Strona 1 z 1

problem ze wspomaganiem

PostNapisane: 16 kwi 2012, 09:58
przez rafal700
Witam

Czy objaw taki, iż jak samochód jest zimny to kierownica leciutko kręci a jak auto jest w trasie albo np po postoju 30 min na biegu jałowym to kierownica chodzi ciężko, wskazuje na uszkodzoną pompę wspomagania ?

PostNapisane: 16 kwi 2012, 10:30
przez Marek 161BD081
Spróbuj zacząć od wymiany tego oleju – może to Ci pomogłoby?

PostNapisane: 16 kwi 2012, 10:42
przez rafal700
Olej został wymieniony dwukrotnie i dalej jest to samo :)

PostNapisane: 16 kwi 2012, 10:45
przez Marek 161BD081
Hmmm – to w takim razie czas na wymianę pompy.
Na szczęście używki nie są drogie.
Może pompa po nagrzaniu się traci szczelność i ciśnienie tłoczenia spada.

PostNapisane: 16 kwi 2012, 14:11
przez rafal700
teraz zgłupiałem :/ w serwisówce do 323F BJ jest napisane: ATF M-III or equivalent (e.g. Dexron®III) a wszędzie piszą, że ma być Dexron II. Może to jest powodem ?

PostNapisane: 16 kwi 2012, 14:21
przez Marek 161BD081
Raczej nie sądzę aby to był powód do utraty wspomagania po jakimś czasie.
Owszem – Dextron II jest o ile się nie mylę trochę o większej gęstości (albo lepkości) od Dextron III.
Jednak chyba we wspomaganiu nie ma to aż takie dużej różnicy.
Ja do swojego X9 po awarii maglownicy lałem normalnie Dextron II i (odpukać) już prawie rok czasu chodzi wszystko poprawnie.

PostNapisane: 19 kwi 2012, 09:13
przez Piotr Raczkowski
Marek 161BD081 napisał(a):Może pompa po nagrzaniu się traci szczelność i ciśnienie tłoczenia spada.

dobra diagnoza