prędkość opadnie, to tak przy 30-20 na godzinę coś stuka w tylnym kole, miał tak ktoś?
Napisz cos wiecej, co to znaczy niespotykana ?
- Od: 1 lis 2011, 10:22
- Posty: 78
- Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002
Pewnie ma na myśli bez rdzy ale to i tak się myli 

w końcu znalazłem nie uwierzycie co było wykręciła się śrubka od pokrywy paska rozrządu w dolnej części za głównym kołem paskowym na wale i w momencie skrętu w lewo wysuwała się i obcierała o tylną część koła powodując ten dziwny dźwięk, normalnie tak jakby z koła czy z przegubów
- Od: 14 lis 2008, 17:51
- Posty: 3
- Auto: mazda 323f BJ 1,5benzyn 1998-
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość