Wymiana piasty tył – da się zdjąć pierścień ABS?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez JanuszM » 25 mar 2011, 22:44

Muszę zmienić z tyłu łożyska/piasty. Mam możliwość kupić tanio takie piasty, tyle że są one bez ABS i nie chciałbym się wpakować w niepotrzebny wydatek.
Czy ktoś może już przerabiał przekładkę koronki ABS? Z tego co widziałem, to jest ona metalowa (ale chyba jakiś inny stop, niż stal, ma trochę inny kolor), ale nie mam pewności, czy nie pęknie przy ściąganiu.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez Neonixos666 » 25 mar 2011, 23:52

nie bawiłbym się z tym tylko kupił takie jakie trzeba i miał spokój.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Piotr Raczkowski » 26 mar 2011, 09:31

Neonixos666 napisał(a):nie bawiłbym się z tym tylko kupił takie jakie trzeba i miał spokój.

i to popieram
szkoda czasu i pracy a pierścień bardzo łatwo uszkodzić
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez JanuszM » 26 mar 2011, 14:12

Kusi mnie bardzo atrakcyjna cena, ale chyba rzeczywiście nie ma co kombinować.
Kiedyś tu na forum czytałem czyjś post o przełożeniu tego pierścienia, ale teraz jakoś nie mogę na niego trafić, stąd moje pytanie.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2011, 17:36

A w jakiej cenie możesz mieć te bez abs-u ? bo z pierścieniem możesz mieć już od 115 zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pawlo1030 » 26 mar 2011, 19:40

Witam.
bez problemu przekładałem pierścień abs-u z przodu. myśle że z tyłu też nie bedzie problemu.pozdrawiam
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez Neonixos666 » 26 mar 2011, 20:15

tylko że z przodu wymieniasz same łożyska bez piasty a z tyłu trzeba cała piastę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pawlo1030 » 26 mar 2011, 20:51

tak ale pierscień jest wciskany. wiec powinien zejsc. z przodu wymieniałem przegub i też kupiłem bez pierścienia i bez problemu zdjąłem stary.
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez Borys » 27 mar 2011, 11:50

Z przodu to normalne, chyba wszystkie przeguby na rynku wymagają przełożenia pierścienia.
Zdejmij piastę z tyłu i spróbuj ściągnąć pierścień, jak się uda to kup bez pierścienia, jak nie (albo go uszkodzisz) to kilka dni pojeździsz bez ABSu a potem założysz odpowiednią piastę. W sumie ryzyko żadne.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez JanuszM » 27 mar 2011, 13:12

Neonixos666 napisał(a):A w jakiej cenie możesz mieć te bez abs-u ? bo z pierścieniem możesz mieć już od 115 zł

Po 100 zł za sztukę (taka cena dla mnie ;), ale z łożyskami NTN. Jakbym uszkodził pierścień przy zdejmowaniu, to i tak musiałbym kupić nową z pierścieniem. Są co prawda tanie piasty używane na alledrogo, ale znowu przekładanie pierścienia będzie konieczne.
Widziałem piasty nawet po 110 zł, ale tradycyjnie noname made in China (jak większość zresztą chyba też).
Coraz bardziej przekonuje mnie myśl, że wszystkie łożyska mają podobną trwałość, ale gdyby nawet zrobić 50 tys. na piastach najtańszych, a 100 tys. na NTN-ach to w zasadzie nie ma się nad czym zastanawiać. Wymiana jest banalnie prosta, chyba że będę miał pecha i zrobię na taniej piaście mniej niż 10 tys. km, ale mówią, że "jest ryzyko, jest zabawa" :D
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez Neonixos666 » 27 mar 2011, 15:01

Mój ojciec powiedział że piasta w takiej cenie z łożyskiem i pierścieniem abs to na pewno z papieru jest bo to nie możliwe :P. Ja też mam do wymiany łożysko z tyłu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez didusiek » 27 mar 2011, 16:56

225 zeta w carspeed fabryczna. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez Borys » 27 mar 2011, 17:54

JanuszM napisał(a):Jakbym uszkodził pierścień przy zdejmowaniu, to i tak musiałbym kupić nową z pierścieniem. Są co prawda tanie piasty używane na alledrogo, ale znowu przekładanie pierścienia będzie konieczne.

Ale kto ci każe kupować, dziś był piękny dzień, trzeba było się pobawić ze starą (zdjęcie piasty to max 30 min). Jakbyś uszkodził to kupiłbyś piastę z pierścieniem, jakby się udało to miałbyś piastę stówkę taniej.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez JanuszM » 27 mar 2011, 21:24

Borys napisał(a):dziś był piękny dzień, trzeba było się pobawić ze starą

No bez jaj, aż taki desperat nie jestem, żeby przeznaczyć na majsterkowanie mój jedyny wolny czas w tygodniu (może nie cały, ale zawsze trochę) :) Zajmę się tym jutro, bo doszedłem do takich samych wniosków ;)
Ostatnio edytowano 28 mar 2011, 09:46 przez JanuszM, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez decadent » 27 mar 2011, 21:37

Instrukcja serwisowa mówi, iz zdjęcie tego pierścienia jest jak najbardziej możlwie, ale zastrzega, iż tylko jeżeli jest to konieczne. Trzeba wcisnąć na odpowiednią głębokość.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Neonixos666 » 27 mar 2011, 23:41

JanuszM jak będziesz to robił to prosimy fotorelację żeby dla potomnych było bo może ktoś też będzie chciał tak robić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Siwy19 » 8 kwi 2011, 21:42

Ja kupielm w carspeedzie za 230 zl. Dzisiaj ja zamontowalem sam, i powiem ze odrazu lepiej sie jedzie a pozostaje tylko jeszcze jakies lepsze wygluszenie, mam foty porobione przy najblizeszej okazji zrobie fotorelacje.

pozdrawiam.
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez JanuszM » 19 kwi 2011, 09:42

Dobra informacja dla majsterkowiczów – pierścień bez problemu da się zdjąć i ponownie założyć. Żeby ułatwić sobie pracę pierścień zacząłem zbijać, kiedy piasta była jeszcze zamontowana – mogłem obracać i zbijać po całym obwodzie. Ściągaczem też by dało radę, ale akurat nie miałem pod ręką ;)
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez Neonixos666 » 19 kwi 2011, 17:12

a czy są jakieś znaki na jaką głębokość wbić pierścień na nową piastę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez JanuszM » 20 kwi 2011, 20:32

Neonixos666 napisał(a):znaki na jaką głębokość wbić pierścień

Znaków nie ma, pierścień wbiłem na ok 1 cm mierząc od skraju piasty do dalszej krawędzi pierścienia. Ustawiłem tak na środku czujnika i wszystko działa poprawnie. Zatoczenie na piaście jest dość szerokie, więc można poeksperymentować z położeniem pierścienia. Warto tylko sprawdzić po zamontowaniu piasty, czy pierścień jest równo oddalony na całym obwodzie od krawędzi piasty i ew. skorygować (pokręcić piastą i sprawdzić czy pierścień się równo "toczy").
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323