Stukanie w kole

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Farmer93 » 9 wrz 2012, 19:21

Witam. Wczoraj zakupiłem piękną czarną BJtkę. 1.6 polift, potem może wrzucę fotki, bo naprawdę wersja niespotykana. Jutro jadę do znajomego mechanika, który mi ją dokładnie obejrzy. Natomiast narazie chciałbym się dowiedzieć co jej może być, ponieważ jeśli jedzie się np. 60 na godzinę, wrzuci na luz i czeka aż prędkość opadnie, to tak przy 30-20 na godzinę coś stuka w tylnym kole, miał tak ktoś?
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 03:15
Posty: 38
Auto: 323f BJ 1.6 2002

Postprzez Marek 161BD081 » 10 wrz 2012, 07:45

Farmer93 napisał(a):przy 30-20 na godzinę coś stuka w tylnym kole


Hmmm – może kamyk w bieżniku? ;)
Najprościej pojechać do wulkanizacji bo nikt z nas niewiele więcej wymyśli.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Farmer93 » 10 wrz 2012, 08:39

No podjadę dzisiaj, ale chciałem wcześniej się mniej więcej zorientować co może być do wymiany :) Raczej nie kamyk, bo to stukało bardziej w łożysku niż na zewnątrz, a najlepsze jest to, że jechałem z pasażerem i wg. mnie to było w lewym kole a wg. niego w prawym.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 03:15
Posty: 38
Auto: 323f BJ 1.6 2002

Postprzez ewemarkam » 10 wrz 2012, 08:46

Może łącznik stabilizatora?
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez Zwola » 13 wrz 2012, 01:36

U mnie też coś takiego się dzieje i też musze to zdiagnozować bo zaczeło mi się tak dziać od tyg :/
Zwola
 

Postprzez Farmer93 » 13 wrz 2012, 15:54

Nic nie było, łączniki wszystkie wyglądają na świeżo wymienione, ew. hamulce mogły się lekko blokować bo były malowane zaciski, ale już nie słychać.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2012, 03:15
Posty: 38
Auto: 323f BJ 1.6 2002

Postprzez Zwola » 13 wrz 2012, 23:17

U mnie jest coś takiego że przy prędkości ok 40-50 Km/h słychać takie stukanie i myśle nad tym czy to może być opona lub felga :/
Zwola
 

Postprzez rav 75 » 14 wrz 2012, 06:07

Zwola:
Miałem coś takiego,tyle że z przodu. Oryginalne przeguby,na wysokości osłony alternatora są "oblane" gumą. Jak ona spęka,podczas prędkości obrotowej koła,właśnie przy 50 – 60km/h,odkleja się i zaczyna stukać o tą osłonę. Wystarczy odciąć odstający kawałek gumy i po problemie.
Swoją drogą mam kolegę mającego Nissana Primera P11, i tam ta oblana guma była przyczyną pęknięcia przegubu wewnętrznego.
rav 75
 

Postprzez ROBI12 » 28 paź 2012, 21:52

Witam
Mam mazde 323F 1.516V 98r BJ i pojawił sie problem czytam różne wątki lecz nie mogę nic znaleść , a mianowicie stuka mi w kole przednim od pasażera jest to dźwięk metaliczny tak jakby stuk blaszki tylko przy skręcie w lewo. Stukało mi to już jakiś czas az sie zbiegło do kilku elementów zawieszenia do wymiany wiec tak – wymieniłem tarcze i klocki na nowe, całą półośkę z przegubami łożysko na piaście i dalej słychać ten stuk. Te stukanie jes równomierne niezależnie czy jade 20 czy 50 km/h , wiec mam zagryche może ktoś się spotkał z podobną sytuacją to będę wdzięczny za pomoc bo mi sie już kończą pomysły i nietylko mi. A jeszcze usunełem blaszki z klocków i te blaszki po któryc klocki się przesuwają i to samo
dzieki
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 17:51
Posty: 3
Auto: mazda 323f BJ 1,5benzyn 1998-

Postprzez Neonixos666 » 28 paź 2012, 23:30

a łączniki stabilizatora sprawdzone?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez black_pablo » 28 paź 2012, 23:40

usuniecie blaszek bardzo mądre zblokuje Ci klocek przy powiedzmy 100 na godzinę i...
oczywiście nie życzę,

stukać mogą łączniki, gumy na wahaczu lub stabilizatorze, górne mocowanie amora wyrobione pojedź na po żadną diagnostykę jak sam nie możesz zlokalizować źródła

poza tym kolego nie zakładamy nowego wątku jeśli już istnieje wątek o danej usterce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez ROBI12 » 29 paź 2012, 08:47

blaszki usunełem na chwile w celu sprawdzenia
łączniki stabilizatora nowe mają przejechane ok 1500km , u paru tak zwanych fachowców byłem i nikt nic nie znalazł
będzie trzeba jechać na jakąś stacje diagnostyczną jak kolega pisze
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 17:51
Posty: 3
Auto: mazda 323f BJ 1,5benzyn 1998-

Postprzez karlo8 » 29 paź 2012, 19:33

to się dzieje na prostej drodze czy na nierównościach

jak na asfalcie to na pewno coś z łożyskiem
jeśli na nierównościach to łącznik drążka stabilizatora sprawdź lub gumy na wahaczach

jeśli sprawdzasz łącznik drążka stabilizatora to sprawdź obydwie strony gdyż stuki po drążku mogą być przenoszone na druga stronę a i koniecznie sprawdź gumy samego drążka stabilizatora
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez czah666 » 29 paź 2012, 22:56

jeśli chodzi o stukanie w tylnym kole to obstawiam przerdzewiały rant osłony bębna... ja tak mielem.
U mnie przerdzewiał zewnętrzny rant bębna który ma na celu- współdziałając z blachą która pod niego wchodzi (od strony wew. autka)– nie dopuszczać aby dostawały sie do bębna różne syfy. Kawałek który odszedł od bębna klinował sie i ocierało bęben – czasami brzmiało to bardzo groźnie , jakbym zaraz koło miał zgubić ;)
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 159 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda CX-30 2022
Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez alan78 » 1 lis 2012, 09:28

Witam. Wczoraj zakupiłem piękną czarną BJtkę. 1.6 polift, potem może wrzucę fotki, bo naprawdę wersja niespotykana. Jutro jadę do znajomego mechanika, który mi ją dokładnie obejrzy. Natomiast narazie chciałbym się dowiedzieć co jej może być, ponieważ jeśli jedzie się np. 60 na godzinę, wrzuci na luz i czeka aż prędkość opadnie, to tak przy 30-20 na godzinę coś stuka w tylnym kole, miał tak ktoś?


Napisz cos wiecej, co to znaczy niespotykana ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez Neonixos666 » 1 lis 2012, 11:11

Pewnie ma na myśli bez rdzy ale to i tak się myli <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez ROBI12 » 14 lis 2012, 10:07

w końcu znalazłem nie uwierzycie co było wykręciła się śrubka od pokrywy paska rozrządu w dolnej części za głównym kołem paskowym na wale i w momencie skrętu w lewo wysuwała się i obcierała o tylną część koła powodując ten dziwny dźwięk, normalnie tak jakby z koła czy z przegubów
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 17:51
Posty: 3
Auto: mazda 323f BJ 1,5benzyn 1998-

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323