Przełożenie 5 biegu 2.0 Sportive

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez piciu85 » 4 gru 2011, 22:58

Witam
Irytuje Mnie trochę przełożenie 5 biegu w Naszych mazdach 2.0 FS. Brakuje 6 biegu :D
np, na 5 biegu przy prędkości 100km/h obrotomierz wskazuje 3tyś obrotów co skutkuje zauważalnym "ryczeniem" silnika.
Na moje obroty powinny być trochę mniejsze,co o tym Myślicie?
pozdrawiam
Piotr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2011, 01:36
Posty: 17
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 5 2.0 143PS

Postprzez adi3335 » 4 gru 2011, 23:51

no trochę ryczy już przy 120-140 tak jechałem ponad 2000km i spalnie rośnie ostro
Mam odczucie że ten silnik dużo lepiej przyspiesza od 140km/h niż od 100km/h na 5 biegu
Brakuje tu zmiennej fazy rorzadu motorek powinien mieć ok 195nm ale oleju ani grama nie wzioł na takiej trasie
YTS vvt-i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2010, 00:35
Posty: 76
Auto: YTS

Postprzez buczos » 5 gru 2011, 00:29

adi3335 napisał(a):no trochę ryczy już przy 120-140 tak jechałem ponad 2000km i spalnie rośnie ostro

no ryczy ryczy.... ogólnie BJ jest słabo wyciszona..
akurat przy stałej prędkości 120 (ustawione na tempomacie) pali około 7.5-8, natomiast przy około 140 to już koło 9-10l, i różnica jest już spora (sprawdzone na dłuuuugiej trasie :) )
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez piciu85 » 5 gru 2011, 23:11

Tak się zastanawiałem,jakby auto się zachowywało po przełożeniu 5 biegu od diesla?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2011, 01:36
Posty: 17
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 5 2.0 143PS

Postprzez Borys » 6 gru 2011, 09:04

Z tego co kiedyś sprawdzałem to w 626 piątka jest o 500 obrotów dłuższa.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez piciu85 » 6 gru 2011, 19:52

dzięki za informacje, Powiedz tylko jeszcze w jakiej wersji silnikowej?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2011, 01:36
Posty: 17
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 5 2.0 143PS

Postprzez piciu85 » 6 gru 2011, 20:21

Borys napisał(a):Z tego co kiedyś sprawdzałem to w 626 piątka jest o 500 obrotów dłuższa.


Może tak być, gdyż prędkościomierz jest wyskalowany do 240km/h.
Logicznie myśląc będzie pasować z 626 GF?
Chyba podejmę się tej wymiany. Już znalazłem dawcę tj. Mazda 626 2.0 16V 2000r
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2011, 01:36
Posty: 17
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 5 2.0 143PS

Postprzez Jacekm_ » 6 gru 2011, 20:28

Pasować powinna w zasadzie od każdego FS'a.
Tylko pytanie, po co? Ta wymiana wyniesie dużo więcej niż spodziewane oszczędności, no chyba, że komuś pada skrzynia i przy okazji – wtedy OK.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez gutek_wrb » 6 gru 2011, 20:46

Pamiętajcie że to są DOCH -y i kultura pracy idzie <nauka> w parze z ich długo-żywotnością
przy rozsądnej eksploatacji 300 000 km to pikuś <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 23:52
Posty: 1317 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez piciu85 » 6 gru 2011, 20:57

Jacekm_ napisał(a):Pasować powinna w zasadzie od każdego FS'a.
Tylko pytanie, po co? Ta wymiana wyniesie dużo więcej niż spodziewane oszczędności, no chyba, że komuś pada skrzynia i przy okazji – wtedy OK.


Dlaczego uważasz, że wymiana taka droga?
Przecież 5 bieg znajduje się poza "skrzynią",czyli zdejmujesz klapkę i masz wszystko na wierzchu.
Wymieniałem z Kolegą przy Swoim ducato i trwało to godzinkę, a skrzynię mogę kupić za 180zł.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2011, 01:36
Posty: 17
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 5 2.0 143PS

Postprzez Jacekm_ » 7 gru 2011, 19:16

Skoro umiesz to zrobić sam i masz możliwość kupienia skrzyni za pół-darmo to oczywiście mój poprzedni post traci sens.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Borys » 8 gru 2011, 21:20

piciu85 napisał(a):dzięki za informacje, Powiedz tylko jeszcze w jakiej wersji silnikowej?

Ja akurat interesowałem się skrzyniami do FP i tam zarówno w GE jak i GF było podobnie z piątym biegiem.
Wystarczy zapytać jakiegoś posiadacza 626 jakie obroty ma przy 90km/h na Vb. Z tego co pamiętam powinni mieć 2000rpm, a ja mam przy tej prędkości chyba 2500rpm.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Neonixos666 » 8 gru 2011, 22:01

Borys napisał(a): Z tego co pamiętam powinni mieć 2000rpm


mówisz o dieslu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Borys » 10 gru 2011, 21:05

Nie, benzynowe.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez piciu85 » 20 gru 2011, 23:07

Witam
Już po Swapie 5 biegu :)
Dopiero przejechałem 3 km, więc za dużo nie napisze.
Przy 100km/h auto ma 2800obr/min, więc spadły o 200.
Różnica mechaniczna między 323 a 626 jest taka, że małe koło z 626 ma mniej o jeden ząb.
Aczkolwiek przełożyłem cały bieg, a nie tylko małe koło.
Aby ściągnąć pokrywkę skrzyni trzeba opuścić ją o parę cm.
Czas operacyjny 2h. Koszt 200zl

Przełożone elementy
Obrazek
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 paź 2011, 01:36
Posty: 17
Skąd: Śrem
Auto: Mazda 5 2.0 143PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323