Po zdjęciu nogi z gazu czasem silnik nagle bardzo mocno hamuje.
Strona 1 z 1
Witam serdecznie.
Od pewnego czasu coś się złego zrobiło, że właściwie ciężko jest mi płynnie jeździć.
Jestem nauczony hamować głównie silnikiem, a od jakiegoś czasu i właściwie to coraz częściej po zdjęciu nogi z gazu silnik nagle tak zahamuje/szarpnie ze mam zęby w kierownicy.
Przepustnice mam wyczyszczona, świece dobre, cewki tez, błędów brak, silnik wkręca się do odcięcia idealnie, moc raczej jest, korkowiec był tez niedawno czyszczony.... co to może być??
Jedyne czego nie zmieniałem w tym samochodzie to filtra paliwa oraz nie regulowałem zaworów, ale to chyba by były inne problemy z tym związane.
Proszę o podpowiedzi.
Od pewnego czasu coś się złego zrobiło, że właściwie ciężko jest mi płynnie jeździć.
Jestem nauczony hamować głównie silnikiem, a od jakiegoś czasu i właściwie to coraz częściej po zdjęciu nogi z gazu silnik nagle tak zahamuje/szarpnie ze mam zęby w kierownicy.
Przepustnice mam wyczyszczona, świece dobre, cewki tez, błędów brak, silnik wkręca się do odcięcia idealnie, moc raczej jest, korkowiec był tez niedawno czyszczony.... co to może być??
Jedyne czego nie zmieniałem w tym samochodzie to filtra paliwa oraz nie regulowałem zaworów, ale to chyba by były inne problemy z tym związane.
Proszę o podpowiedzi.
Przeanalizujmy – po puszczaniu nogi z gazu paliwo nie jest dostarczane do silnika, silnik jedzie swobodnie na odcięciu paliwa (oczywiście do pewnych obrotów minimalnych, potem paliwo jest już dostarczane) więc chyba to nie jest nic związanego z paliwem i zapłonem. W sytuacji gdy hamujemy silnikiem tłoki zasysaja tylko i wyłącznie powietrze, co daje lekki opór. Teraz pytanie co musi sie stać żeby ten opór był bardzo duży – wg mnie dopływ powietrza musi być na tyle mocno zaburzony, że tłoki nie są w stanie go zasysać i mocno hamują cały układ napędowy bo się robi spore podciśnienie.
Moja propozycja jest więc taka, żebyś sprawdził przepustnicę czy się nie zacina, i czy jest lekko otwarta przy puszczonym gazie
Moja propozycja jest więc taka, żebyś sprawdził przepustnicę czy się nie zacina, i czy jest lekko otwarta przy puszczonym gazie
- Od: 1 paź 2010, 08:24
- Posty: 91
- Skąd: Reda
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)
No ja bym szukał tam przyczyny ale może niech jeszcze ktoś inny się wypowie bo może się mylę
- Od: 1 paź 2010, 08:24
- Posty: 91
- Skąd: Reda
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)
czyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi, a mam pytanie czy ten objaw nie występuje czasem przy włączonej klimie?
co do czyszczenia, nie wiem jak u Ciebie , ale jak mialem nissana to rozebralem dolot i ustawilem przepustnice w max wychyleniu i preparatem naniesionym na szmatke i na szczoteczkę do zębów starałem się usunac jak najwięcej osadu z przepustnicy i ścianek kolektora (trzeba uważać żeby szczoteczka nie wpadla do środka)
co do czyszczenia, nie wiem jak u Ciebie , ale jak mialem nissana to rozebralem dolot i ustawilem przepustnice w max wychyleniu i preparatem naniesionym na szmatke i na szczoteczkę do zębów starałem się usunac jak najwięcej osadu z przepustnicy i ścianek kolektora (trzeba uważać żeby szczoteczka nie wpadla do środka)
kupię webasto do DITD
- Od: 24 paź 2008, 13:41
- Posty: 155
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 DITD
Powiedz mi czy szarpniecie jest momentalnie po zdjęciu nogi z gazu czy po ok 1sek opóźnienia? Czy przy każdych obrotach i prędkości jest to tak samo silne, czy np. na IIb przy niskich obrotach jest większe niż np. przy puszczeniu gazu przy dużych prędkościach na wysokim biegu?
dembol napisał(a):W sytuacji gdy hamujemy silnikiem tłoki zasysaja tylko i wyłącznie powietrze
no nie bardzo, po prostu dawka jest minimalna aby podtrzymać spalanie żeby silnik nie zgasł.
Neonixos666 napisał(a):no nie bardzo, po prostu dawka jest minimalna aby podtrzymać spalanie żeby silnik nie zgasł.
Jak może silnik zgasnać jesli jedziemy na biegu i hamujemy silnikiem bez wcisniętego sprzęgła?
Przy hamowaniu silnikiem dawka paliwa jest równa zero. Dopiero gdy obroty spadna do ok. 1200 komputer otwiera wtryskiwacze.
Klima wyłączona.
Najgorzej jest na 1 i 2 biegu, na 3 już prawie nie ma tego efektu. Obroty tak 4k i mniej – puszczam gaz, chwile jest ok i nagle szarpnie.... ale nie zawsze tak jest.
Najgorzej jest na 1 i 2 biegu, na 3 już prawie nie ma tego efektu. Obroty tak 4k i mniej – puszczam gaz, chwile jest ok i nagle szarpnie.... ale nie zawsze tak jest.
Też tak mam po czyszczeniu przepustnicy (odkręcając ją). Niestety odkręciłem tez TPS i chyba tym sposobem mi się rozregulował. Opisywałem to już w odpowiednim temacie. Ostatnio ustawiłem go miernikiem w dolnych granicach normy i jest chyba lepiej. Muszę jeszcze reset zrobić i wtedy zobaczę.
prawdę mówiąc mam to samo, a klimie mniej szarpie albo wogóle...
też odkręciłem TPS'a i na pewno nie taraz w takiej samej pozycji jak wcześniej, spróbuję jeszcze
ustawić przepustnicę aby w czasie spoczynku przepuszczała więcej powietrza....
a jaką to wartość ustwiłeś na TPS'ie? tak się pytam aby póżniej ustawiać kilka razy
też odkręciłem TPS'a i na pewno nie taraz w takiej samej pozycji jak wcześniej, spróbuję jeszcze
ustawić przepustnicę aby w czasie spoczynku przepuszczała więcej powietrza....
a jaką to wartość ustwiłeś na TPS'ie? tak się pytam aby póżniej ustawiać kilka razy
- Od: 28 lut 2009, 13:21
- Posty: 37
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 323BJ FP
wtyku napisał(a):czyli zafundować jeszcze jedno czyszczenie przepustnicy? dodam ze była bardzo brudna – po zaaplikowaniu płynu z wydechu poszedł czad jak z parowozu....
Witam,
A mógłbyś podać jakim płynem czyściłeś? i gdzie kupowałeś – w sklepie idzie dostać czy gdzieś po alledrogo? przyznam ze zależy mi zlekka na czasie,byłbym wdzięczny za szybką podpowiedź
- Od: 11 maja 2009, 08:50
- Posty: 55
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.
http://www.liqui-moly.pl/serwis/informa ... rzepustnic
koszt to rożnie 40-60zl zależy od sklepu,
skuteczny, polecam
koszt to rożnie 40-60zl zależy od sklepu,
skuteczny, polecam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości