Po zdjęciu nogi z gazu czasem silnik nagle bardzo mocno hamuje.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez wtyku » 21 maja 2011, 11:38

Witam serdecznie.

Od pewnego czasu coś się złego zrobiło, że właściwie ciężko jest mi płynnie jeździć.
Jestem nauczony hamować głównie silnikiem, a od jakiegoś czasu i właściwie to coraz częściej po zdjęciu nogi z gazu silnik nagle tak zahamuje/szarpnie ze mam zęby w kierownicy.

Przepustnice mam wyczyszczona, świece dobre, cewki tez, błędów brak, silnik wkręca się do odcięcia idealnie, moc raczej jest, korkowiec był tez niedawno czyszczony.... co to może być??
Jedyne czego nie zmieniałem w tym samochodzie to filtra paliwa oraz nie regulowałem zaworów, ale to chyba by były inne problemy z tym związane.

Proszę o podpowiedzi.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez bartf » 21 maja 2011, 17:46

ja bym sprawdził hamulce czy się nie zapiekły. Sprawdź czy po jeździe felga któraś nie jest ciepła (gorąca)
Początkujący
 
Od: 11 sty 2011, 22:04
Posty: 8
Skąd: Krynica-Zdrój
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 benzyna

Postprzez wtyku » 21 maja 2011, 18:30

to na pewno nie jest sprawa hamulców. Na luzie jest ok
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez dembol » 21 maja 2011, 23:06

Przeanalizujmy – po puszczaniu nogi z gazu paliwo nie jest dostarczane do silnika, silnik jedzie swobodnie na odcięciu paliwa (oczywiście do pewnych obrotów minimalnych, potem paliwo jest już dostarczane) więc chyba to nie jest nic związanego z paliwem i zapłonem. W sytuacji gdy hamujemy silnikiem tłoki zasysaja tylko i wyłącznie powietrze, co daje lekki opór. Teraz pytanie co musi sie stać żeby ten opór był bardzo duży – wg mnie dopływ powietrza musi być na tyle mocno zaburzony, że tłoki nie są w stanie go zasysać i mocno hamują cały układ napędowy bo się robi spore podciśnienie.

Moja propozycja jest więc taka, żebyś sprawdził przepustnicę czy się nie zacina, i czy jest lekko otwarta przy puszczonym gazie <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez wtyku » 22 maja 2011, 00:16

czyli zafundować jeszcze jedno czyszczenie przepustnicy? dodam ze była bardzo brudna – po zaaplikowaniu płynu z wydechu poszedł czad jak z parowozu....
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez dembol » 22 maja 2011, 09:56

No ja bym szukał tam przyczyny ale może niech jeszcze ktoś inny się wypowie bo może się mylę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez robertss » 22 maja 2011, 11:22

czyszczenie przepustnicy nie zaszkodzi, a mam pytanie czy ten objaw nie występuje czasem przy włączonej klimie?
co do czyszczenia, nie wiem jak u Ciebie , ale jak mialem nissana to rozebralem dolot i ustawilem przepustnice w max wychyleniu i preparatem naniesionym na szmatke i na szczoteczkę do zębów starałem się usunac jak najwięcej osadu z przepustnicy i ścianek kolektora (trzeba uważać żeby szczoteczka nie wpadla do środka) <lol>
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Borys » 22 maja 2011, 11:30

Powiedz mi czy szarpniecie jest momentalnie po zdjęciu nogi z gazu czy po ok 1sek opóźnienia? Czy przy każdych obrotach i prędkości jest to tak samo silne, czy np. na IIb przy niskich obrotach jest większe niż np. przy puszczeniu gazu przy dużych prędkościach na wysokim biegu?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Neonixos666 » 22 maja 2011, 11:44

dembol napisał(a):W sytuacji gdy hamujemy silnikiem tłoki zasysaja tylko i wyłącznie powietrze


no nie bardzo, po prostu dawka jest minimalna aby podtrzymać spalanie żeby silnik nie zgasł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bzzyczek » 22 maja 2011, 15:03

Neonixos666 napisał(a):no nie bardzo, po prostu dawka jest minimalna aby podtrzymać spalanie żeby silnik nie zgasł.


Jak może silnik zgasnać jesli jedziemy na biegu i hamujemy silnikiem bez wcisniętego sprzęgła?
Przy hamowaniu silnikiem dawka paliwa jest równa zero. Dopiero gdy obroty spadna do ok. 1200 komputer otwiera wtryskiwacze.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez wtyku » 22 maja 2011, 16:28

Klima wyłączona.

Najgorzej jest na 1 i 2 biegu, na 3 już prawie nie ma tego efektu. Obroty tak 4k i mniej – puszczam gaz, chwile jest ok i nagle szarpnie.... ale nie zawsze tak jest.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Borys » 22 maja 2011, 17:24

Też tak mam po czyszczeniu przepustnicy (odkręcając ją). Niestety odkręciłem tez TPS i chyba tym sposobem mi się rozregulował. Opisywałem to już w odpowiednim temacie. Ostatnio ustawiłem go miernikiem w dolnych granicach normy i jest chyba lepiej. Muszę jeszcze reset zrobić i wtedy zobaczę.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez deinonychus » 6 sie 2011, 03:50

prawdę mówiąc mam to samo, a klimie mniej szarpie albo wogóle...
też odkręciłem TPS'a i na pewno nie taraz w takiej samej pozycji jak wcześniej, spróbuję jeszcze
ustawić przepustnicę aby w czasie spoczynku przepuszczała więcej powietrza....
a jaką to wartość ustwiłeś na TPS'ie? tak się pytam aby póżniej ustawiać kilka razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 13:21
Posty: 37
Skąd: Rzeszów
Auto: 323BJ FP

Postprzez maniakk5 » 29 lis 2011, 14:58

wtyku napisał(a):czyli zafundować jeszcze jedno czyszczenie przepustnicy? dodam ze była bardzo brudna – po zaaplikowaniu płynu z wydechu poszedł czad jak z parowozu....


Witam,
A mógłbyś podać jakim płynem czyściłeś? i gdzie kupowałeś – w sklepie idzie dostać czy gdzieś po alledrogo? przyznam ze zależy mi zlekka na czasie,byłbym wdzięczny za szybką podpowiedź :)
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 08:50
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.

Postprzez wtyku » 29 lis 2011, 18:43

http://www.liqui-moly.pl/serwis/informa ... rzepustnic

koszt to rożnie 40-60zl zależy od sklepu,

skuteczny, polecam
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez maniakk5 » 29 lis 2011, 20:49

Dzięki wielkie.czyściłeś dokładnie wg instrukcji? trochę to pogmatwane :)
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2009, 08:50
Posty: 55
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.

Postprzez Jacekm_ » 2 gru 2011, 22:15

Miałem takie coś kiedyś w Fordzie Escorcie.
Proponuję sprawdzić: TPS, MAFS, i (jeśli są – bo nie wiem) czujnik temperatury zasysanego powietrza i silniczek krokowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron