Strona 1 z 1
Opony o różnych rozmiarach na dwóch osiach

Napisane:
3 lip 2011, 15:04
przez Spid.
Witam czy ktoś miał kiedyś założone opony o różnych rozmiarach na osi przedniej i tylnej tzn. mam obecnie opony standardowe czyli 195/55/r15 przód i tył, niestety jestem zmuszony wymienić opony na osi tylnej są strasznie zjechane ale mam możliwość kupienia opon o rozmiarze 195/60/r15 czy może się coś dziać z powodu tej różnicy tzn. z ABS itd.? miał ktoś kiedyś taką sytuację?
Re: Opony o różnych rozmiarach na dwóch osiach

Napisane:
5 lip 2011, 17:24
przez boczek86
mozna miec inne ale na tej samej osi musisz miec takie same. ja mam z przodu 185 a z tyly 195 .
Re: Opony o różnych rozmiarach na dwóch osiach

Napisane:
5 lip 2011, 21:55
przez Spid.
boczek86 napisał(a):mozna miec inne ale na tej samej osi musisz miec takie same. ja mam z przodu 185 a z tyly 195 .
185

a jaka wysokość

55 czy 60

Re: Opony o różnych rozmiarach na dwóch osiach

Napisane:
5 lip 2011, 21:56
przez boczek86
55 z tylu i z przodu
Re: Opony o różnych rozmiarach na dwóch osiach

Napisane:
6 lip 2011, 20:53
przez Gustawpl
hehehehe
bedziesz miał większy docisk bo przód bedzie niżej niż tył. XD XD
Możesz mi wyjaśnić co ma abs do wysokości opony??
Bedzie to ciekawie wyglądało swoją drogą
Nic się nie będzie dziać o ile tak jak kolega boczek86 nasmarował wcześniej założysz jednakowe gumy na osi, co zresztą wymagane jest przez przepisy.
Re: Opony o różnych rozmiarach na dwóch osiach

Napisane:
7 lip 2011, 19:39
przez Marwis
różne wysokości opon spowodują różne prędkości obrotowe kół, trudno powiedzieć jak zareaguje na to ABS.
Re: Opony o różnych rozmiarach na dwóch osiach

Napisane:
7 lip 2011, 19:41
przez Neonixos666
myślę że tylko w przypadku naprawdę dużej różnicy może ABS wariować ale przy takich różnicach nie powinno być problemu.
Re: Opony o różnych rozmiarach na dwóch osiach

Napisane:
7 lip 2011, 22:31
przez Borys
Takie niewielkie różnice w obwodach są chyba wpisane w granicę błędu. Ten komputer nie jest tak czuły. Dojazdówka ma nieco inny rozmiar i komp nie wariuje.
Problem o którym tu wspomniano występuje w autach 4x4 szczególnie z dołączanym napędem. Tam różnice w oponach na osiach nawet tych samych rozmiarów (tylko np. tył nowy, przód zużyty) powoduje wariowanie i niezałączanie napędów.