Strona 1 z 1

prosty sposób na sprawdzenie uszczelki kolektora ssącego

PostNapisane: 8 maja 2011, 20:54
przez bartek72
Witam. Miałem problemy z wolnymi obrotami tzn.czasami spadały do minimum,czasami samochód gasł,mycie przepustnicy nic nie dało.Okazało się,że uszkodzona była uszczelka pod kolektorem ssącym.A oto prosty sposób żeby zdiagnozować tą usterkę:ściągamy rurę nr 1 i ją szczelnie zatykamy np szmatą,potem ściągamy rurkę nr 2 i odpalamy papierosa,zaciągamy się i dym wpuszczamy w rurkę nr 2,jednocześnie obserwujemy,czy z okolic kolektora wydobywa się dym,jeżeli tak tzn że uszczelka jest nieszczelna,u mnie ta metoda sprawdziła się w 100%,sposób może i niezdrowy,ale skuteczny
Obrazek

Re: prosty sposób na sprawdzenie uszczelki kolektora ssącego

PostNapisane: 8 maja 2011, 21:49
przez zurekk
Ciekawy może być ten sposób, ale zrób coś z tym obrazkiem, żeby się wyswietlał. A najlepiej wrzuc go najpierw na jakis serwer gdzie nie zginie za miesiac, tak dla potomnych <spoko>

Re: prosty sposób na sprawdzenie uszczelki kolektora ssącego

PostNapisane: 9 maja 2011, 23:56
przez magister82
problem maja niepalący :D

Re: prosty sposób na sprawdzenie uszczelki kolektora ssącego

PostNapisane: 10 maja 2011, 11:41
przez surbannippal
Rozumiem, że cały test przeprowadzamy na zgaszonym silniku?

Re: prosty sposób na sprawdzenie uszczelki kolektora ssącego

PostNapisane: 10 maja 2011, 22:32
przez Interceptor
Dobre :D <spoko> Nigdy bym na coś takiego nie wpadł, żeby do diagnozy wykrzystać dym papierosowy. <faja> <faja> <faja> <faja> A może być dym z czegoś innego... <nie powiem> ??

Re: prosty sposób na sprawdzenie uszczelki kolektora ssącego

PostNapisane: 11 maja 2011, 09:37
przez bartek72
surbannippal napisał(a):Rozumiem, że cały test przeprowadzamy na zgaszonym silniku?

tak,test przeprowadzamy na zgaszonym silniku

Re: prosty sposób na sprawdzenie uszczelki kolektora ssącego

PostNapisane: 2 cze 2011, 08:25
przez surbannippal
Przeprowadziłem w końcu test (pierwszy papieros po 6 latach niepalenia, myślałem, że się pożygam :D) i teraz wybaczcie może głupie pytanie, ale gdzie jest kolektor ssący? U mnie dym wydostawał się gdzieś w okolicach przepustnicy (o ile to jest przepustnica). Miejsce uciekania dymu zaznaczyłem na żółto na zdjęciu:
Obrazek
Wydaję mi się, że nie jest to normalne, że dym ucieka i jak rozumuje przy szczelnej instalacji powinien nie wydobywać się przy zatkanej rurze dolotowej? Czy to jest ta osławiona uszczelka pod kolektorem ssącym?

Re: prosty sposób na sprawdzenie uszczelki kolektora ssącego

PostNapisane: 3 cze 2011, 10:26
przez bartek72
wejdź tu:http://www.japancars.ru/cat/mazda/index.php?cat=AEBA08&_grp=C2&blk=1300AD
kolektor jest z lewej strony przepustnicy,część nr 13-111 to jest uszczelka kolektora,po wymianie której wszystkie dolegliwości minęły i mazda śmiga aż miło.U mnie dym wydobywał się(patrząc od przodu)z lewej strony silnika.

Re: prosty sposób na sprawdzenie uszczelki kolektora ssącego

PostNapisane: 29 lis 2011, 20:16
przez maniakk5
Tylko pamiętajcie, żeby otworzyć przepustnicę – albo zablokować pedał w środku kołkiem albo pod maską.
U mnie nie leciało nic dopóki nie otworzyłem przepustnicy – jak otworzyłem,okazało się że uszczelka dziurawa jak sito.....

Re: prosty sposób na sprawdzenie uszczelki kolektora ssącego

PostNapisane: 29 lis 2011, 23:12
przez maniakk5
Interceptor napisał(a):Dobre :D <spoko> Nigdy bym na coś takiego nie wpadł, żeby do diagnozy wykrzystać dym papierosowy. <faja> <faja> <faja> <faja> A może być dym z czegoś innego... <nie powiem> ??


Też wolę coś innego <diabełek>