Witam
Irytuje Mnie trochę przełożenie 5 biegu w Naszych mazdach 2.0 FS. Brakuje 6 biegu
np, na 5 biegu przy prędkości 100km/h obrotomierz wskazuje 3tyś obrotów co skutkuje zauważalnym "ryczeniem" silnika.
Na moje obroty powinny być trochę mniejsze,co o tym Myślicie?
pozdrawiam
Piotr
Przełożenie 5 biegu 2.0 Sportive
Strona 1 z 1
no trochę ryczy już przy 120-140 tak jechałem ponad 2000km i spalnie rośnie ostro
Mam odczucie że ten silnik dużo lepiej przyspiesza od 140km/h niż od 100km/h na 5 biegu
Brakuje tu zmiennej fazy rorzadu motorek powinien mieć ok 195nm ale oleju ani grama nie wzioł na takiej trasie
Mam odczucie że ten silnik dużo lepiej przyspiesza od 140km/h niż od 100km/h na 5 biegu
Brakuje tu zmiennej fazy rorzadu motorek powinien mieć ok 195nm ale oleju ani grama nie wzioł na takiej trasie
YTS vvt-i
- Od: 18 wrz 2010, 00:35
- Posty: 76
- Auto: YTS
adi3335 napisał(a):no trochę ryczy już przy 120-140 tak jechałem ponad 2000km i spalnie rośnie ostro
no ryczy ryczy.... ogólnie BJ jest słabo wyciszona..
akurat przy stałej prędkości 120 (ustawione na tempomacie) pali około 7.5-8, natomiast przy około 140 to już koło 9-10l, i różnica jest już spora (sprawdzone na dłuuuugiej trasie )
Borys napisał(a):Z tego co kiedyś sprawdzałem to w 626 piątka jest o 500 obrotów dłuższa.
Może tak być, gdyż prędkościomierz jest wyskalowany do 240km/h.
Logicznie myśląc będzie pasować z 626 GF?
Chyba podejmę się tej wymiany. Już znalazłem dawcę tj. Mazda 626 2.0 16V 2000r
- Od: 9 paź 2011, 01:36
- Posty: 17
- Skąd: Śrem
- Auto: Mazda 5 2.0 143PS
Pamiętajcie że to są DOCH -y i kultura pracy idzie w parze z ich długo-żywotnością
przy rozsądnej eksploatacji 300 000 km to pikuś
przy rozsądnej eksploatacji 300 000 km to pikuś
Jacekm_ napisał(a):Pasować powinna w zasadzie od każdego FS'a.
Tylko pytanie, po co? Ta wymiana wyniesie dużo więcej niż spodziewane oszczędności, no chyba, że komuś pada skrzynia i przy okazji – wtedy OK.
Dlaczego uważasz, że wymiana taka droga?
Przecież 5 bieg znajduje się poza "skrzynią",czyli zdejmujesz klapkę i masz wszystko na wierzchu.
Wymieniałem z Kolegą przy Swoim ducato i trwało to godzinkę, a skrzynię mogę kupić za 180zł.
- Od: 9 paź 2011, 01:36
- Posty: 17
- Skąd: Śrem
- Auto: Mazda 5 2.0 143PS
piciu85 napisał(a):dzięki za informacje, Powiedz tylko jeszcze w jakiej wersji silnikowej?
Ja akurat interesowałem się skrzyniami do FP i tam zarówno w GE jak i GF było podobnie z piątym biegiem.
Wystarczy zapytać jakiegoś posiadacza 626 jakie obroty ma przy 90km/h na Vb. Z tego co pamiętam powinni mieć 2000rpm, a ja mam przy tej prędkości chyba 2500rpm.
Borys napisał(a): Z tego co pamiętam powinni mieć 2000rpm
mówisz o dieslu?
Witam
Już po Swapie 5 biegu
Dopiero przejechałem 3 km, więc za dużo nie napisze.
Przy 100km/h auto ma 2800obr/min, więc spadły o 200.
Różnica mechaniczna między 323 a 626 jest taka, że małe koło z 626 ma mniej o jeden ząb.
Aczkolwiek przełożyłem cały bieg, a nie tylko małe koło.
Aby ściągnąć pokrywkę skrzyni trzeba opuścić ją o parę cm.
Czas operacyjny 2h. Koszt 200zl
Przełożone elementy
pozdrawiam
Już po Swapie 5 biegu
Dopiero przejechałem 3 km, więc za dużo nie napisze.
Przy 100km/h auto ma 2800obr/min, więc spadły o 200.
Różnica mechaniczna między 323 a 626 jest taka, że małe koło z 626 ma mniej o jeden ząb.
Aczkolwiek przełożyłem cały bieg, a nie tylko małe koło.
Aby ściągnąć pokrywkę skrzyni trzeba opuścić ją o parę cm.
Czas operacyjny 2h. Koszt 200zl
Przełożone elementy
pozdrawiam
- Od: 9 paź 2011, 01:36
- Posty: 17
- Skąd: Śrem
- Auto: Mazda 5 2.0 143PS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości