Kontrolka ABS, TCS oraz TCS OFF – zapala się i gaśnie.
1, 2
U mnie znowu pojawił się problem palących się kontrolek ABS TCS i TCS OFF. Piszę znowu bo problem nie pojawia się przez cały rok tylko w okresie jesienno-zimowym. W poprzednich latach było podobnie. Ww kontrolki raz gasną po przekręceniu zapłonu a raz nie. Latem i wiosną problemu nie zaobserwowałem. Co może być przyczyną
?
- Od: 27 cze 2008, 15:18
- Posty: 44
- Auto: 323 F BJ 1998r. 1,5
TCS OFF w niskich temperaturach może palić się jeszcze przez chwilę po uruchomieniu, o tym mówi instrukcja. ABS zapalać się może gdy minimum jeden z czujników ma rezystancję w granicy prawidłowych widełek, niska temperatura powoduje, że ją przekracza.
ja mam większy profil niż fabryka dała i nie mam takich problemów...
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Witam
Panie i Panowie,
wiem, że problem był wielokrotnie poruszany na forum, natomiast po przeczytaniu wszystkich opisów, nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Postaram się opisać na czym polega błąd. Samochód Mazda 323f BJ 1999 rocznik, silnik 1840 cm, moc 114 km. Auto odpala, jeździ i działa system ABS oraz TCS. Przy próbie zerwania przyczepności na przednich kołach podczas ruszania, zapala się kontrolka TCS, silnik dławi obroty do max 3tys., czyli wszystko prawidłowo. Przy próbie hamowania na śliskiej nawierzchni, uruchamia się system ABS, samochód hamuje prawidłowo. Problem pojawia się w momencie wprowadzenia pojazdy w kontrolowany poślizg na śliskiej nawierzchni. Po takiej próbie za każdym razem zapalają się kontrolki: ABS + TCS + TCS OFF. Po zapaleniu lampek nie działa ani ABS ani TCS.
Zgodnie z instrukcją przeczytaną na forum, dotyczącą odczytywania błędów za pomocą złącza DIAGNOSTIC, odczytałem kody wymrugane przez kontrolkę ABS. Ku mojemu zaskoczeniu wymrygany kod to 87 . . . Wśród kodów w opisanym poście nie ma takiego kodu i nie znalazłem go także na google.
Czy ktoś ma pomysł na diagnozę usterki? Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Nowy forumowicz i świeży posiadacz BJ-ki – Singeros
Panie i Panowie,
wiem, że problem był wielokrotnie poruszany na forum, natomiast po przeczytaniu wszystkich opisów, nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Postaram się opisać na czym polega błąd. Samochód Mazda 323f BJ 1999 rocznik, silnik 1840 cm, moc 114 km. Auto odpala, jeździ i działa system ABS oraz TCS. Przy próbie zerwania przyczepności na przednich kołach podczas ruszania, zapala się kontrolka TCS, silnik dławi obroty do max 3tys., czyli wszystko prawidłowo. Przy próbie hamowania na śliskiej nawierzchni, uruchamia się system ABS, samochód hamuje prawidłowo. Problem pojawia się w momencie wprowadzenia pojazdy w kontrolowany poślizg na śliskiej nawierzchni. Po takiej próbie za każdym razem zapalają się kontrolki: ABS + TCS + TCS OFF. Po zapaleniu lampek nie działa ani ABS ani TCS.
Zgodnie z instrukcją przeczytaną na forum, dotyczącą odczytywania błędów za pomocą złącza DIAGNOSTIC, odczytałem kody wymrugane przez kontrolkę ABS. Ku mojemu zaskoczeniu wymrygany kod to 87 . . . Wśród kodów w opisanym poście nie ma takiego kodu i nie znalazłem go także na google.
Czy ktoś ma pomysł na diagnozę usterki? Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Nowy forumowicz i świeży posiadacz BJ-ki – Singeros
- Od: 13 sty 2012, 23:31
- Posty: 7
- Skąd: Chorzów
- Auto: mazda 323f bj 1840 rocznik 1999
Singeros napisał(a):Po takiej próbie za każdym razem zapalają się kontrolki: ABS + TCS + TCS OFF. Po zapaleniu lampek nie działa ani ABS ani TCS.
Podczas zabaw na śniegu, szczególnie przy użyciu "ręcznego" lub np. podczas pomiaru mocy na hamowni, gdy powstają duże różnice obrotowe między osiami wyskakuje choinka na desce. Po ponownym uruchomieniu silnika powinna znikać.
Matko jedyna, kolego, jeśli to prawda to niech Ci to Bóg w dzieciach wynagrodzi
Czy myślisz, że rozwiązaniem mogłoby być każdorazowe manualne wyłączanie TCS, przed zabawą na śniegu, przy pomocy przycisku na desce rozdzielczej?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 13 sty 2012, 23:31
- Posty: 7
- Skąd: Chorzów
- Auto: mazda 323f bj 1840 rocznik 1999
Dzisiaj sprawdziłem poślizg z wyłączonym tcs. Efekt – nie zapaliły się kontrolki. Natomiast przed testem po odpaleniu auta, z błędem po wczorajszym poślizgu, kontrolki nie zgasły :/ tylko nie wiem czy nie powinienem ruszyć najpierw tak zeby wykonał się test ABS, po którym możliwe że kontrolki by zgasły. Chyba czeka mnie jeszcze jedna próba
Gdyby komuś przyszedł jakiś pomysł do głowy to piszcie proszę.
Pozdrawiam Singeros
Pozdrawiam Singeros
- Od: 13 sty 2012, 23:31
- Posty: 7
- Skąd: Chorzów
- Auto: mazda 323f bj 1840 rocznik 1999
Nie wykonałem jeszcze testu, natomiast po wnikliwej analizie problemu, stwierdzam że w moim aucie na pewno jakiś element funkcjonuje nieprawidłowo, gdyż nie jest logiczne wyłączanie wszystkich systemów bezpieczeństwa w momencie gdy właśnie niebezpieczna sytuacja się nam wydarzy. To nie może być tak. Dziś udało mi się przetestować ponownie że sam system TCS działa prawidłowo oraz sam system ABS także działa prawidłowo. Może komputer ABS oszalał?
- Od: 13 sty 2012, 23:31
- Posty: 7
- Skąd: Chorzów
- Auto: mazda 323f bj 1840 rocznik 1999
Już po kolejnych próbach. Okazało się że kontrolki ABS + TCS +TCS OFF zapaliły się także gdy TCS był wyłączony. Sprawdziłem natomiast czy po ponownym uruchomieniu silnika, ruszeniu z miejsca i wykonaniu się testu ABS, kontrolki zgasną . . . na szczęście zgasły. Nie wiem co o tym myśleć i jak to zdiagnozować.
- Od: 13 sty 2012, 23:31
- Posty: 7
- Skąd: Chorzów
- Auto: mazda 323f bj 1840 rocznik 1999
Zrób sobie test błędów ABS, ale zapytam niedyskretnie to o czym wspominałem – czy jeździsz na ręcznym (i inne szaleństwa) przed tym ukazaniem się kontrolek, czy wyskakują podczas normalnej eksploatacji?
Wyłączenie/włączenie TCS nie ma nic do sytuacji o której pisałem poprzednio. Tak ten system po prostu ma, że gdy wystąpią znaczne różnice w prędkościach obrotowych osi to się wyłącza, bo głupieje.
Wyłączenie/włączenie TCS nie ma nic do sytuacji o której pisałem poprzednio. Tak ten system po prostu ma, że gdy wystąpią znaczne różnice w prędkościach obrotowych osi to się wyłącza, bo głupieje.
Podczas normalnej jazdy jest wszystko w jak najlepszym pożądku. ABS i TCS działają prawidłowo. Kontrolki wyskakują po użyciu recznego, ale nie podczas zaciagania pod domem czy na światłach tylko tak jak napisałeś przy zabawie na śniegu i to też tylko w momencie wprowadzenia w poślizg, jeśli zaciągne na prostym odcinku bez jazdy "bokiem", kontrolki nie wyskakują.
Ostatnio edytowano 17 sty 2012, 23:05 przez Singeros, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 13 sty 2012, 23:31
- Posty: 7
- Skąd: Chorzów
- Auto: mazda 323f bj 1840 rocznik 1999
Dodalem kilka słów do poprzedniego wpisu, ale z tego co napisałeś wynika że wszystko jest ok. Bardzo dziwnie to w takim razie działa. Nie p powinno być tak, że w czasie problemów najważniejsze i jedyne systemy które posiadamy w aucie włączają się. . .
- Od: 13 sty 2012, 23:31
- Posty: 7
- Skąd: Chorzów
- Auto: mazda 323f bj 1840 rocznik 1999
witam wszystkich jestem tu nowy dopiero nabyłem premacy 2.0 2oo2r i swieci mi abs i tcs po przeczytaniu kilku postów zapoznałem sie z instrukcjami odczytu i kasowania błedów abs odczytałem bład 53 skasowałem ale jak tylko auto kawałek ruszy to wywala znowu 53 podpowie ktos co z tym fantem wiem ze to jakis przekazinik ale niewiem który bede wdzieczny za podpowiedzi
- Od: 30 lis 2013, 19:48
- Posty: 29
- Auto: premacy 2.0 131km 2002r
Błąd 53----Niskie napięcie zasilania pompy układu silnika
ABS-u podczas jazdy i pracy ABS-u
Możliwa przyczyna:
Otwarty lub zwarcie w obwodzie -Przekaźnik silnika pompy systemu ABS
Otwarty lub zwarcie w obwodzie -System silnika pompy ABS
Możliwe miejsce usterki:
Przekaźnik silnika pompy systemu ABS
Okablowanie
silnik pompy systemu ABS
podobny problem ma ewemarkam z mazdy 323 ,poczytaj sobie ten wątek viewtopic.php?f=452&t=160143
zacznij od wypięcia kostki z modułu i zobacz połączenia te cztery grube piny to zasilenia A-pompa
B-zawory elektromagnetyczne C,D-masa
u mnie moduł można oddzielić od pompy w premacy zapewne masz inną pompę więc sam musisz ocenić ,wspomniane przekaźniki znajdują się w elektronice abc-u poczytaj wątek do którego masz link
ABS-u podczas jazdy i pracy ABS-u
Możliwa przyczyna:
Otwarty lub zwarcie w obwodzie -Przekaźnik silnika pompy systemu ABS
Otwarty lub zwarcie w obwodzie -System silnika pompy ABS
Możliwe miejsce usterki:
Przekaźnik silnika pompy systemu ABS
Okablowanie
silnik pompy systemu ABS
podobny problem ma ewemarkam z mazdy 323 ,poczytaj sobie ten wątek viewtopic.php?f=452&t=160143
zacznij od wypięcia kostki z modułu i zobacz połączenia te cztery grube piny to zasilenia A-pompa
B-zawory elektromagnetyczne C,D-masa
u mnie moduł można oddzielić od pompy w premacy zapewne masz inną pompę więc sam musisz ocenić ,wspomniane przekaźniki znajdują się w elektronice abc-u poczytaj wątek do którego masz link
xedos1972
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość