Strona 1 z 1

luz na kolumnie kierownicy ?

PostNapisane: 26 maja 2011, 17:25
przez rafal700
Witam

Przy zgaszonym silniku przy ruszaniu kierownica lewo prawo słuchać głośny stuk ale czytałem, że to jest normalne w autach ze wspomaganiem i z chwilą uruchomienia silnika luz się kasuje. U mnie się kasuje ale ostatnio słyszę i tak takie delikatne stuki jak ruszam kierownica lewo-prawo... Da sie jakoś ten luz wyregulować ?

Re: luz na kolumnie kierownicy ?

PostNapisane: 26 maja 2011, 23:04
przez Neonixos666
lepiej sprawdź ale luz na końcówkach drążka bo pewnie wybite już.

Re: luz na kolumnie kierownicy ?

PostNapisane: 16 paź 2011, 10:26
przez ja-radek22
Podpinam się do tematu. Nie muszą być to luzy na drążkach. Mam wymienione oba a stuk jaki był nadal istnieje brak mi pomysłów co tam siedzi i jak to usunąć. Może jakieś pomysły?

Re: luz na kolumnie kierownicy ?

PostNapisane: 16 paź 2011, 11:56
przez piotrek88z
Maglownica... najlepiej na kanale sprawdzić skąd dobiegają stuki.

Re: luz na kolumnie kierownicy ?

PostNapisane: 16 paź 2011, 20:33
przez ja-radek22
Stuki dobiegają typowo z kolumny i jestem tego pewien. Tylko co się z tym robi??

Re: luz na kolumnie kierownicy ?

PostNapisane: 17 paź 2011, 18:40
przez piotrek88z
Regeneracja maglownicy to koszt chyba coś ok 300 zł :|

Re: luz na kolumnie kierownicy ?

PostNapisane: 17 paź 2011, 20:24
przez xedos1972
może to coś na wałku w kolumnie kierownicy są dwa łamania i tam jest luz ale musisz wykluczyć luzy w zawieszeniu , samochód prosto się trzyma czy myszkuje po drodze . delikatny luz musi być bo po dotknięciu kierownicy byś zmieniał kierunek jazdy .stukanie czasami jest złudne i wydaje nam się że słyszymy coś tu a okazuje się że to coś innego .u mnie stukało i myślałem że coś nie dokręcili przy wymianie amorów a się okazało że to łącznik stabilizatora odkręcili i zakręcili ponownie podczas wymiany ale już tego nie wytrzymał i hałasował a dzwiękowo to było jakby z górnej cześci mocowania amora , pozostaje tylko szukanie i sprawdzanie innej drogi niema nie jesteśmy w twoim samochodzie i nie słyszymy .

Re: luz na kolumnie kierownicy ?

PostNapisane: 17 paź 2011, 21:32
przez ja-radek22
Wszystkie luzy wykluczone, jest po wymianie prawie całego zawieszenia i na 100% stukanie dochodzi z kolumny. Czy jest możliwe samemu ją zregenerować?

Re: luz na kolumnie kierownicy ?

PostNapisane: 25 paź 2011, 05:43
przez rootmaster
Ja wymontowałem kolumnę i zawiozłem do warsztatu który się zajmuje regeneracją. Koszt – 600 zł, gwarancja 12 miesięcy i zero stuków. Samemu bym się z tym nie bawił, zwłaszcza że należy posiadać odpowiedni zestaw naprawczy oraz doświadczenie. Przydało by się również stanowisko do kontroli luzów po regeneracji. Samo ustawienie śruby regulacyjnej listwę nie jest łatwe – gdy się ją za mocno przykręci to kierownica nie będzie odbijała + większe zużycie pompy itd. .. same problemy. Za 600 zł masz spokój ducha.
Pozdrawiam,
Daniel

PostNapisane: 16 gru 2011, 11:47
przez guaz
A może kolego podrzuciłbyś strategię (kolejność czynności) przy wyjmowaniu maglownicy, bo mnie też czeka niestety regeneracja, a nie wiem jak się zabrać do demontażu?

PostNapisane: 16 gru 2011, 11:49
przez rafal700
U mnie stuk powodowały wybite obie końcówki drążka, do tego lewy drążek kierowniczy a na deser prawy sworzeń wachacza.

Re: luz na kolumnie kierownicy ?

PostNapisane: 21 gru 2011, 01:19
przez kastasqad89
ja sie dopne do tematu, u mnie jest luz na kierownicy czy to na zapalonym czy zgaszonym silniku ( wspomaganie jest ) a objawia sie myszkowaniem podczas jazdy niezaleznie od predkosci, jesli jade pomalu i skrecam dosc mocno to mam wrazenie ze kierownica swoje a kola swoje... :)